Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 736

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
hahahaha - Ikke medlem lenger2011-01-31 16:22
Antall innlegg: 13

mye å tenke på

Hortensdame2011-01-31 16:27
Antall innlegg: 119

sommerfugl, jeg har fulgt et shake/bars opplegg sammen med trening og det har vært veldig bra. Vekta har nok gått litt opp men ikke mye og det er 2 år siden! Og vi er flere på samme sentret som har greid oss bra så det funker men er tøft å gjenomføre........

Lille-fix2011-01-31 16:58
Antall innlegg: 264

Jeg ble kvitt ti kilo med hjelp fra vektklubb.no. Det er helt opp til deg hvor slavisk du skal følge opplegget, men det er egentlig ganske enkelt. Ved å registrere mat og trening, ser du om du får i deg mer enn det du trenger. Spiser du mer enn det som er anbefalt, kan du trene bort det du har fått for mye. Du får oversikt over kaloritapet ved mange former for trening, husarbeid og andre aktiviteter :-) Egentlig ganske gøy, men jeg tror det er lurt å tillate seg å slappe av fra det i blant. For meg er lørdagene den dagen jeg kan spise nøyaktig det jeg har lyst til, uten å tenke kalorier eller vekt :-)

choirgirl2011-01-31 17:25
Antall innlegg: 72

Jeg slutta med insulin, og ble helt symptomfri av min diabetes ved hjelp av lavkarbo - funker flott som en livsstil, det er nemlig ikke en diett. Bonus: 17 kg borte :)

Og før noen nevner det....kolesterolet mitt er helt perfekt, selv med så mye fett. Det overrasket meg, fettfobiker som jeg har vært. Dessuten, etter mitt kjipe opphold på Radiumhospitalet i 2006/2007 trodde jeg aldri magen min skulle fungere igjen. Det gjør den nå :)

Så kanskje det er verdt et forsøk, folkens?

AaseB2011-01-31 19:36
Antall innlegg: 8147

Lågkarbo er tingen, ja. Har du diabetes type 1 eller 2, Choirgirl?

sommerfugl2011-01-31 23:22
Antall innlegg: 473

Hortensdame: det funket ikke for meg for det var ikke så lett med brukket leggbein, splintret skjelett og dertil operasjoner. Så det er nok best i kombinasjon med trening. Bra jobbet av deg!

boob - Ikke medlem lenger2011-02-01 00:43
Antall innlegg: 12

Følger en streng diett bestående av rent transfett, sukker og alkohol. Balanserer dette ut med to gram amfetamin og en liter avkok av bananskall etter hvert måltid. I helgene hender det jeg skeier ut og nyter 1 kg smult til aftens, mens jeg bivåner gullrekka på TV3. Det er vikig å få i seg nok vitamin B6, så derfor supplerer jeg med B-komplex kosttilskudd i høstmånedene, som jeg har hamstret fra det lokale apoteket. Jeg har nå gått ned 40 kg, og veier under 45 kg for første gang siden jeg var ung matros i Japan under krigen.

roannima2011-02-01 01:00
Antall innlegg: 302

Jeg starta lavkarbo'n idag! spennende ås e åssen det går,,,satser på bikinisesongen 2014.....

choirgirl2011-02-01 07:56

@AaseB : Jeg har type 2, eller skal jeg si hadde? :)

@roannima: Lykke til :)

AaseB2011-02-01 10:54

Lykke til med livsstilskiftet, roannima! Hugs at dei første dagane, medan kroppen justerar seg inn på fettforbrenning, kan vera ganske gufne. Det er "karboabstinensar" som kan gje deg hovudpine og matthet. Det går over etter 3-4 dagar. Drikk masse vatn og gled deg til å sjekke vekta om ei veke. Da har du sannlynlegvis mista 3-4 kilo vatn og fett og kan kjenne at kroppen fungerar mykje betre med "reint drivstoff". Suget etter snop blir borte og det kjennest så enkelt! Denne måten å ete på gjer at du mistar fett og ikkje musklar.
Da eg starta med dette for 2 år sidan, hadde eg diverse småplager som rett og slett er vekk nå. Er i så mykje betre form:-)

Choirgirl: Gratulere med ex-diabetikertilstanden! :-)

choirgirl2011-02-01 12:22

Takk for det AaseB :)

Ta en titt på denne jenta - blir så glad!

nadjasin.blogg.no/12...to rie.html

roannima2011-02-01 13:57
Antall innlegg: 302

Kjenner hodepina allerede.....
Jeg har aldri vært noen brusdrikker, drikker normalt ca 2,5 liter vann til daglig så slipper den utfordringa. Er ei heller en snopspiser, heldig der å :) det værste vil bli å unngå iiiiskald pils og chilinøtter i helgene ;-))
Men, GLEDER meg til å se litt resultater om forhåpentligvis kort tid.

