Spillrom
Sjiraffen | 16 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 323 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
twiver | 2009-11-23 20:30 | |
![]() | Nei nå tuller du kness....du må ikke la deg påvirke av baltez ! | |
gompedyret | 2009-11-23 20:35 | |
![]() | Tamcett! Limcod! Milde måne. Vet du hva disse betyr, eller har du bare konstatert at de står i fullformsordlisten? Slalåmcup og kimceller var jo staselige, men går virkelig mcdonalds? | |
Torill | 2009-11-23 20:58 | |
![]() | Tror det er noen som tuller. Jeg sjekka bokmålsordboka ved å søke på *mc* og fikk to treff - kimcelle og mccarthyisme. Sistnevnte er ikke til mye hjelp. *cf* ga null forslag til løsning. Kimcelle betyr forresten kjønnscelle. | |
gompedyret | 2009-11-23 21:18 | |
![]() | Det er ikke alltid bokmålsordboka (eller ordnett.no for den saks skyld) stemmer med fullformsordlista, så man kan ikke basere seg på dem om man skal komme helt til bunns i slike ekstravagante problemstillinger. | |
Torill | 2009-11-23 21:55 | |
![]() | Sant det Gompedyret, men jeg tror fortsatt noen tuller. Basert på erfaring. | |
sjeikspir - Ikke medlem lenger | 2009-11-23 22:24 | |
![]() | Apropos MB, EMBED eller EMBETE kanskje, sjekk med startsiden.no søkemotor Ordbok :=) | |
gompedyret | 2009-11-23 23:10 | |
![]() | Torill: Akkurat DET tror jeg også. Men oppdiktede ord er også moro. Tamcett og Limcod høres f.eks. ut som to konkurrerende lumbagomedisiner. | |
Torill | 2009-11-23 23:42 | |
![]() | LUMBAGO kan også være en redning i en fastlåst MB-situasjon. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2009-11-23 23:47 | |
![]() | De ordene baltez ikke kan, fins nok ikke. Han er god å ha når man sitter fast og for eksempel trenger et ord som slutter på én F. Truf, tullef, salvamof, hylf, rinnof og moleif har ihvertfall hjulpet meg ut av mang en knipe (se tråden "Ord som slutter på f"). Har ikke fått testet TAMCETT og LIMCOD ennå, men kan glede folket med at både KIMCELLE og SLALÅMCUP godkjennes! Å "ta en mcdonalds", i betydningen "spise en vond, men usunn middag", har vel ikke sklidd helt inn i språket ennå. Så den må vi nok vente litt med. | |
gompedyret | 2009-11-24 01:14 | |
![]() | Jeg trodde egentlig lumbago var valgt tilfeldig, men her må nok instinktet ha slått inn og ledet underbevisstheten. Ja, det var en fin teori! Kness, jeg holdt muligheten åpen for at den hadde sklidd inn i ordspillvokabularet på samme måte som cola og volvo. Men det ville bare vært en forsøpling av språket uansett. Alle vet jo at Burger King har mye bedre burgere! Salvamof er forøvrig en siciliansk betegnelse på å skli på et bananskall når man bærer på tunge melkebøtter. | |
twiver | 2009-11-24 17:50 | |
![]() | Og truf er vel noe jeg fint kan legge om motstanderen allerede har lagt m'en i trumf :) | |