Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 222 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
kness - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 08:43 | |
![]() | Jeg kom på en grunn til! Mange millionærer som helst ikke vil betale skatt, stemmer Frp. Det må jo bety at man blir rik av å stemme Frp! | |
twiver | 2009-09-14 09:19 | |
![]() | Hmm kness, man må jo først ha blitt millionær da.... ( under Ap-styre f.eks.) | |
ajnor | 2009-09-14 09:22 | |
![]() | kness: amen! Min stemme gikk til venstresida. I år også. | |
knype - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 09:28 | |
![]() | Jeg er kristen. Vis jeg var gammel nok til å stemme hadde jeg valgt KRF. | |
kasikalli | 2009-09-14 09:30 | |
![]() | Enig med Knype. | |
solur - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 09:47 | |
![]() | Flere grunner:? "Fremskrittspartiets ideologiske grunnlag, liberalismen, tar utgangspunkt i at folk selv er bedre i stand enn politikerne til å bestemme hva som er best for seg og sine. Vi tror ikke at formynderi og sentraldirigering er egnet til å skape velstand eller lykke for enkeltmennesket. Ettersom ethvert menneske er unikt, kan man ikke finne én fellesskapsløsning som passer alle. Vi ønsker derfor mer individuell frihet og ansvar for enkeltmennesket." | |
solur - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 09:49 | |
![]() | glemte å si at dette er sakset fra partiprogrammet | |
darksome | 2009-09-14 11:13 | |
![]() | og de som ikke skriker høyest og tar seg til rette blir glemt.. barn/eldre/uføre/you-name -it | |
ajnor | 2009-09-14 11:35 | |
![]() | Hipp hurra for det iskalde samfunnet! Not. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 12:06 | |
![]() | Flott innlegg kness! Bare synd at nesten alle de 21 setningene (kanskje unntatt "godt valg" inneholder klare faktafeil og forvridning av virkeligheten. Vi starter rettinga på toppen! "Frp interesserer seg lite for utenrikspolitikk og internasjonalt samarbeid." - Dette er en påstand tatt ut av løse luften! Hvor kommer det fra at FrP interesserer seg mindre for utenrikspolitikk enn andre? Hvis noe, er det vel heller motsatt. Frp har mange meninger om både Afghanistan, Irak, internasjonal terrorisme, Israel / Palestina etc. for å nevne noe. Og hva menes med motstander av internasjonalt samarbeid?? FN? NATO? EØS? OECD? Strasbourg? Geneve? Interpol? Tja....FrP er iallefall for alle de, og mye mer. Som alle andre partier: De er for endel internasjonalt samarbeid, og kanskje motstander av noe de ikke liker. -Helt normalt!! "Frp tolker begrepet "likhet for loven" på sin egen måte, og definerer selv hva "menneskerettigheter " er. Og hvem disse skal gjelde for." -For noe tull. FrP ønsker selvfølgelig likhet for loven, og de ønsker også strengere lovgivning. Det tror jeg mange støtter de i. FrP definerer selv hva som er menneskerettigheter?? -Tullball. FrP støtter som alle andre norske partier FNs menneskerettighetskonvens jon, den europeiske menneskerettighetskonvens jon, Geneve-konvensjonen i krigssituasjoner med mer. - Dette punktet er bare vill synsing. "Frp stoler ikke på FNs klimapanel og er imot Kyoto-avtalen. Men oljeboring og atomkraft? Ja takk!" - Nei, og takk for det. FNs klimapanel består av politikere og ikke av forskere. Jeg vil påstå at intet oppegående menneske stoler på FNs klimapanel, og der har jeg nok de aller fleste klimaforskere på min side. Kyoto-avtalen er et makkverk. I det amerikanske senatet stemte 100 mennesker mot, og 0 for å skrive under denne avtalen. Bill Clinton derimot begynte å helle mot avtalen; da fikk han heldigvis et brev signert 18 000 