Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 466 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Stig_75 | 2010-05-17 23:21 | |
![]() | Når noen argumenterer med at "alle vet", da vet jeg at det neppe er noe som stemmer. May Lene, for min del er det problematisk og irriterende at noen sporer av tråder med syrligheter og unødvendig galle. | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 23:30 | |
![]() | Hurra for Ave! Måtte vi aldri bli så suverene at vi ikke kan se en sak fra flere sider. | |
mr_mothet - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 23:34 | |
![]() | Flott Stig! | |
Obelix | 2010-05-18 07:19 | |
![]() | Utrolig til sure oppstøt, kjøp deg Nyco. | |
bris1 | 2010-05-18 09:24 | |
![]() | Det hevdes at oppegående mennesker kan finne svar på sine spørsmål ved å sjekke gamle tråder. Jeg har tidligere tatt til orde for at det må være rom for nye spillere å ta opp problemstillinger i forum uten å måtte sjekke alle mulige tråder for å se om saken har vært diskutert tidligere, og jeg er fortsatt av samme mening. Som ny spiller syntes jeg det var svært ubehagelig med alle avvisningene som ramlet inn i forum så snart man "åpnet munnen". Jeg oppfatter det som arrogant og lite imøtekommende. Nå har jeg vært med en stund, og ser at våre spillverter viser tålmodighet og er svært vennlige. Og jeg ser gjengangere som er det motsatte. Mulig at disse har potensiale til å bli hyggelige spillverter med tiden ;). | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-18 10:38 | |
![]() | Med mindre tråder om samme tema blir det mindre "sure oppstøt" og mer fornuftig prat | |
bris1 | 2010-05-18 11:29 | |
![]() | Du er inne på noe, May Lene. Hvordan får vi trådene mindre (kortere)? Kanskje dersom vi er konstruktive og holder oss til temaet og ikke er så opptatte av å "ta" noen. Ha en fin dag! | |
Obelix | 2010-05-18 12:15 | |
![]() | Eller bare slutter å kommentere at folk starter nye tråder om temaer som er diskutert i andre tråder. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-18 14:06 | |
![]() | Eller bare slutter å kommentere på at folk kommenterer på at folk starter nye tråder om temaer som er diskutert i andre tråder. | |
Duppedingser | 2010-05-18 15:22 | |
![]() | Utgangspunktet mitt er iallefall den forum etiketten som jeg har brukt siden den spede begynnelsen av internett. Jeg bruker 4 andre nettforum som er multinasjonale med 30k til 100k brukere. Felles for de er at man tar aldri opp ting som går på person i forum, samme om det er anonymt. Ordspill.no er kan selvsagt velge sin egen policy på alle områder, og jeg + sikkert mange andre, er klar over punktene ave ramset opp (samt resten av lover og regler her inne). Det hindrer allikevel ikke meg å representere ett mindretall og komme med kritikk. Det er tydelig hvilke tema som engasjerer og som dere liker å diskutere her inne. Denne tråden er snop for gamle tanter, samt kåringer og rangeringer av spillere. Slik er det altså, og tydeligvis fordi dere vil ha det slik. Det at man skal behandle ferske spillere på en spesiell måte og at de liksom er mer sårbare er jeg uenig i. Fersk, javel? Fersk i forhold til internett? Helt fersk uten livserfaring? Det er samme demografi blant ferske ordspillere som erfarne ifølge logisk tenkning. Når det blir kommentert over responsen i denne tråden så er det ikke i hovedsak selve saken som blir diskutert, men argumentering for eller imot å diskutere saken i forum, som jeg har bidratt sterkt til. | |
bris1 | 2010-05-18 15:28 | |
![]() | Duppedingser - synes du med din egen påstand i avsnitt 3 plasserer deg fint inn i gruppen av gamle tanter, uavhengig av hvilket kjønn du har! Dine beveggrunner for å diskutere dette (og andre) tema i forum er ikke edlere eller mer intelektuelle enn andres uansett! | |
Duppedingser | 2010-05-18 15:38 | |