Og, så mye GODT man kan lage da uten KH !!

gompedyret2011-02-01 18:40
Antall innlegg: 4381

Hvor heftig lavkarbo snakker vi om da? Er målet å ligge i ketose?

Usj, ordet "slankekur" er heller guffent. Det er fint at mange heller snakker om livstilsendring. Problemet med "kurer" er for det første at det innebærer noe som også skal avsluttes. Når man avslutter, hva skjer da?

I tillegg innebærer en kur også både logisk og assosiasjonsmessig at man skal gi avkall på goder man tidligere unnet seg. Man skal forsake ting. Forsakelse? Brrr, det er jo ikke noe gøy. Det samme er ofte bøygen når man skal slutte å røyke: Man må forsake en kilde til tilfredstillelse, om ikke akkurat glede.

En vellykket livstilsendring handler IKKE om forsakelse. Tvertimot!

Skaffer man seg kunnskap og blir bevisst hvordan de ulike næringsemnene faktisk samspiller med kroppen din vil du kunne ønske å spise sunt* _fordi_ det er sunt og fordi det i seg selv får deg til å føle seg vel. Da vil fort spørsmålet melde seg om hva forsakelse egentlig er: Å fore kroppen med energitett mat på bekostning av næringstett mat, slik tilfellet ofte er om man ikke tenker over hva man spiser, ELLER et bevisst kosthold der man spiser noenlunde det kroppen faktisk trenger, og vet at man gjør det og hvorfor.

Et eksempel: En passe tynn, gjennomsnittlig norsk brødskive uten smør eller pålegg inneholder like mye energi som et halvt kg av den fine, næringsrike grønnsaken brokkoli. Noe å reflektere over for den som er opptatt av at kaloriinntaket bør gjenspeile forbruket.

De av dere som har bestemt dere for en livstilsendring eller bare en -justering: lykke til! Til dere andre: Gå for all del ikke rundt med dårlig samvittighet. Man kan fort se seg blind på både BMI (som egentlig kun fungerer som et statistisk verktøy) og speilbilder. Om man velger den ene, den andre eller den tredje veien, så er målet til syvende og sist det samme: å ha det fint med seg selv.

Og veien dit handler mer om hodet ditt enn om kroppen din.

Ha en fin dag, alle sammen!

*moderat hverdagssunn med rom for utskeielser, ikke hysterisk, millimeterpresis nazisunn.

May Lene - Ikke medlem lenger2011-02-01 18:48
Antall innlegg: 614

Flytende føde-dietten + alli slankepiller = jævlig rask vektnedgang. Ellers må du nokk bare amputere ett ben eller 5 om du trenger å gå ned i vekt kjapt.

AaseB2011-02-01 21:19

Amputasjon har for mange bivirkningar, vel;-)
Det går fint an å gå ned i vekt utan å vera i ketose, Gompedyret. Vil likevel tru at det går fortare da. Ketose er heller ingen ubehageleg tilstand, men kan vera skummelt for diabetikerar uten full kontroll på blodsukkeret.
Nei, det nyttar ikkje med kurar, varige endringar må til! Eg er ingen fanatiker, men merkar så veldig forskjell på kroppen (og hjernen) når eg f.eks. skal trene, om drivstoffet er feil. Har derfor etterkvart blitt overbevist om at det er best å styre unna sukker og stivelse i maten. I alle fall i kvardagen:-)

xFrikkyeX2011-02-01 22:34
Antall innlegg: 10

spis mye frukt. :)

gompedyret2011-02-02 01:30
Antall innlegg: 4381

AaseB: Selvsagt gjør det det, jeg ser faktisk ikke helt hvorfor du kommer med den opplysningen. Spørsmålet mitt kom på grunn av nysgjerrighet.

AaseB2011-02-02 19:38

Spørsmål generelt kjem ofte på grunn av nysgjerrighet;-)
Ok, litt meir utfyllande: Det går fint an å gå ned i vekt ved hjelp av lågkarbometoden utan å vera i ketose. Kanskje andre lurar på det...

:-)

s29a - Ikke medlem lenger2011-02-02 21:21
Antall innlegg: 29

Løp etter bokstavgeneralen og prøv å vri ut en vokal av han . DA blir det mye løping , for de er han gniene på. Men etter 20 vokalløse spill - da kan du hvile ut . Da kommer nemlig 20 spill på rad med NOK vokaler. Denne mannen har nemlig ikke hørt om jevne og spennende spill. Nei 90% er omtrent avgjort på "walkover" - den ene eller andre vei.

ingunnsj2011-02-02 21:24
Antall innlegg: 1

Jeg og mannen min har gått på lavkarbo, utrolig vellykket! Gikk ned henholdsvis 9 og 16 kilo på 5 mnd.. UTEN trening! Også så masse god mat! Sjekk ut www.lavkarbo.no

Vi sjekket aldri om vi var i ketose. Første 1,5 mnd holdt vi oss til matvarer med under 10-15 karbohydrater per 100 g. Så gikk vi opp til 20-30 etter det...

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?