forskere, hvor de ba ham om å ikke skrive under, da denne avtalen er null verdt. Hvorfor skal for eksempel avtalen ikke gjelde for land som India og Kina?? Oljeboring og atomkraft?? Ja takk, begge deler. Atomkraft er uten tvil vår mest miljøvennlige kraft, og det er udiskutabelt. Hvis folk bare kunne begynt å skille mellom atombomber og atomkraft.... Frankrike får rundt 90 % av all sin energi fra atomkraft...og har også Eueopas desidert reneste luft...overraskende!!! ( for de som ikke vet; røyken som kommer ut av et atomkraft er vanndamp!!) Oljeboring synes jeg er helt topp. Dere sosialister hadde jo ikke hatt noen penger å fordele uten oljeindustrien, så dere BØR være for dere og. Oljeindustrien er nøkkelen for den dagens norske velferdstat. Vi trenger mer olje! Verden trenger mer olje! "Frp vil ha fri flyt av alkohol. Alkohol er en medvirkende årsak til 70-80% av all kriminalitet, men Frp satser på at mer (og bevæpnet) politi vil være kriminalitetsforebyggende . De tror at strengere straffer vil hindre forbrytere i å begå nye lovbrudd når de slipper ut av fengselet." -Lettere tilgang til, og billigere alkohol er bra. I Danmark kan for eksempel fulle 16-åringer kjøpe seg en flaske sprit, til en brøkdel av prisen i Norge, på en bensinstasjon midt på natten. Helt topp. Er det et større alkoholproblem i Danmark enn i Norge? -NEI, NEI og NEI! Alkohol årsak til 70-80 % prosent av vår kriminalitet?? - Dette er tall tatt fra løse luften og ren synsing. Kom med fakta!!! Se heller på hvilken kriminalitet innvandring fører til, og våkn opp! Strengere straffer hindrer ikke kriminelle i å begå nye lovbrudd når de slipper ut, og det har heller ALDRI FrP sagt. Hold deg til fakta! Faktumet er at det er prøvd alt mulig mot kriminalitet,, mens den forsetter å stige inn i himmelen. Faktumet er at det eneste som hjelper er knallharde straffer, og sånn er det bare. Her anbefaler jeg lesing om kriminalitetsbekjempelse i New York og "Fixing broken windows"-teorien helt fra første artikkel i 1982, og NYPDs implemtering. Hvorfor tror du man kan gå trygg på gaten i NY, og ikke i Oslo??? (hint: det er ikke pga bedre oppfølging av problembarn på skolen!) "Frp ønsker kadaverdisiplin i skolen og karakterer allerede fra småskolealder, så barna kan bli stemplet som skoletapere så tidlig som mulig. De er for fritt skolevalg og flest mulig privatskoler (bortsett fra muslimske, selvsagt). Det er litt uklart hvordan dette skal styrke samholdet i nærmiljøet og det kulturelle fellesskapet som partiet er så opptatt av, men det får så være. Det viktigste er at ressurssterke foreldre kan sende barna sine til de "beste" skolene. " - Tja, hva skal jeg si. Kadaverdisiplin?? Tror bedre disiplin i skolen er elementært. Slik det er nå blir vel lærere spyttet på og ledd av gjennom ungdomskolen uten at noe skjer. Det er meget viktig at en ny respekt for lærere gjenoppstår! Man bør alltid respektere eldre, og iallefall de som bruker livet sitt får å hjelpe deg!! Karakter fra småskolealder?? Vet ikke hva du mener her, men Frp ønsker karakter fra 5 klasse. (samme som Høyre). Er det småskolealder? Synes det er et flott forslag jeg. Dessuten blir skolen mer interessant med karakterer. Ikke bare lek!! Tror det kan hjelpe å motivere mange, og at det skaper tapere er bare tull. Tapere vil vi alltid ha, dessverre. Slik er vår kultur bygd opp, og det finnes kanskje ingen vei utenom. Og iallefall ikke med sosialisme! Det viktigste for FrP er IKKE at ressurssterke foreldre kan sende sine barn på de "beste" skolene. Det viktigste er VALGFRIHET. Det er jeg også en stor tilhenger av. Ja til private skoler! Ja til valgfrihet! "Frp synes at "markedet" skal bestemme hva som er kunst og kultur (dansebandmusikk, f.eks.!), og de gleder seg til å gå på shopping i helsevesenet når de blir gamle og syke." -Ja, det synes jeg er flott. Hvorfor i all verden skal staten holde liv i en gjeng latsabber som kaller seg kunstnere?? Og gi dem lønn og skattefradrag?? -LATTERLIG!! Som alle andre bør de overleve på egenhånd. Klarer de ikke selge bilder, er de ikke gode nok! Da må de finne på noe annet. Samme går for bønder; klarer de ikke overleve på egenhånd, får de finne på noe annet!! Slutt å lage priviligerte grupper som ikke trenger å prestere for å tjene til livets opphold. - Shopping i helsevesenet er helt topp. Det må da være valgfrihet. Privatisering av helsevesenet gjør det bedre og mer effektivt, samtidig som man kan beholde et offentlig alternativ. (dog jeg er ikke nødvendigvis enig det!) La de eldre få velge hva de vil! La de bo i Spania hvis de vil! (det er billigere for helsevesenet!) Vi trenger ikke nødvendigvis flere grunner til å stemme FrP, men det finnes mange flere. Jeg er FOR debatt, men det er unødvendig med synsing og faktafeil i en debatt, bare for å rakke ned på andre. Hva som er poenget med å rakke ned på FrP, må vel være fordi dere ikke klarer å finne positive ting med de andre partiene. Ønsker at alle stemmer og kommer med sin mening. For mange nordmenn er FrP det beste valget, og det gjør dem ikke til dårligere mennesker. det gjør dem til mennesker som har tatt et selvstendig valg, og til mennesker som ønsker forandring! Dette må respekteres, selv om man har tenkt til å stemme noe helt annet selv. Jeg ville nok ha stemt FrP hadde jeg bodd i Norge. For meg er det eneste parti som har åpnet øyne litte grann. Mitt politiske ståsted er derimot milevis lengre til høyre enn FrP, og det kommer det alltid til å være! Godt valg, og husk: din stemme teller!! | |
lillemy001 | 2009-09-14 12:42 | |
![]() | Takk Baltez... Men like viktig er det å ta med invandrer politikken.. Me skal og bør hjelpe utlandet, men ikke fylle opp lille norge med mer enn me har.. Godt jeg skal stemme FRP.. | |
darksome | 2009-09-14 12:53 | |
![]() | litt frp-politikk i praksis... www.ba.no/nyheter/ar...57 9710.ece | |
Cygnus | 2009-09-14 13:08 | |
![]() | darksome, den var virkelig morsom! takk for bra innlegg! | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 13:12 | |
![]() | Hehe, bra forsøk, baltez. Heldigvis tror jeg ikke du overbeviser så mange andre enn lillemy001. Frp er et navlebeskuende og gammelmodig parti, som baserer sin suksess på menneskers svakheter. Privatforbruket er ALT for høyt i Norge, samtidig som helsevesen, politi, skole osv. trenger MER penger. Likevel vil dere kutte skatter og avgifter, slik at folk kan bruke mer penger på seg selv og mindre på de helt nødvendige tingene. Så svarer du sikkert at da kan vi privatisere alle disse tjenestene. Men det du ikke har forstått, og sikkert ALDRI kommer til å forstå, er at man kan ikke drive alle tjenester som man driver et firma som leverer en vare. Satsing på helsevesen, politi og skole gir ikke direkte inntekt, men vil lønne seg for samfunnet i lengden. "Fremskrittspartiets ideologiske grunnlag, liberalismen, tar utgangspunkt i at folk selv er bedre i stand enn politikerne til å bestemme hva som er best for seg og sine. Vi tror ikke at formynderi og sentraldirigering er egnet til å skape velstand eller lykke for enkeltmennesket. Ettersom ethvert menneske er unikt, kan man ikke finne én fellesskapsløsning som passer alle. Vi ønsker derfor mer individuell frihet og ansvar for enkeltmennesket." Dette sier egentlig alt. Dere ønsker ikke dialog og samarbeide på noen