Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 406

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2010-05-03 10:19
Antall innlegg: 1252

Gode gamle intelligente Jerry har nok helt rett angående PMS. Ingen tvil om at noen kvinner er såpass preget av dette at dette gir større variasjon i ordspillferdighet.

Det kvinner ikke vet er at menn holder seg unna enkelte i PMS-perioden for å bevare sin egen helse.

Kirsti2010-05-03 13:30
Antall innlegg: 1946

Da regner jeg med at Jerry1 og USA har statistikker å vise til her? Dere har antagelig full oversikt over syklusen til de fleste kvinner her på Ordspill, og har samkjørt det med variasjoner i rankingen i løpet av måneden? Jeg gleder meg virkelig til å lese dokumentasjonen her.

PMS - den perfekte forklaring å ty til for menn som synes det er vanskelig å takle at kvinner kan være flinkere, smartere og sterkere enn dem, eller ganske enkelt uenige med dem. Også kjent som Patetisk Mann-Syndrom.

Poffity - Ikke medlem lenger2010-05-03 13:44
Antall innlegg: 48

Men det er veldig søtt at brødrene støtter hverandre, da. :)

rbm2010-05-03 14:20
Antall innlegg: 859

Juhu Kirsti, go girl!! Og USA ..om å bevare sin egen helse ,,er det vitenskapelig bevist at å ha en ektefell/partner forlenger livet!!Med eller uten PMS ..fnis fnis..

mmarii2010-05-03 16:35
Antall innlegg: 226

Definitivt et eksperiment, ja. Hva om vi ødelegger for forskningen deres ved å mot alle odds grisebanke motstanderen selv med elendige brikker, spille dårlig med vilje når man får god brikkefordeling osv? Da tenker jeg svenskene begynner å klø seg i hodet.

USA - Ikke medlem lenger2010-05-03 19:25

Kirsti:
statistikken viser at på dine siste 100 kamper har forskjellen i rating fra lavest til høyest vært hele 57 %.

57 % dere.... helt utrolig, mens for mitt tilfelle, selv om man ikke tar i betraktning naturlig progresjon i spillet så er forskjellen mellom laveste og høyeste rating 39 %, men her bør man ta i betraktning progresjon i spillet slik at den reelle variasjonen er mindre.

Matematikken lyver ikke og den sier at du Kirsti er mye mer ustabil som ordspiller enn undertegnede. Lurer på hva dette kan skyldes .............

(det at min 1000-kamp kurve er mere hakkete innenfor et mindre antall kamper skyldes bare at jeg spiller mindre enn deg Kirsti.)

Og som kjent så er matematikk en eksakt vitenskap.

myst2 - Ikke medlem lenger2010-05-03 19:46
Antall innlegg: 95

Matematikken er eksakt, men faktorene er variable.
Hvordan blir statistikken dersom en som meg (som ikke er spesielt flink) først spiller ti kamper mot noen som ligger på mitt eget nivå og så spiller ti kamper mot Holger, VG, Liddell & co - kontra tjue kamper mot bare spillere på eget nivå?

USA - Ikke medlem lenger2010-05-03 20:10

Bare rette en feil jeg skrev øverst i forrige innlegg, det skal være Kirsti`s siste 1000 kamper , ikke de 100 siste.

Kirsti2010-05-03 23:53

Nå synes jeg i grunnen det er himmelstormende uinteressant å diskutere min spillstatistikk, men siden du inviterer til det, USA:

Jeg tror du må jobbe litt mer med den eksakte vitenskapen din. I mine siste 1000 kamper har bunnranken min vært ca 2800, toppranken rett under 4400. Altså en forskjell på ca. 1600 poeng. Det er jaggu godt gjort å få det til å bli en forskjell på 57 %. I realiteten er avviket ca. 35 %, altså mindre enn de 39 % du skryter av at gjør deg så mye mer stabil enn meg ...

Siden du har tittet på formkurven min - slo det deg ikke at den viser en klar stigning den siste tiden? Og at det du velger å se som ustabilitet i realiteten forteller at jeg er blitt mye bedre (eller har spilt mye bedre) i løpet av mine ca. 500 siste kamper? Det er en smule fascinerende at du snakker om din egen naturlige progresjon og samtidig fullstendig fratar meg muligheten til å ha det samme, bare fordi du så skrekkelig gjerne vil at jeg skal være psykisk ustabil.

