Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 515 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-10 00:45 | |
![]() | Skriftspråket må så absolutt 'vedlikeholdes'. Dersom barn/unge i en opplæringssituasjon ikke får hjelp til å lære å skrive korrekt, vil de miste en del av språkets nyanser og sannsynligvis komme dårligere ut enn de barn/unge som lærer å skrive norsk riktig. Hvorfor kan ikke lærere i grunnskolen dele karakteren/vurderingen? Gi en karakter/vurdering av innhold og en karakter/vurdering av rettskrivningen? | |
Summer77 | 2010-09-10 13:51 | |
![]() | Gomp: Tips tatt til etterretning. Legger også inne en fin liten sak med andregradsligninger og litt derivasjon. Da har vi nok vekket engasjementet bra, tenker jeg! :) Tro det eller ei, etter mine uttalelser, så er jeg veldig opptatt av skriftspråket vårt. Jeg har tidligere irritert meg grenseløst over skrivefeil, men heldigvis har dette avtatt. Jeg har vel innsett at det opprører meg mer en fornuftig, og at jeg dessverre (med 2 s'er!) ikke får gjort mye med avsenderens skriftspråk. Her inne er det mange folk som er meget gode til å formulere seg, til å skrive riktig, ha riktig tegnsetning osv osv. Jeg får heller glede meg over de, enn å irritere meg over de som ikke er det. Selv velger jeg å la en kollega lese over alle beskjeder før de blir sendt til heimene, da jeg vet at jeg bl.a kan formulere meg tungt. Kanskje kan man gi det tipset til den man irriterer seg over? ;) Til opplysning: Har ikke hatt korrekturleser på dette innlegget. | |
Summer77 | 2010-09-10 13:54 | |
![]() | Hoho! Tegnsetning! Den var god! Ja ja, dere får kose dere med den. | |
Reet | 2010-09-10 15:56 | |
![]() | Koser meg mer med én n i enn ;-) | |
mymlen | 2010-09-10 16:10 | |
![]() | Jeg er førskolelærer (så se opp for dårlig skriftspråk...) Har to døtre, den ene med et utmerket skriftlig språk, den andre med et heller labert sådant. De er jo laga på samme oppskriften, har fått tilnærmet lik oppdragelse, har gått på samme lille skole med tildels samme lærere. Hovedforskjellen på mine to håpefulle er at eldstemann har lest MYE, både bøker og aviser, mens yngste har vært et "skjerm-barn", alltid foran en TV eller PC. Så min teori heller til at leseglede og ditto stimulans er det som er mest avgjørende for rettskrivingen. Hvilket legger et enormt ansvar på forfattere og journalister.... :)) | |
Ruschne | 2010-09-10 17:04 | |
![]() | Synes du greide deg bra mymlen | |
mymlen | 2010-09-10 17:32 | |
![]() | Hehe - jo takk! Noe av det bedre jeg har prestert... :-D | |