Spillrom
| Sjiraffen | 26 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 26 |
Mobilspill
| Pågående | 8 845 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| tingeling | 2010-09-27 12:43 | |
![]() | Takk for innlegg og engasjement! Daglig/ ukentlig er det ca 1500/6000 lojale spillere på ordspill.no. I gjennomsnitt er hver bruker inne nærmere 40 minutter pr. besøk. Isolert sett er dette tall vi er stolte over å ha oppnådd på en spilltjeneste som ikke er et av kjerneproduktene til Aftenposten. Men annonser fungerer dessverre ikke som forretningsmodell. Til sammenligning har vi over 700 000 ukentlige lesere innom forsiden av aftenposten.no. Fakta er at ordspill.no lenge har vært et underskuddsforetak. Lisenskostnader og driftskostnader er vesentlig høyere enn det vi får inn på annonser. Vi forsøker derfor å finne andre forretningsmodeller for å sikre videre drift, og ikke minst utvikling av Ordspill fremover. Med en månedspris, som sannsynligvis vil ligge under det man betaler for en medium hamburger, håper vi vil være spiselig. Når det er sagt, anser vi vår eksisterende brukermasse og profiler som særdeles viktige. Dette er ikke bare et spill, men også et sosialt nettverk. Vi kan allerede nå røpe at dere vil få gunstig tilbud i forhold til nye brukere. Hilsen Tingeling / Aftenposten | |
| MyRuin | 2010-09-27 12:49 | |
![]() | Vi kan allerede nå røpe at dere vil få gunstig tilbud i forhold til nye brukere. Da vil man jo være helt sikker på å ikke få nye brukere inn her da.. Og i utgangspunktet er ikke jeg intresert i å betale for å bruke ordspill, da finner jeg meg heller et annet spill som ikke koster noe. | |
| Alamo - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 12:55 | |
![]() | har aldri betalt for noe spill på nett,og kommer aldri til å gjøre det heller.Blir det her en betalings tjeneste så vil jeg tru mange faller fra,og jeg blir da en av dem. | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 13:31 | |
![]() | Nye brukere bør ha gratis prøveperiode (3. mnd?). | |
| Kirsti | 2010-09-27 14:38 | |
![]() | Da regner jeg med at Aftenposten har tatt med i betraktingen at betalende kunder kan og har lov til å være langt mer krevende enn folk som benytter seg av en gratistjeneste. | |
| Sinabelle | 2010-09-27 15:03 | |
![]() | Mulig jeg vil gi det en sjanse med betalingsvarianten, men som Kirsti sa, så vil dette medføre at jeg straks blir en mer kritisk bruker, og at det til syvende og sist antageligvis ikke er verdt prisen tilsvarende en medium hamburger i måneden for å ha muligheten til å spille ordspill. | |
| twiver | 2010-09-27 15:04 | |
![]() | Men la oss ikke her fortelle hva vi vil kreve....for da tar de det bare med i betingelsene vi må godkjenne for å bli medlem :) | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 17:10 | |
![]() | Jeg tror det ligger noe helt annet enn økonomi bak dette utspillet fra Aftenposten: utallige henvendelser fra bekymrede familiemedlemmer som vil ha slutt på spillegalskapen ... | |
| Torill | 2010-09-27 19:39 | |
![]() | Her sitter jeg i Peru og hadde egentlig tenkt aa holde meg langt unna ordspill.no. Hadde iallefall ikke tenkt aa engasjere meg i forumet, men kjenner at denne saken engasjerer. Det er et poeng som jeg ikke ser er nevnt her. Slik det har vaert til naa har man hatt muligheten aa vaere anonym, ogsaa ovenfor Aftenposten. Det har ogsaa vaert mulig aa opprette flere profiler og ha disse gaaende paralelt. Dersom man blir noedt til aa betale for tjenesten ser jeg for meg at det blir mindre interessant aa ha mange profiler. Og at det blir litt mindre interessant aa opprette en profil bare for aa kunne ytre seg uhemmet og anonymt i forumet. Dette ser jeg kan vaere en av fordeene ved aa innfoere betaling. Eller en ulempe for de som har gleden av aa beslaglegge flere plasser paa topplistene eller aa slenge ut av seg masse dritt uten aa maatte staa for det. Jeg maa motvillig innroemme at det kanskje ogsaa kan bli litt kjedeligere her uten alle uartikulerte utbrudd i forumet. Langt verre er det at mange av spillerene her kommer til aa forsvinne. Jeg ser for meg at innfoering av betaling er et skritt mot den visse doed for hele nettstedet. Jeg tror at for mange er det prinsippet det er snakk om, om man skal betale eller ikke. Og ikke om det kommer til aa koste 29, 39 eller 99 i maaneden. | |