![]() | Du skal få for den. (Jeg vet ikke hvem som teller poeng, men det har heller aldri vært min intensjon å vinne debatten) Jeg liker gamle tanter og har ikke noe imot å bli kalt gammel tante. Da er jeg offisielt ute av tanteskapet. | |
tante g | 2010-05-18 16:57 | |
![]() | Det er faktisk ganske mange av oss som ikke er født med en overdose selvtillit, som lar oss såre, og som i tillegg er oppdratt til at har man ikke noe hyggelig eller pent å si så holder man kjeft. Under det å holde kjeft kommer også å ikke gå inn og kommentere foruminnlegg som ikke interesserer eller som man synes er for dumt. | |
Sydsklie | 2010-05-18 17:54 | |
![]() | En må å huske at mange ordspillere ikke er av den generasjon som er vokst med PC-en. Vi har ikke den samme tenkemåten og de samme kunnskapene om pc-bruk, internett o.a. som dere screenagere har. Så om noen stiller spørsmål som allerede er stilt, eller en kan finne svarene andre steder så er det kanskje ikke sikkert at alle får dette til. Da kan spillvertene gi svar om igjen og om igjen tålmodige som de er (rutinerte spillere kan å hjelpe til hvis de ønsker) eller linke dem videre. Jeg synes det er merkelig at denne tråden går vekk fra tema og vi får en diskusjon om noe helt annet. Ja - jeg synes det er artig med vittige kommentarer som har noe med tema å gjøre, men denne tråden utvikler seg til noe helt annet en det trådstarter ønsket å få svar på. | |
uff uff | 2010-05-18 18:34 | |
![]() | Glimrende med furtne motspillere som gir seg. Fikk 60 "gratispoeng" nettopp av en surpomp. Prøvde renvansj etterpå, men det gadd han ikke. Så også at han hadde nesten hundre avbrutte spill. | |
mymlen | 2010-05-18 18:55 | |
![]() | Nei og nei her var det friske disputter! Og det blir jo reint gøyalt at de som synes denne tråden er HELT på trynet er de som har flest innlegg, og dermed holder tråden i live? Lavær' å lese da vel? Det er som å gå på kino for å se en flm man VET er dårlig, og så klage på den etterpå. Og se den igjen. Og klage litt mer... | |
Stig_75 | 2010-05-18 19:57 | |
![]() | Duppe: Jeg vet ikke hvilke andre fora du bruker på nett, men jeg synes uansett ikke man trenger å legge listen høyt for å spørre om noe her inne. Dette er ikke et forum med 100.000 brukere hvor alle er drillet i det du kaller forumetikette, men et forum tilknyttet et spill som både spilles av uerfarne forumbrukere og av erfarne forumbrukere. Forumet er ikke i seg selv hovedgrunnen til at folk er her, men det brukes (blant annet) til kommunikasjon og spillstøtte. Da synes jeg og - slik det ser ut - flere med meg at det må være en kurant sak at man diskuterer samme tema flere ganger. Så kan man heller, gjerne i en egen tråd (ja, det var en oppfordring), diskutere om hjelpetrådene kan gjøres mer synlige på noen måte, eller om forumene bør skilles på en annen måte, slik at de som ikke vil lese tråder med spørsmål fra nybegynnere - eller tråder som denne - kan slippe det. | |
casien - Ikke medlem lenger | 2010-05-18 20:12 | |
![]() | Hadde vært gøy å vist hvem det var! | |
Mississippi | 2010-05-18 20:48 | |
![]() | Dette var jo DEN popkorntråden! Bare å la seg underholde. | |
barbara | 2010-05-18 23:32 | |
![]() | Sålenge man ikke har navngitt noen brukere, så syns jeg det er helt greit, jeg, å starte en tråd om en eller annen bruker som har vært ufin. Prinsipielt så syns jeg at vi er jo her for å spille, ikke for å chittchatte eller angripe motspillere for spillestil, noe som jeg personlig syns er en uting. Enhver må kunne bruke enhver spillestil som han/hun selv syns er fornuftig for å vinne spillet....man får jo ikke gjort noe "ulovlig", og jeg syns det er helt greit å ta opp i forum en problemstilling m. sjikanering, kritikk og liknende som går på person inne i et spill. Det ville IKKE vært greit dersom man navnga personen, syns jeg. DET får i såfall være en hemmeligholdt dialog mellom spillverten og spillerne det angår. | |