Spillrom
Sjiraffen | 19 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 19 |
Mobilspill
Pågående | 8 477 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Sydsklie | 2010-11-19 11:17 | |
![]() | Selvfølgelig tok Pascal feil om sine teorier om staistikk og sannligheter. Alt som skjer er kun tilfeldigheter. En serie tilfeldigheter som mange mener henger sammen og en kan lage statistikk over er bare manipulasjon med tall, det hele er kun slump. Magi? Hm - jeg begynner å ble skrekkelig overbevist at det stemmer, særlig etter de syv dokumentarene etter J.K. Rowling. Spillet kan være programert slik at antal vokaler i brukernavnet ditt gjenspeiler hvor mange vokaler en får i spillet. Jonpiversen har et relativt langt brukernavn med få vokaler - ergo perioder med kun konsonanter. Jeg derimot har litt kortere brukernavn og med den sjeldne vokalen y så jeg har det veldig greit. Så når jeg faller i rank kan jeg kun skylde på en dårlig dag. | |
VeldiGlad | 2010-11-19 11:57 | |
![]() | HVIS det var onde ordspilldemoner ute etter å ta dere paranoide - ville ikke dette da være likt for alle? Vil ikke alle uansett spille etter de samme forutsetningene? Flaks og uflaks er ikke mer en subjektivisering av tilfeldigheter. Noe som er ganske naturlig. "Å, jeg rakk akkurat ikke bussen, så uflaks.." men det finnes ikke en virkelig _uflakskraft_ som er ute etter å ta deg, man bare reflekterer over at det som tilfeldigvis hendte ikke gagner en. De fleste klarer å føle at de har flaks eller uflaks om hverandre, men likevel klare å legge fra seg tanken om uflaksmonsteret som gjemmer seg under senga. Lykke til! :) | |
Kirsti | 2010-11-19 12:14 | |
![]() | Unnskyld meg, USA, er du seriøs her? Du ber folk gå inn og kikke på ratingkurven din, som liksom skal være bevis på at fordelingen av bokstaver ikke er tilfeldig fordi du har fått så elendige bokstaver at du har måttet bryte flere spill på rad. Det du ikke ber oss gjøre, er å kikke på statistikken din, som tydelig forteller at du avbrøt 28 spill på rad, åpenbart etter bare et legg eller to fra hver spiller, og slik spilte rankingen din ned fra så vidt over 3200 til litt over 1000. For all del, skyld på uflaks. MisterX - det er ikke så merkelig at ikke flere har meldt seg på i hylekoret. Dette kommer opp med jevne mellomrom, og det er stort sett bare et par stykker (sa du noe om gjengangere?) hver gang som hiver seg på. Resten av oss opplever tydeligvis ikke at det er noe muffens. | |
Ruschne | 2010-11-19 12:23 | |
![]() | USA må ha hatt en svært dårlig dag den 5. november: Alle brudd var da. Vikarierende argument er det vel når han bortforklarer fallet med dårlige bokstaver. Nå virker USA "frisk" igjen | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-19 15:16 | |
![]() | Jeg skulle til å skrive et glad-innlegg, at nå går alt så meget bedre. Ble tildelt de rette bokstavene gang etter gang. Suste oppover rankstigen, og var nær med å slå min egen rekord! Men den gang ei!!! Jeg trekker det ikke-sendte innlegget tilbake. Nå er alt ved det normale; får kun konsonanter, får kun vokaler, får aldri begynne når jeg har lyst. Må alltid begynne når jeg ikke har lyst.... Det sitter en luring i ordspillkulissene og forfordeler de med veldig høy rank. Hele tida! Bingo i første legg, dobbel rød, to-tre gule. Jajajaja. Det er korrupt! Men ikke f...... om jeg gir meg! | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-11-19 15:58 | |
![]() | Kirsti. Jeg så at du har vært inne på ratingkurven min. Er du interessert i meg ? Skal vi møtes ? La oss si søndag kl 11 i Vålerenga kirka når Gelius preker. Rad 1, sete 7 og 8 eller deromkring . Jeg bærer en grå lang frakk, mørke solbriller og har med meg en scaferhund. | |
Kirsti | 2010-11-19 16:43 | |
![]() | USA. Jeg har skrevet rett over her at jeg har vært inne på statistikken din, så du fremstår ikke akkurat som overveldende observant nå. Og jeg vil minne om at du ba folk titte (riktignok på ratingkurven din, som jevnt over er uinteressant med mindre man sammenligner den med spillstatistikken ...) Hvis man gjør det du ber om, ser man raskt at påstandene i ditt tidligere innlegg mildt sagt ikke henger på greip. Jeg begynte derfor å lure på om din virkelighetsoppfatning faktisk er så på jordet at du mener det du skrev, eller om du forsøkte å være morsom. Ditt siste innlegg ga i grunnen svaret. | |
LaBarca | 2010-11-19 16:49 | |
![]() | Jeg mener å ha lest et sted at dette bare er et spill. En frivillig lek uten annen innsats enn litt tid, fra 6 minutter og oppover. Mange konsonanter er en utfordring. Dropp Een i et verb, så dukker det opp mange stilige ord. Hadde engang passe gøy rating, men nå driver jeg og vaker sånn omtrent 1000 poeng under der jeg var. All right det. | |
jonpiversen - Ikke medlem lenger | 2010-11-20 11:57 | |
![]() | Gerber123 skriver i mld. til meg: Enig med deg. Programmet er programmert med en ELENDIG random-generator. | |