Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 836

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bearo2010-10-31 18:06
Antall innlegg: 888

Eg er ganske dum. Heldigvis er eg pen.

bearo2010-10-31 18:38

Rettelse. Nyare testing har vist at eg er dritsmart. All this and brains too lzzm.

bearo2010-10-31 18:52

Beklagar. Eg trudde poenga eg fekk var prosent. Første innlegg er riktig.

AaseB2010-10-31 18:57
Antall innlegg: 8147

Ha ha ha, Bearo:-D

snubi2010-10-31 19:00
Antall innlegg: 500

Bra selvinnsikt Bearo ;D

Cygnus2010-10-31 21:23
Antall innlegg: 44845

og i tillegg er jeg selvsagt også - som alle kan se på bildet mitt her - veldig pen, og dessuten atletisk. Jeg regner med at de fleste her er atletiske - ordspill er jo også en sport.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-31 22:02
Antall innlegg: 168

Hehe, fint Rikard23. Du er sint fordi jeg gruset deg så grundig i politisk debatt, og dette er din store revansj?

Alle har ikke vikarierende motiver. At jeg synes IQ-tester ikke er så interessante betyr ikke at jeg ikke scorer bra på dem selv. Kanskje snarere tvert i mot? ;)

Stigende2010-10-31 22:53
Antall innlegg: 285

Jeg har aldri tatt noen IQ-test, og vet derfor heller ikke om jeg er smart. Bare så det er klart.

Men jeg leste for en stund siden en artikkel om slike som er mensa-medlem. Flere av dem forteller at oppveksten og skolegangen ikke var så enkel, fordi de kjedet seg på skolen, og heller gjorde ugagn enn å følge med på snegletempoet. Disse opplevde mensa som et sted å møte likesinnede, den første opplevelsen av å høre til. Slik sett har mensa en berettigelse, på lik linje med alle andre interesseorganisasjoner eller klubber.

Men så har jeg jo også sett i pressen at det hevdes at IQ-en økes dramatisk med skolegang, så det med medfødt IQ blir litt tvilsomt. Men hva vet vel jeg..

snubi2010-10-31 23:03

Kunnskap økes med skolegang, iq er til dels medfødt...
Helt enig i det du sier med at mange av de med høy iq kan få problemer på lik linke med de som har lærevansker - begge gruppene faller utenfor normen. Eneste forskjellen er at de med lærevansker er det akseptert å hjelpe, mens de med tilpasningsproblemer grunnet høy iq er tabu å hjelpe for "de har jo et luksusproblem"....tydelig at mange ikke har satt seg inn i denne problemstillingen.
Å ha høy iq er IKKE nødvendigvis likestilt med å være skoleflink. Som et eller annet smart menneske så treffende forklarte forskjellen på å være begavet og å være skolefling - de skoleflinke vet svarene, mens de begavede stiller spørsmålene. Ganske treffende i grunnen!

snubi2010-10-31 23:16

Beklager skrivefeil hist og pist over her....går litt fort i svingene noen ganger ;)

Stigende2010-10-31 23:46
Antall innlegg: 285

Altså, jeg har bare lest en artikkel og det er mulig jeg misforsto, men det var altså score på IQ-tester som økte med skolegang. Det er mulig at disse testene legger til grunn at man skal ha noen basiskunnskaper fra skolegang for å i det hele tatt skjønne konseptet? I såfall er de jo allerede tilrettelagt for et visst kulturelt kunnskapsnivå, og resultatene farget av det. Kanskje.

Helt klart at de meeget bevagede elevene ikke får fullt utbytte av vanlig skolegang. Har man så i tillegg lett for å kjede seg/får for lite utfordringer hjemme/ har en overarbeidet eller uinteressert lærer, osv, blir skolen kjedelig og man fyller tiden med tøys.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?