Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 695 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
maf | 2010-05-30 17:05 | |
![]() | Helt på sparket, og ikke helt gjennomtenkt (det ville ta flere år) - Gomez - Bring it on - dEUS - In a bar, under the sea - Motorpsycho - Demon Box - Stereophonics - Word gets around - Funkadelics - One nation under a groove - David Bowie - The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars - Kaizers Orchestra - Ompa til du dør - Tina Dickow - In the red - Queen - A night at the opera - Robert Plant & Alison Krauss - Raising Sand | |
gompedyret | 2010-05-30 17:06 | |
![]() | Du, altså. Jeg liker Polly veldig godt. To Bring You My Love er helt aldeles brillefin, men hun dukker uansett opp på sånne lister såpass ofte at hun overlever nok at jeg har utelatt henne. ;) | |
BenFoldsFive - Ikke medlem lenger | 2010-05-30 17:13 | |
![]() | Ahhh. Glemte maf-nevnte Bring it on av Gomez. Den er naturligvis med! | |
innocenta | 2010-05-30 17:47 | |
![]() | Gompen: ok, jeg tilgir deg. :p | |
gompedyret | 2010-05-30 17:48 | |
![]() | Puh. | |
innocenta | 2010-05-30 18:14 | |
![]() | *fnis* | |
slaktern | 2010-05-30 18:18 | |
![]() | har aldri kjøpt en fysisk skive av noe slag, og er en utpreget låtutplukker men har plukket mange sanger fra disse skivene Anathema - A fine day to exit Anathema - Resonance A perfect circle - thirteenth step Boat beam - puzzle shapes Deerhunter - Microcastle Elliot Smith - roman candle I might be wrong - circle the yes King Crimson - in the court of the crimson king Metric - Fantasies (2009) Simon & Garfunkel - parsley, sage rosemary and thyme jeg er så rar at det nok har vært flest sanger med kvinnelig vokal jeg har hørt på de siste åra | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-05-30 18:35 | |
![]() | Ser at Radiohead går igjen på flere lister - og det skjønner jeg jo godt :) Min liste må vel bli noe som det her, selv om sikker tmange er utelatt: Radiohead: Velg selv :) PJ Harvey: To Bring You My Love Jan Johansson: Jazz på svenska/Jazz på Rysska Miles Davis: Kind of Blue Bajofondo: Mar Dulce Beth Gibbons & Rustin' Man: Out of Season Massive Attack: Heligoland Movits!: Äppelknyckarjazz Rage Against the Machine: Rage against the Machine Deftones: Adrenaline hmm... 10 var jo alt for lite! Og liste er farga av det jeg hører på for tiden... | |
innocenta | 2010-05-30 20:27 | |
![]() | Oh, Anathema og RATM hadde jeg glemt. | |
brownie | 2010-05-30 21:51 | |
![]() | 1.Closing Time med Tom Waits 2.Closing Time med Tom Waits 3.Closing Time med Tom Waits 4.Closing Time med Tom Waits 5.Closing Time med Tom Waits 6.Closing Time med Tom Waits 7.Closing Time med Tom Waits 8.Closing Time med Tom Waits 9.Closing Time med Tom Waits 10.Closing Time med Tom Waits | |
Vattnisse | 2010-05-30 22:13 | |
![]() | Her kommer GULLREKKA i kronologisk rekkefølge: 1.Pearl Jam- Vitalogy 2.Heather Nova- Oyster 3.Pearl Jam- Ten 4.Dia Psalma- Gryningstid 5.Portishead- Dummy 6.Pearl Jam- Yield 7.Madrugada- Industrial Silence 8.Ben Harper- Diamonds on the inside 9.Jack Johnson- On and On 10.Pearl Jam- No code | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-05-30 22:25 | |
![]() | Huff, glemme Tom Waits... flaut | |
franz | 2010-05-30 23:02 | |
![]() | Ingen bestemt rekkefølge, og helt sikkert feil The The - Infected Sugar - Beaster Queens of the Stoneage - Queens of the Stoneage Sebadoh - The Sebadoh Tool - Aenima The Stone Roses - The Stone Roses Harrys Gym - Harrys Gym Massive Attack - Mezzanine Simple Minds - Sparkle in the rain Ministry - The Mind Is a Terrible Thing to Taste | |
gunda | 2010-05-30 23:08 | |
![]() | Tom Waits er best!!! | |
gompedyret | 2010-05-31 00:10 | |
![]() | Tid for analyse! Mange fine lister her. Rimelig godt gjort at Radiohead er med med både the bends, kid a og Ok computer, tre ganske forskjellige album. De fleste valgene var ganske som forventet, men jeg så et par trivelige valg som ikke så ofte kommer med på slike lister: Fidelma med Magnetic Fields - 69 Love Songs Get It Here med Go-Betweens/Liberty Belle and the Black Diamond Express Slaktern med Metric - Fantasies (den har jeg faktisk helt oversett!) Stabur med Beth Gibbons & Rustin' Man: Out of Season Dere er eklektiske! (Kanskje dårlig grunnlag for å påstå noe sånt, men endelig fikk jeg anledning til å bruke det fine, fine ordet.) Sånn. Dagens analyse. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-05-31 07:47 | |
![]() | Jeg var så heldig å få se Beth Gibbons & Rustin' Man på konsert mens jeg bodde i Barcelona - den dama er bare magisk. Absolutt en av topp ti konsertopplevelser! Men om jeg likte å bli kalt en "kunstner uten originalitet" vet jeg ikke om jeg syntes noe særlig om ;-) | |
gompedyret | 2010-05-31 14:29 | |
![]() | Kunstner uten originalitet, gitt! Den tolkningen var ny for meg. Hvilken ordbok er det hentet fra? :) Ifølge mine oppgaver betyr eklektisk utvelgende eller utprøvende. I musikkelskerverdenen betyr det gjerne en som går "utenfor allfarvei", som bevisst og i utpreget grad oppsøker og prøver ut nye band og artister. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-05-31 14:41 | |
![]() | Fra vår egen ordbok :) www.dokpro.uio.no/pe...p; renset=j | |
get it here - Ikke medlem lenger | 2010-05-31 14:45 | |
![]() | eg er ein kunstnar utan originalitet, så på meg passa eklektisk bra. | |
gompedyret | 2010-05-31 17:11 | |
![]() | Eklektiker, ja! Men eklektiSK, det blir jo noe heeelt annet. Ordboka: www.dokpro.uio.no/pe...p; renset=j eklek'tisk a2 som gjelder eklektikere og eklektisisme; utvelgende, prøvende, hvilket er en såpass vid definisjon at jeg har mine ord i behold! Det er selvsagt mulige dere også er kunstnere uten originalitet eller er tilhengere av uselvstendige forsøk på å skape en helhet av forskjellige standpunkter, men DET har jeg iallefall tvilsomt grunnlag for å hevde. | |