Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 500

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gompedyret2009-10-22 16:34
Antall innlegg: 4381

Darksome: nei, det er ikke innlysende. Grafene sier ingenting om hvor mange som blir syke, bare at det er færre som dør av dem og at vaksinasjonsprogrammer tilsynelatende ikke har påvirket (den positive) utviklingen i dødelighet.

Jeg sier ikke at du tar feil, jeg bare sier at statistikken din ikke viser det du vil de skal vise.

Ø N2009-10-24 23:39
Antall innlegg: 725

Jeg tar jeg heller en runde i senga enn å ha i meg noe ingen vet
hva er eller hva seinvirkningene av det blir.

To svensker døde kort tid etter influensa-vaksine.

www.vg.no/helse/svin...ti d=575730

På en side blir vi anbefalt å vaksinere oss, på den annen side vises det til at folk dauer av vaksinen - likevel skal alle ta den. Er den meninga at vi skal utryddes iløpet av 2009 ? I tilfelle er det vel mer effektive måter å senke befolkningsveksten på. Atombombe, for eksempel.

Fact: ca 1500 personer i Norge (ja!) dør av vanlig influensa hvert år. Ja, hvert år. Mao, det at ni personer har dødd hittil er faktisk ingen stor nyhet.

coffee4two.vgb.no/20...in fluensa/

I dag blir du anbefalt å ta vaksine.

www.vg.no/helse/svin...ti d=569400

Lene T2009-10-25 09:44
Antall innlegg: 2893

Når forskere og helsepersonell på høyt nivå kun er enige om en ting: vi har alt for lite kunnskap til å si noe bastant hverken om svineinfluensaen eller vaksinen, må jeg spørre meg selv om hva i all verden ave er, som har alle svarene så klart for seg og alle andre.
Jeg har ennå ikke bestemt meg, men har blitt lurt av Folkehelseinstituttet en gang før: var med på vaksineforsøket på 90-tallet som har medført mange tilfeller av ME. Leser at enkelte stoffer i Pandermix også kan ha autoimmune sykdommer som bivirkning.
Så som professor Fuggelli sier: her er det så mye usikkerhet, at ingen bør henges for å utvise en smule skepsis og å tenke seg om to ganger.

Susanna2009-10-25 10:02
Antall innlegg: 26

Heia ave!

Karindi2009-10-25 10:30
Antall innlegg: 98

Eg har vore lenge i tvil, men sia eg er gravid igjen og sambo har diabetes så kjem vi til og ta den begge 2 og til slutt sønnen vår. Har hørt at det er betre og ta den enn å la ver for bivirkningane kan bli større om ein lar vere. Og så livsfarlig kan den ikkje ver når vi blir oppfordra til å ta den, staten vil vel ikkje ha mange saker på seg dersom halve norge blir dårlegare av å ta den enn å la vere.

Så tirdag da eg er blitt vaksinert

baltez - Ikke medlem lenger2009-10-25 11:48
Antall innlegg: 1398

Jeg synes at alle som i det hele tatt vurderer å ta vaksinen også bør vurdere om de skal søke profesjonell hjelp på andre områder. Lykke til med hysteriet, og husk at det er farligere å gå ned trappa! Hurra for pressen, FN, regjerningen og andre tilbakestående institusjoner!

Duppedingser2009-10-25 11:52
Antall innlegg: 467

Darksome, du ramser opp kaffe i lag med flere usunne ting.

KAFFE ER SUNT

Du finner knapt større konsentrasjon av antioksidanter enn i kaffe, noe annet er tilberedingmåte i forhold til kolesterol. Men aldri i livet om du får rakke ned på kaffe og henge ut kaffe i en svineinfluensatråd uten minst ett innlegg som forteller at DET går bare ikke ann! ;)

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-25 14:52
Antall innlegg: 95

Vaksinen er ett hastverksarbeid, og det bør ringe utallige bjeller hos alle når produsenten Glaxo Smith Kline har fått garantier fra norske myndigheter om å slippe erstatningsansvar hvis ikke vaksinen virker planen: www.dagbladet.no/200...t/ 7546539/

I bl.a. Sverige begynner folk å dø av vaksinen....: svininfluensa.blogspot.co m/

liselotta2009-10-25 17:00
Antall innlegg: 564

Tar produsenter, leger, sykepleiere osv vaksina?

eterem2009-10-25 17:20
Antall innlegg: 1882

Alle leger jeg har snakket med på jobb anbefaler alle å ta vaksinen, og de har selv tatt den.