Dine utlegninger viser jo bare at du ikke kan lese statistikk, men velger å forklare det du ser med de årsakene du ønsker at skal finnes der. Manges formkurver varierer mye mer enn min. Ta en titt på VeldiGlads formkurve i de siste 1000 kampene, for eksempel. Hans ranking har variert mellom ca. 3700 og 5700. Det skyldes neppe PMS ...

Skalle2010-05-04 01:39
Antall innlegg: 74

Skjønner ikke'no jeg...

USA - Ikke medlem lenger2010-05-04 09:34

Kirsti: Den oppgitte prosenten er som du burde forstå basert på differensaen mellom høyeste score og laveste score (i løpet av siste 1000 kamper) og hva denne differansen utgjør i prosent av laveste score.

Slik regner jeg 4400 - 2800 = 1600

1600 av 2800 er 57 %

Tilsvarende metoode brukt for mine siste 1000 kamper. Altså som gav 39 %

Selvfølgelig bør du også krediteres progresjon da du har økt mye i rank siste tid og satt ny egen pers..

Likevel så står tallene der helt klare Jeg 39%, du 57 %

Når det gjelder VeldigGlad så har jeg et sterkt inntrykk av at han er en typisk spiller som i perioder ikke bryr seg om rankingen stuper i tillegg er han en eksperimentspiller, han forsøker å trene seg opp til å tenke på ulike måter og denne treningen gir større nedadgående utslag på rankingen, men dette gjør han totalt til en bedre spiller. hans bidrag i denne sammenheng er derfor ikke særlig adekvat. Undertegnede er også til en viss grad en eksperimentordspiller.

USA - Ikke medlem lenger2010-05-04 09:54

En annen viktig faktor er at jeg spiller bare tilfeldig , mens jeg tror Kirsti bare spiller standard. Bare disse fakta skulle kunne redusere de nevnte prosenter hos undertegnede til det ca halve for å få et mer reelt sammenligningsgrunnlag angående variasjon i rating. Dvs meg ca 19% og Kirsti fremdeles 57 %.

USA - Ikke medlem lenger2010-05-04 10:41

Vil bare tilføye før dagens arbeidsoppgaver venter: I rest my case.

Kirsti2010-05-04 13:17

Herregud. Og jeg skal liksom være den ustabile.

USA - Ikke medlem lenger2010-05-04 15:07

Etter en tirade med fornuft. Så tror du at det hjelper å komme med et utsagn som liksom skal antyde det motsatte ????

Lag deg en eplekake Kirsti :-)

rbm2010-05-04 15:12
Antall innlegg: 859

Hmm er paranoia nevnt her? Gidder ikke bruke tid på hele tråden en gang til..men selv kjenner jeg den følelsen litt av og til ..noen er ute etter meg og vil ta fra meg poengene mine ...!!

Kirsti2010-05-04 17:28

Fornuft? Å regne ut differansen mellom min bunnranking de siste månedene og et rankingtall jeg vel ikke har hatt siden Ordspill var nokså nytt for å bevise at jeg er en ustabil spiller? Jøss da. Jeg skal røpe noe for deg, USA: Differansen mellom min ranking som fersking på Ordspill og min ranking i dag er 3440. Regn ut prosenten der, du. Da skal jeg love deg at du kommer til å synes jeg er ustabil.

For øvrig ba jeg om statistikk som viser sammenheng mellom kvinners månedlige syklus og ranking, siden du og broder'n er overbevist om at denne sammenhengen finnes. Det eneste du har bevist, er at du har et nokså uvanlig forhold til vitenskap og fornuft.

USA - Ikke medlem lenger2010-05-04 17:47

Ja ja....

Eplekake med vaniljesaus. Mmmmmm

Stigende2010-05-04 20:32
Antall innlegg: 285

Jeg personlig liker det eplekake-argumentet. Ingenting understreker en manns overlegenhet i matematikk og ordspill som en kommentar om eplekaker! Den satt!

Magne Suim2010-05-04 20:37
Antall innlegg: 190

Jeg glemte helt hva de diskuterte og måtte en tur på bakeriet i stedet.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?