| Reet | 2010-09-27 21:06 | |
![]() | De kan i alle fall ikke ta betalt per måned! En app til telefonen koster fra 6,- til 29,- kroner, og da er den din for alltid. Jeg kommer nok til å forsvinne. Jeg har nemlig Scrabble for iPhone. Om enn bare på engelsk. Enn så lenge. ... *håper på norsk versjon* | |
| LaBarca | 2010-09-27 21:28 | |
![]() | Jeg svarte at jeg ikke var interessert i å betale. Jeg er periodespiller. Avhengig i kortere eller lengre perioder. Sist hadde jeg et avbrekk på mange måneder. Skal jeg da betale 30-40kroner for å sitte på gjerdet? Hmmm... | |
| redhy | 2010-09-27 21:40 | |
![]() | Har ingen som helst interesse av å betale for å spille ordspill og de mister i alle fall meg og ganske mange. Kanskje de mister kjøpere av aftenposten og. Fordelen er at man får bedre tid til mer nyttige ting, men skal i så fall takke for en utrolig herlig tid med leking og læring. | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 22:13 | |
![]() | Det er tydeligvis delte meninger om hva som skjer om vi må betale. Jeg tror vi mister noe ved at det går over til betal-spill. Kanskje. Kanskje vil jeg fortsette, selv med en avgift, fordi jeg liker spillet og måten det er 'organisert', kanskje ikke. (I likhet med Reet har jeg scrabble på iPhone!) I utgangspunktet er jeg villig til å betale en liten avgift, men tror viljen til å betale vil bli borte i peroder hvor aktiviteten (min) er lav. Og er man først meldt ut, skal det mye til før man melder seg inn igjen. Tror jeg. | |
| twiver | 2010-09-27 22:18 | |
![]() | Noen som vet om det er snakk om betaling på betapet (ordspill i Sverige) også ? | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 22:34 | |
![]() | Pussig at ikke danskene sliter med samme problem. Der er det ca 10-12 spillere på kveldstid. | |
| rbm | 2010-09-27 22:48 | |
![]() | Hm..er dette en hobby eller tidtrøyte? En særdeles billig hobby blir det uansett hva de vil vi skal betale..mener jeg..og når jeg tenker på hva jeg ellers bruker penger på..sukk..dette kommer ikke til å ta livet av min økonomi!!Så jeg tenker at de mest "spiilegale" blir med videre selv om man må betale en liten sum. | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 22:51 | |
![]() | Sant nok, rbm. Men det blir plutselig så veldig alvorlig når man må passe på at man har betalt. Eller hva? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 23:10 | |
![]() | Nå får man jo bekreftet av TINGELING at Ordspill går med underskudd. Så da er saken grei : betaling blir innført. De av oss som synes dette er en fin hobby,er sikkert villige til å betale. Hvor mange hobbyer er helt gratis ? De sutrete prinsipprytterne kan ri sin vei ! Makan til klaging... | |
| arvidjohan | 2010-09-27 23:27 | |
![]() | Selv oss som er godt bemidlet velger kreditorer - uansett størrelse - med omhu. www.ordspill.no er ikke nok dessverre ikke noe man ønsker å betale for. Slik jeg forstår det er det Aftenposten som er eier av www.ordspill.no. Via denne undersøkelsen har de nok sett at aktiviteten på www.ordspill.no ikke har medført hverken flere abbonenter av papirutgaven eller flere brukere av www.aftenposten.no - dessverre. Er allikevel overbevist om at dette ikke vil bli en betlingstjeneste. Husk at Aftenposten i aller høyeste grad er tørre bak øra. Kjenner ikke til detaljene rundt driftskostnadene på et nettsted som www.ordspill.no, men virker noe snålt om dette prosjektet virkelig kan gå med et betydelig underskudd. | |
| søtestian | 2010-09-27 23:35 | |
![]() | hvorfor betale for å spille ordspill på nettet når vi kan møtes live i Ringsaker og plukke poteter sammen!? | |