felter i samfunnet, her skal hver mann klare seg selv. Altså omtrent slik det var før tilblivelsen av sivilisasjonen. Jeg prøver ikke å overbevise deg, for du er sannsynligvis låst og tapt. Dessuten er jo alle som er uenige med deg om noe stalinelskende folkemordtilhengere, ikke sant? Egentlig har DU personlig mye å takke de forhatte sosialistene for. Hadde det ikke vært for dem ville du sikkert jobbet 15 timer, seks dager i uka på en eller annen fabrikk. God bedring til deg, og godt valg til alle andre. Ikke stem på det partiet som vil ødelegge et av verdens beste politiske system. | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 13:21 | |
![]() | EN ting er jeg enig med Frp om, forresten. Og det er at vi skal stramme inn på innvandringen, og sette langt sterkere krav til dem som får opphold. Skal man komme fra et annet land og bo i norge skal man RESPEKTERE kulturen og landet. Dette bør man skrive under på når man kommer inn. Hvis man ikke klarer dette så har man heller ikke noe i Norge å gjøre. MEN, og dette er et stort men, det er et paradoks at mange av dem som er ivrigst på å sende ut utlendinger SELV har så liten respekt for det samfunnet de er en del av. Makan til selvopptatte, egoistiske, kunnskapsløse, hater-alt-som-er-annerled es-enn-meg-selv, "verden skylder meg så mye"-stakkarer som man finner blant frepperne skal man lete lenge etter. Om dere forakter den norske modellen, det norske samfunnet og norske politikere så mye kan dere stikke til h.. ut selv. Hadde vært fint om hele gjengen flyttet til Sør-Spania, men kan ikke tenke meg at de vil ha dere ;) | |
Ruschne | 2009-09-14 13:28 | |
![]() | Vi lever i et fritt land, så stem på det partiet du vil uten å høre på angry-shoes. ( en liten, men bare en liten dose FRP-ideologi kan ikke skade ) Når det gjelder et par stykker her som sier at ingen i deres omgangskrets stemmer FRP - hvordan vet dere det? Er det ikke hemmelig valg i dette landet, og om noen av dem hadde valgt FRP så hadde vel ikke våget å si det høyt på grunn av fare for mobbing. GODT VALG - måtte vi få en borgerlig seier ( men helst med styrke inn mot sentrum ) | |
GreteSB | 2009-09-14 13:41 | |
![]() | Jeg er også helt sikker på at ingen i min omgangskrets, venner eller familie er FrP-sympatisører! DET hadde avslørt seg selv i deres holdninger. Ønsker meg fortsatt rød-grønt flertall. Godt valg. | |
Ruschne | 2009-09-14 13:45 | |
![]() | DET hadde det nok........... | |
Ø N | 2009-09-14 13:52 | |
![]() | Ny måling tyder på rødgrønt flertall. Arbeiderpartiet er i solid framgang, viser en meningsmåling avsluttet lørdag. Ap får 34,8 prosents oppslutning, en oppgang på hele 3,8 prosentpoeng. Frp kan notere en solid nedgang. Resultatet er oppløftende lesning for den rødgrønne regjeringen. Ap, SV og Sp får ifølge målingen til sammen 88 mandater, og flertall med god margin. www.dn.no/valg/artic...74 1198.ece På en måte er det synd hvis dette blir resultatet. Det betyr jo bare at vi må slite i fire nye år der vi blir nødt til å høre på FrP,s breking om hvor forferdelig galt alt er i Norge. Skulle nesten ønske at FrP kom i regjering slik at de fikk se hvor lite de fikk gjort i forhold til hva de har lovet noe som ville bety kroken på døra for partiet og Høyre ville igjen seile opp som det store seriøse partiet de var. | |
Ruschne | 2009-09-14 14:00 | |
![]() | Anbefaler deg å ta målingene med en klype salt ØN i og med at over 10% bestemmer seg på selve valgdagen. De er i hvertfall ikke med på lørdagsmålingen. ( Om SV med antatt dårlig resultat ødelegger det rødgrønne opplegget er det nok flere enn meg som jubler ) ALT er bedre enn Sp og SV i regjering | |