Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 390 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ø N | 2009-06-15 09:52 | |
![]() | Kjører du Uten virus-progran Her har du et som er bra og gratis da............... AVG Anti-Virus Free. free.avg.com/downloa...ee -edition | |
Eirikpeirik | 2009-06-15 11:23 | |
![]() | Hvor mange grader må PC'en opp i for at man burde ta den i dvalemodus? | |
HanneH | 2009-06-15 11:29 | |
![]() | Du har også et virusprogram som tar online sjekk av maskinen. Mener det heter Symatec, du finner det nok om du søker Google. Den tar en skikkelig grundig sjekk og er veldig effektiv. | |
Ø N | 2009-06-15 11:38 | |
![]() | HanneH. Det er helt riktig men det skulle ikke koste penger så da er den programvaren uaktuell for GULL... ;) | |
HanneH | 2009-06-15 11:58 | |
![]() | Lenge siden jeg har brukt dem men mener du kunne ta gratis online sjekk hos Symatec. Det vet jeg at jeg har gjort før. Kan være de har endret på det nå. Jeg bruker også et gratis virus program, men husker ikke nå hva det heter, må sjekke når jeg kommer fra jobb :) Har brukt det i mange år på flere maskiner og det fungerer veldig bra. | |
Ø N | 2009-06-15 13:16 | |
![]() | Å ja nå gikk det opp ett lys for meg......... :D Her er linken til det du mente. security.symantec.co...;s etjsax=1 | |
HanneH | 2009-06-15 13:37 | |
![]() | He, he, slik går det når rettskriving ikke er på plass. Jammen bra vi har 3 forsøk på hvert ord her på Ordspill :) | |
Ø N | 2009-06-15 13:49 | |
![]() | HeHe. OK jeg slurva men retta meg opp igjen da jeg så på korrekturen etter første skumlesning ble feil lest og at du hadde helt rett HanneH. :) | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2009-06-15 13:55 | |
![]() | Å, nå ble jeg glad for at jeg har mac :) | |
Ø N | 2009-06-15 14:05 | |
![]() | Til tross for at Mac-brukere stort sett har vært skånet for virus og lignende, er ikke Mac-maskinene nødvendigvis noe mindre utsatt for sikkerhetstrusler enn andre pc-er. www.vg.no/teknologi/...ti d=553935 Men etter hvert som Apples maskiner blir mer og mer populære må brukerne passe seg, mener de i NorSIS. www.vg.no/teknologi/...ti d=562874 Så det er jo bare og leve i den troen at dere er sikre ? | |
HanneH | 2009-06-15 19:01 | |
![]() | Vel nå er man kommet hjem fra jobb og fått sjekket litt. Det Virusprogrammet jeg bruke og som kan lastes ned direkte fra nett heter Avast. Det oppdateres automatisk flere ganger i uken. Og tar sjekk av systemet en eller annen gang i løpet av natten :) Tror man må regsitrere seg om på nytt etter 1-2 år, men det er en enkel sak. Det er bare å gjøre som man får beskjed om så er det et veldig greit og fritt virus program. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-17 11:42 | |
![]() | Takk for fine svar alle sammen. takk til gompedyret, Lidell , HanneH May-Lene og dere andre. Nå har jeg ringt edb-eksperten i den forrretninga jeg kjøpt pc-en i (min 4-mening) og han anbefalte meg å kjøpe Norton 360 - virusprogram som både oppdager og fjerner virus. Så det blir jeg å gjøre. Programmet koster 499 kr. | |
Ø N | 2009-06-17 12:04 | |
![]() | Bare ett lite tips GULL. De aller fleste banker tilbyr sine kunder gratis virusprogram i forbindelse med nettbankløsningen så hvis du bruker nettbank så kan du laste ned virusprogrammet på nettbanksiden deres når du er logget inn i nettbanken. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-17 12:09 | |
![]() | Takk til deg også ØN for fine svar. Sak ringe banken nå med det samme. | |
HanneH | 2009-06-17 12:53 | |
![]() | Og jeg vil ikke anbefale Nortron. Har prøvd det og det programmet har forårsaket mye kluss for meg. Alle mine maskiner har inneholdt det fra starten av, det er det første jeg fjerner fra maskinen og erstatter med Avast som er gratis :) | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-17 13:58 | |
![]() | Nettbankens virusprogram kunne ikke fjerne virus , bare stanse og oppdage fikk jeg beskjed om. Så har jo HanneH skrevet at Nortron ikke er å anbefale, så nå vet jeg ikke hva jeg gjør.??????????? | |
Ø N | 2009-06-17 13:59 | |
![]() | Er enig med deg HanneH at Norton spesielt på Windows XP var noe d.... før da programmet laget mye krøll da det var overivrig og stressa som ei overnervøs høne. Men 2009 versjonen av Norton har fått en del beroligende midler slik at nå går det uten problemer selv på Windows XP. Det bruker ikke retusjer på maskinen før Pc,n er innaktiv i mer enn 5 minutter noe som gjør programmet helt yppelig hvis en bruker Pc,n til spilling. Men bankene tilbyr som regel Norman til sine kunder noe som fungerer helt greit. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-17 14:12 | |
![]() | Takk for det ØN. jeg kontaktet min slektning i butikken som er EDB-ekspert og han sier at Norton 360 versjon 3,0 er 2009-versjonen, så da kjøper jeg denne. Om jeg hadde vært mere edb-vant så skulle jeg valgt gratisversjonen som HanneH foreslår, men jeg foretrekker å punge ut med noen kroner og holde litt kontakt med edb-ekspertisen her på stedet. Også fordi det er jo et spørsmål om Avast vil forbli gratis med tanke på fremtidige oppdateringer bl.a.. | |
Ø N | 2009-06-17 14:12 | |
![]() | Da er jeg redd du traff på en i banken som ikke viste hva den pratet om.... :) Prøv dette som HanneH anbefaler. Avast er et gratis antivirusprogram, det har e-post skanning, enkel oppdatering, et enkelt brukergrensesnitt og det finnes med norsk språk!!. Det eneste de krever er at du registrerer deg online, men det er helt gratis! Programmet fungerer på alle Windows versjoner. Det står at programmet er en demo versjon, men når du registrerer deg får du fullversjonen. www.avast.com/eng/av..._h ome.html | |
Ø N | 2009-06-17 14:15 | |
![]() | Har du kjørt denne testen GULL ? security.symantec.co...DW HXEIMGKL Det er jo ikke sikkert du har virus. | |