Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 836 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Rikard23 - Ikke medlem lenger | 2010-10-28 15:05 | |
![]() | Så du mener Israel ikke har rett til å straffe mennesker for spionasje og landsforræderi? | |
| Cygnus | 2010-10-28 15:21 | |
![]() | det har jeg ikke sagt, rikard, men hvor i verden er du fremdeles under straff etter du har sonet 18 år av en dom på 18 år - iallefall ikke i den såklate vestlige verden! landsforræderi ? vel, vi vet ikke, gjør vi, men det var som sagt ikek det som var poenget mitt! det er forresten interessant å tenke på at nelson mandela ble dømt som terrorist, sonet sin dom - dvs deler av den - sør-afrika utdelte ikke en ekstraordinær straff! | |
| Cygnus | 2010-10-28 15:25 | |
![]() | og til hedihv - det er tydelig at du ikke går utenfor din leir, og at du er ganske arrogant som antar at du vet best og har gransket saken mest - hvordan vet du at jeg ikke er historiker med Israel som spesialfelt, eller at jeg er jødisk og/eller israelsk - det er forøvrig hundretusener av isralere som er ekstremt skamfulle over det staten deres gjør. I alle fall har det ingen hensikt å diskutere politikk iblandet religion, så med dette avslutter jeg min diskusjon! | |
| Rikard23 - Ikke medlem lenger | 2010-10-28 17:05 | |
![]() | Det er nok flere land i den vestlig verden som straffer landsforræderi hardere enn 18 års fengsel, Cygnus. Selv i Norge, hvor straffenivået er ekstremt lavt, ble en mann som Arne Treholt dømt til 20 års fengsel. Å gi enkelte restriksjoner etter endt soning er nok heller ikke uvanlig. Husk at denne mannen valgte å sette livene til sine landsmenn i fare for egen vinning. | |
| Cygnus | 2010-10-28 17:17 | |
![]() | nei nå er du så tullete, rikard23 at jeg bare må le! | |
| skrabbelbabb | 2010-10-28 20:59 | |
![]() | Først til HeidiV: å henvise til bibelen i politiske og historiske diskusjoner er meningsløst. Blir det samme som man gjorde i barnehagen for å få litt vekt bak uttalelsene sine ved å si : "pappan min sier at...." - betyr sikkert en del for deg, men for min del er hva "pappaen" din mener totalt uinteressant. Så over til selve saken :) Jeg er veldig enig i mye av det seierherren skriver, dog bruker han kanskje litt harde ord. Det finnes et lite internetpostulatum som sier at i enhver diskusjon uansett tema, vil det etterhvert trekkes en paralell til Hitler-tyskland etterhvert som diskusjonen utarter... her fikk vi det i første innlegg .....men denne paralellen er vel mer nærliggende tematikken her enn i en annen tråd på et annet forum om forskjellene på hamster og marsvin ..:) Det er uomtvistelig klart at begge sider i denne konflikten har begått forferdelige handlinger mot hverandre. Det er også klart at selv om bakgrunnen for konflikten (landeområder og råderett) fremdeles er det som diskuteres på diplomatisk nivå, er konflikten fastlåst i noe som er mye vanskeligere å bli enig om, nemlig år med hat, frustrasjon, desperasjon, hevn og rettferdighet. Det er ingen nordmann som sprenger seg selv i lufta fordi en svenske har hengt opp et svensk flagg i flaggstanga hans. Selvmordsbombing og terroraksjoner er følger av en bunnløs desperasjon og et brennede hat mot noen som har begått deg en stor urett. Det samme er det å sende raketter inn i tettbefolkede sivile områder fordi noen nekter å flytte fra huset de har bodd i 50 år. Man kan jo spørre seg hva som fikk verdenssamfunnet til å plassere en jødisk-kristen stat midt i den muslimske verden. Det er klart det ble begått forferdelige forbrytelsr mot jødene under krigen, men en like stor urett ble begått mot palestinerne etterpå. Jeg for min del er ikke i tvil om at USA både da og nå så viktigheten i å ha en brodernasjon i mellomdistanserakettavsta nd til de største oljeprodusentene i verden. Rikard: Du viser et menneskesyn og en mangel på forståelse som desverre er alt for vanlig blandt dine meningsfeller. Søk opp Bill O`Reilly på youtube så skjønner du kanskje hva jeg mener. | |
| Cygnus | 2010-10-28 21:07 | |
![]() | skrabbelbabb - bra innlegg! selvsagt var stormaktene både influert av en slags gjøre-godt-igjen-følelse, samt underliggende anti-araber-rasisme, men like selvsagt var det økonomiske årsaker - det er det jo alltid! | |