Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 840 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| picassa | 2010-10-13 16:55 | |
![]() | Til vivi 56.: Den generasjonen som er paa hjemmene naa,klager ikke paa groet,men det vil helt sikkert neste genarasjon gjoere. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 17:11 | |
![]() | Grøt lillejulaften og lørdager var standard hos oss når jeg var liten. Fruen liker det ikke så det er det slutt på. Men våre tradisjoner er vel så bra, som er å møte venner på lillejulaften å kose oss uten juletema. Og lørdags middag er blitt til at vi spiser en litt mer forseggjort middag med vin og kanskje noe sterkere etterpå om det passer. Så litt motsatt, istedenfor en rask billig enkel middag. Er det en dyr litt mer fancy. | |
| tante g | 2010-10-13 17:24 | |
![]() | Jeg kan aldri huske at vi hadde grøt da jeg var barn. Det var ikke mat iflg mine foreldre, usunt og jeg vet ikke hva. Jeg synes det er kjempegodt, men husker sjelden på at det går an å lage det. Har det kanskje et par ganger om året. Men når jeg koker, så har jeg alltid i litt lettrømme på slutten av koketiden. Det er snadder. Nå fikk jeg lyst på grøt, men det blir nok ikke noe i dag, for jeg har ikke igjen gryn. Og jeg kommer helt sikkert til å glemme å kjøpe det - i lang tid. Synd egentlig. | |
| meisa | 2010-10-13 17:37 | |
![]() | Jeg liker godt risengrynsgrøt, men spiser det ikke hver lørdag, som mange andre. Spiser rett som det er havregrynsgrøt, gjernme til frukost. I barndommen spiste vi semulegrynsgrøt, men ikke så veldig ofte. Melken skulle selges! | |
| GreteSB | 2010-10-13 17:42 | |
![]() | Vi hadde alltid grøt på lørdager da jeg var barn. Til gjengjeld var søndagsmiddagen stor og fin. Tror ikke set var bare risengrynsgrøt, husker godt semulegrynsgrøt også. I dag lager jeg av og til smørgrøt, deilig. | |
| pinga2000 | 2010-10-13 17:47 | |
![]() | !!!!!Æ elske det !!! | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 17:48 | |
![]() | Man måtte kanskje spise noe som var billig og enkelt å lage da mor hadde veldig mye å gjøre lørdager da hun ikke kunne henge ut klær eller arbeide søndager. Nå tar er det vanlig at alle tar i på husarbeid og helger er til å slappe av, trimme, møte venner og hage, båt, husarbeid etc. Passer meg som mann bedre faktisk selv om den gamle greia: far røyker pipe og leser avisen mens mor gjør alt annet før hun får beskjed om andre ting, også hadde vært morsomt. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 17:50 | |
![]() | På en litt streng men kjærlig måte. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 18:21 | |
![]() | Du er forut for din tid pinga2000. | |
| akantus | 2010-10-13 18:42 | |
![]() | Mannen min liker det ikke, så det blir ytterst sjelden laget grøt her i huset. For noen år siden hadde jeg en venninne boende her ca 2 år, og vi passet på å lage risengrynsgrøt når vi var "alene" hjemme . HERLIG! | |
| jeykz | 2010-10-13 19:49 | |
![]() | hadde det da jeg var lita | |
| norei | 2010-10-13 20:34 | |
![]() | Vi spiser det en gang i blant og da er det kjempegodt. Sikkert noe retrogreier fra barndommen | |