Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 326

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
solfridpeder2010-10-12 17:46
Antall innlegg: 219

røker ikke

Wibecke - Ikke medlem lenger2010-10-12 17:51
Antall innlegg: 47

Både røyker og drikker kaffe! huttemegtu, har planer om å slutte å røyke en gang i fremtiden , men ikke akkurat nå.
I sommer satt jeg ute på kveldene med laptopen, kaffekoppen og røyken. Det var storveis koselig.- nesten som et kinderegg, 3 i 1 liksom *lol*
Nå er det bare kaffe og ordspill, koselig det også, men jeg tar en røykepause innimellom ;O)

Lene T2010-10-12 17:52
Antall innlegg: 2935

Å høre folk si at de røyker på "trass" mot samfunnets holdninger til røyking er omtrent som å høre skolelever la være å gjøre nødvendig læringsinnsats i tro på at det er lærerne de straffer. Hvem annen deg selv er det denne trassen i virkeligheten rammer?? Samma for meg om du røyker eller ikke, men å utsette helsen din for så stor riskio av trass virker usmart.

Tweedygirl2010-10-12 18:07
Antall innlegg: 293

Lurer på om det er mange av røkerne her inne som røyker inne hos seg selv, eller om dere går ut?

picassa2010-10-12 18:13
Antall innlegg: 596

Hei Karmensita.
Ja,jeg har ogsaa vaert roeyker,men sluttet for ca 20 aar siden,etter utallige mislykkede forsoek.
Men greide det til slutt.
Jeg kan troeste deg med at du vil(forhaapentligvis) bli mer motivert for hver gang.Det skjedde med meg.Ble rett og slett forbannet paa meg sjoelv som ikke kunne greie noe jeg saa gjerne ville.

picassa2010-10-12 18:16
Antall innlegg: 596

Da jeg fikk tanken om at grunnen til at jeg ikke greide det,var at jeg syntes saa forbasket synd paa meg sjoelv uten nikotin.

Hver gang lysta kom over meg sa jeg til meg sjoelv.:
SLUTT AA SYNES SYND PAA DEG SJOELV!!!!!!

Kan denne hjelpe deg ogsaa tro?

Lene T2010-10-12 18:18
Antall innlegg: 2935

Kjenner igjen den der å synes synd på seg selv, picassa.. Jeg hadde den ifm slankekur..

potet2010-10-12 18:22
Antall innlegg: 131

Jeg røkte i 25 år - fra jeg var 11, til jeg fylte 36. Men da var det slutt, og har aldri angret på det.

Fidelma2010-10-12 18:25
Antall innlegg: 3315

Jeg røyker ikke, og er det jeg vil kalle ufrivillig fanatisk. Grunnen er at jeg har en lungeskade som gjør at jeg ikke tåler røyk. Min lungeskade er like selvvalgt som kreft, og jeg provoseres av å bli stemplet som både pietistisk og prektig når det eneste jeg ber om å bli tatt hensyn til.

Min opplevelse er at røykere flest er blitt mer lydhøre når noen sier fra nå enn tidligere. Og jeg kan garantere at det allergikere eller andre ikke-røykere som ba om å bli tatt hensyn til opplevde før 2004 var langt grovere enn det røykere opplever som mobbing i i 2010.

Jeg har fått et nytt liv grunnet strengere røykelov. Jeg anser meg selv om et sosialt menneske som liker å gå på pub og konserter. Før 2004 var dette umulig for meg uten sterke medikamenter - og på tross av medikamenter endte jeg gjentatte ganger opp med ribbensbrudd pga voldsom hoste.

Det er fortsatt begrensninger og forholdsregler som må tas hvis jeg skal ut, spesielt på sommeren når det røykes overalt på uteserveringer og vinduer og dører står åpne, men nå er det i alle fall mulig å delta i de fleste sosiale sammenhenger.

Innbitte røykere som vil ha seg frabedt å ta hensyn til andre mens de røyker og som stempler ikke-røykere som pietistiske tullebukker vet jeg ikke helt hva jeg skal synes om. De skjønner kanskje ikke hvor vanskelig det er å la være å puste?

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 18:31
Antall innlegg: 135

Syns selfølgelig ikke at man skal usette andre for røyk. Man kan ha en røykelov som i Spania. Ikke lov med røyk på plasser mer enn 40m2,ikke røyk der det er mat servering, og ikke lov å ansette noen som skal jobbe i rom der det røykes. Da vil jeg tro de som har problemer med røyk vil ha et mye bedre tilbud enn de som røyker. Nå er det små plasser det er mest folk og morsomst, men det vil nok gli over til det motsatte vil jeg tro.

