Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 2 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 416 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Torill | 2010-07-02 20:06 | |
![]() | Fiskemann sier: Alle liker og spiser på McDonald's. Egentlig en litt merkelig konklusjon etter innleggene i denne tråden. Men da har vi iallefall fått med oss at Fiskemann liker og spiser på McDonald's. | |
Smartgirl | 2010-07-02 20:17 | |
![]() | Den eneste burgeren som er god, får du på Sesam i Elgesetergate i Trondheim. Mc Donald er kun i nødstilfeller, og det er ikke godt!!! | |
maf | 2010-07-02 20:18 | |
![]() | Jeg syns forsåvidt maten smaker greit nok. Problemet mitt er at et ordentlig måltid nesten dekker en hel dags kaloribehov - og man er sulten igjen etter 2 timer. | |
maf | 2010-07-02 20:19 | |
![]() | Og med min tullete formulering 'ordentlig måltid' mener jeg et man blir mett av... | |
Pappi | 2010-07-02 20:58 | |
![]() | Smartgirl: Og da mener du selvsagt baconcheese? ;) Den slår det meste ja :) | |
Fiskemann | 2010-07-02 21:09 | |
![]() | Torill sier: Egentlig en litt merkelig konklusjon etter innleggene i denne tråden Tja, mulig Torill mener man kan konkludere utifra meningene til noen medlemmer på www.ordspill.no fremfor de millioner som spiser maten på McD hver dag | |
Torill | 2010-07-02 21:11 | |
![]() | Alle = alle Eller? | |
Torill | 2010-07-02 21:17 | |
![]() | Alle = mange, var det det du mente? Gammelt nytt. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-02 21:40 | |
![]() | Har alltid syntes det er merkelig at McDonalds er en så svær fastfoodkjede når man tar i betraktning f.eks. hamburgerne som jeg synes er de dårligste hamburgerne man kan få kjøpt, vel BK er vel like dårlige. Salaten er knapt tilstede og dressingen skulle vært femdoblet i mengde bl.a.. Men grunnen til suksessen er vel markedsføringen, rimeligere priser en konkurrentene, lave lønninger, enkelt kjøkkensystem med innarbeidede rutiner og at maten tross alt ikke smaker direkte dårlig. | |
Fiskemann | 2010-07-02 21:46 | |
![]() | Alle = alle og enhver Negative til McD på www.ordspill.no = svært få (eller ingen - satt i perspektiv). Allikevel stilte jeg spørsmålet innledningsvis da det er artig å høre(ved høytlesning)/lese veloverveide og godt begrunnede argumenter. Eksempelvis: Det er ikke mat Det smaker vondt Spør gjerne om det skulle være mer du funderer over.. | |
Duppedingser | 2010-07-02 21:50 | |
![]() | Her lukter det gratis burgere, om bare McDonalds Norge får med seg entusiasmen til Fiskemann. Om produktet er bra er dårlig kommer ann på forventningene til den som kjøper. McDonald's vet selvsagt hva kundene deres vil ha. De som vil ha junk får junk, og er fornøyde, de som vil ha halvjunk går på Egon, de som vil ha ekte norsk hjemmelaget mat slik som meg oppsøker slike steder. Så over til dette med valg. Skjer selvstendige valg helt uten påvirkning? Nei de gjør ikke det Fiskemannen. Du var neppe født på en Mcdonald's "restaurant", så på et tidspunkt har du latt deg påvirke av kynisk markedsføring! | |
Fiskemann | 2010-07-02 21:55 | |
![]() | JamesO skrev:Men grunnen til suksessen er vel markedsføringen, rimeligere priser en konkurrentene, lave lønninger, enkelt kjøkkensystem med innarbeidede rutiner og at maten tross alt ikke smaker direkte dårlig. Gode refleksjoner. Til en viss grad kan selvsagt hyppig og god markedsføring gi økt etterspørsel. Allikevel må/bør det være rett fundament, dvs. et produkt som gir kjøperen/konsumenten lyst til å kjøpe dette produktet igjen. Altså tilfredstiller McD sine produkter konsumentenes krav til en god spiseopplevelse. Antakeligvis er kjøkkensystemet enkelt, da McD eller et hvert firma med ambisjoner ikke ser noen grunn til unødig å komplisere et system. Fungerer det? Ja Lave lønninger er så vidt meg bekjent mer eller mindre styrt av tariff. Selv om pr definisjon Norsk lov ikke stadfester noen minstelønn går vel McD sin arbeidere inn under tariff for restaurant. Vil tro at - som du nevner - enkelt kjøkkensystem og innarbeidede rutiner gjør at McD bir effektivt og at de dermed kan holde prisene lave i forhold til konkurrenter. | |
Fiskemann | 2010-07-02 21:58 | |
![]() | Her lukter det også ønske om en klem fra Ingrid Espelid Hovig. Kan du forresten forklare meg litt om kynisk markedsføring? | |
Duppedingser | 2010-07-02 22:25 | |
![]() | McDonald's markedsføring rettet mot barn i amerikanske skoler var vel selvsagt det jeg tenkte på? | |