Vi hadde massevaksinering av alle sykepleiere/hjelpepleiere på jobb på fredag, så svaret på spørsmålet ditt er JA, liselotta:)

liselotta2009-10-25 17:21
Antall innlegg: 564

ok, men hva med produsentene og forskerne.,,,,, ?

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-25 19:37

I Tyskland tar "eliten" bare vaksine uten kvikksølv og skvalen...hvorfor..?! www.tv2nyhetene.no/u...62 198.html

Og andre land som har (ørlite) mere vett enn Norge - selv om vaksinegalskapen er ille nok: www.fvn.no/tema/forb...71 0081.ece

Ø N2009-10-26 00:09
Antall innlegg: 725

Svineinfluensaen kan komme til å koste Norge
3 milliarder kroner.

Vaksineres bare risikogruppene, kan beløpet tredobles.

Hvis alle i risikogruppene i tillegg til 60prosent av den øvrige befolkningen vaksinerer seg, vil pandemien ifølge
beregningene koste samfunnet
3,1milliarder kroner.

Dersom kun risikogruppene vaksinerer seg
kan kostnadene bli 8,8milliarder.

www.aftenposten.no/h...33 9082.ece

Greit å vite hvorfor de vil at flest mulige skal ta vaksinen.

USA - Ikke medlem lenger2009-10-26 09:59
Antall innlegg: 1252

Vi takker Helhet1 for svært gode momenter i saken og for henvisning til nettsider og takk til Liselotta for svært viktige spørsmål.

Og takk til alle andre også for gode poenger.

Fortsett slik.

Denne såkalte elitevaksinen i Tyskland inneholder ikke kvikksølv som har konserveringsfunksjon i vaksinen. Dette gjør jo ikke vaksinen mindre effektiv så lenge vaksinen brukes snarlig etter produksjon, men heller det at bivirkningene fra kvikksølv fjernes.

USA - Ikke medlem lenger2009-10-26 10:06

Noe som er viktig å være klar over er at de aller fleste som blir smitta av svineinfluensa vil få symptomer som ikke er verre enn en "vanlig" influensa.

De få dødsfall av svineinfluensa kan f.eks. skyldes at svineinfluensaviruset uheldigvis griper tak i viktige organsystemer som igjen kan være individuelt genetisk betinget bl.a. med hensyn til enkelte celletyper hos inividet som har reseptorer som reagerer spesielt på akkurat dette H1N1- viruset.
Videre kan det også være slik at dette svineinfluensaviruset finnes i ukike mutasjonvariasjoner som ennå ikke er kartlagt og at noen av / en av disse variasjonene av viruset er farligere enn andre.

USA - Ikke medlem lenger2009-10-27 10:13

En viktig årsak til at noen få rammes hardere av svineinfluensaviruset er at vedkommende får i seg en mye større mengde virus. Så mengden virus man puster inn kan har stor betydning for sykdomsforløpet.

2905332009-10-27 15:46
Antall innlegg: 38

HAR TATT DEN PGA DIABETES TYPE 1 OG FOR IKKE Å SMITTE ANDRE.

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-28 19:43

Alle som vuderer å tilføre kroppen organisk kvikksølv - som jo finns i denne vaksinen - bør se dette først:
Watch mercury kill the brain
www.youtube.com/watc...Ku znYVn40s

baltez - Ikke medlem lenger2009-10-28 19:52
Antall innlegg: 1398

Den inneholder visst mindre kvikksølv enn en normal daglig kost, så det er nok innmari farlig.

ave - Administrator2009-10-28 21:20
Antall innlegg: 4986

Interessant, Helhet1, når jeg leser på linken du legger ut om andre lands mer kritiske bruk av vaksinen, så får jeg bare bekreftet at dramatiseringen av innholdsstoffene er nettopp det,; dramatisert!

Mengdene er bagatellmessige i forhold til antatte verdier av hva mennesker tåler og hva man generelt tilfører kroppen gjennom inntak av diverse konservert og bearbeidet mat.

Jeg er av den oppfatning at man kanskje heller bør engasjere seg i hva som blir tilført menneskeheten av potensielt farlige og skadelige stoffer ved å se på alle aksepterte og legale fødemidler som produseres, distribueres og selges legalt verden over.

Her er jo påvirkningen og mengden over tid en langt større trussel mot helse, liv og død enn denne enkelthendelsen som influensavaksineringen faktisk er.
enn

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?