Rabiaz2010-10-12 18:36
Antall innlegg: 897

Cod, jeg vet ikke helt om den loven i Spania stemmer....sist jeg var der, ble det røyket overalt, inne og ute, restauranter og alt...
Ikke særlig behagelig. Personlig syns jeg det er en ekkel vane. Ingen får røyke i mitt nærvær!

miamaria2010-10-12 18:37
Antall innlegg: 1002

fint innlegg, fidelma. takk.
alle vi med alvorlige lungeproblemer hat fått et nytt og bedre liv etter den nye røykeloven endelig har blitt gjennomført overalt.
jeg "feirer" det på hver bytur med å gå minst to ganger på kafe. tidligere var det et lukket land.

Cygnus2010-10-12 18:43
Antall innlegg: 44845

og flere og flere land innfører slike lover - vi vart jo heller ikke først, selv om det er typisk norsk å innbille seg at vi er først og best - og at verdens øyne er på oss (Norge) til enhver tid!

når det gjelder røyking og intimsfæren - tenk på hvor mye deiligere det er å kysse en ikkerøyker!!

GreteSB2010-10-12 18:48
Antall innlegg: 7777

Jeg røyker hjemme hos meg selv, men står ute når jeg er på besøk der det er barn eller allergikere eller rett og slett hos noen som vil ha det røykfritt. Det syns jeg er en selvfølge.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 18:57

Slik er loven ca i Spania er jeg blitt fortalt av min fetter som er der ofte, og som røyker. Det har visst sklidd ut siste året forteller han også. Men det vil neppe skje i Norge da Nordmenn stort sett gjør det de får beskjed om. Forstår godt at folk misliker røyk og syns de som gjør det gale. Men at en røyker som eier en pub ikke kan få selge øl om vinteren til mine røkende venner som har lyst til å være sosiale. Det er skikkelig kjipt. Og for de som har røket lenge og sliter med sosiale problemer, angst med mer. De kan ikke gå ut de heller. Dårlig gjort at det ikke kan være 5% av pubene med røkning.

Stig_752010-10-12 19:00
Antall innlegg: 218

Jeg er litt uvitende. Hva består denne mobbingen av? Den som alle røykere rammes av.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 19:12

Heller ikke vært borti mobbing. Det er sikkert mange som føler seg uglesett da det man er åpenbart i vinden å se ned på røykere for tiden, nesten som å hate Bush i Norge( liker absolutt ikke republikanere jeg heller) det er liksom det man skal. Meen de får bare styre. Har vært nokså engasjert hele mitt liv, men tror ikke jeg gidder stemme mer engang. Alle partier i Norge er like bortsett fra FRP som folk gjerne må stemme for min del, kanskje like greit at det rakner.

karmensita2010-10-12 19:17
Antall innlegg: 110

Jeg kan ikke si at jeg har blitt mobbet. Men det var så vanlig å røyke overalt før røykeloven, at jeg tror vi røykere tok det som et personlig angrep at den ble vedtatt. Jeg har kjent på følelsen selv, men etter som tida har gått har jeg et annet syn på hvordan røyking har påvirket ikkerøykere. og det kan ikke ha vært hyggelig.

I dag er jeg veldig glad for røykeloven og jeg er glad for at mange som ikke liker eller taler røyk, slipper å bli utsatt for i samme grad som tidligere.

Men nå skal jeg ha meg en røyk. Bor alene og plager bare meg selv! :)

Ninaxxx2010-10-12 19:18
Antall innlegg: 1437

Jeg har vært røykfri i 1 mnd og 4 dager! Og denne gangen skal jeg ikke begynne igjen. Har vært storrøyker i 30 år, nå tør jeg ikke gamble med helsa lenger.

Karmensita, - prøv Champix. Det er tabletter som sperrer for nikotinreseptorene i hjernen. Du glemmer rett og slett at du trenger en sigarett. For meg har dette hjulpet masse, ingen abstinenser, og ingen bivikninger bortsett fra litt mer livlige drømmer :)

Det er utrolig deilig å endelig ha kommet til 'erkjennelsen' om at jeg aldri mer skal røyke. Tidligere har jeg drømt å kunne være festrøyker i det minste, men nå vil jeg ikke det en gang. Har funnet ut at jeg har det like artig på fest og i sosialt samvær uten sigaretter, - og formen dagen derpå er upåklagelig :)

karmensita2010-10-12 19:18
Antall innlegg: 110

Forresten takk, Picassa og flere som kommer med oppmuntrende innlegg om røykeslutt! :)

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?