Spillrom
| Sjiraffen | 12 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 581 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| piaf | 2011-03-09 05:33 | |
![]() | Jeg for min del kom i skikkelig vårstemning av å lese om liljekonvall og hestehov! Jeg er ikke spesielt interessert i blomster og ville neppe ha oppsøkt denne informasjonen på egenhånd. Så jeg synes nesten det var synd at akkurat DEN tråden ble stengt (det er jo så mange andre å ta av!). Men nå vet ikke jeg hvilke regler som gjelder og hva som kreves for at en forumtråd skal være interessant. Så jeg stoler på at spillvertene vet hva de driver med. Skjønner jo at det hadde blitt et stusselig forum hvis alle bare siterte Wikipedia, uten mål eller mening. Så det så. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-09 06:41 | |
![]() | Gompedyret mitt hovedpoeng her er at forumbrukerne skal føle seg trygge på at spillvertene opptrer på en ordentlig og trygg måte. Når du stenger en tråd med begrunnelsen om at den ikke har en problemstilling så sender dette ut helt feil signaler med resultat at forumbrukerne føler seg utrygge og det reduserer forumbrukernes frihet til å uttrykke seg. Hadde du stengt tråden med begrunnelsen om at trådstartinnlegget var en ren kopi fra wikipedia så ville det vært en trygg og god begrunnelse. (Nå har jeg personlig ikke sjekka om startinnlegget var en wikipediakopi) Ja jeg vet at jeg slengte ut konspirasjonsteorier og andre flåserier ,o.l., men det var for å være morsom og krydre teksten litt Og for å redusere viktigheten av debatten da dette tross alt er et ganske uskyldig debattforum som vel ikke direkte får noen store samfunsmessige konsekvenser for å si det mildt, men jeg burde vel kanskje ikke flåset så mye da da dette jo reduserer betydningen av det viktige budskapet jeg skriver i de 2 øverste avsnittene i dette innlegget. | |
| AaseB | 2011-03-09 10:12 | |
![]() | Eg trur du bare uttalar deg på eget vegne her, Jerry1! At du (og muligens et par til) føler deg utrygg på spelvertane, betyr nok ikkje at dette er noko problem for oss andre forumbrukarar. Da hadde det vore fleire som klaga her. Dei som har klaga over unødvendig trådstenging opp i gjennom er stort sett folk som eg oppfattar som copycats med abnorm beundring for Wikipedia. Pluss nokre "troll". Eg meiner spelvertane gjer ein flott jobb og fortjener honnør for det. Stå på! | |
| Torill | 2011-03-09 10:28 | |
![]() | De aller fleste tråder med hemningsløs kopiering fra Wikipedia og informasjon de fleste klarer å finne andre steder får lov å blomstre fritt. Men liljekonvallen ble for sterk kost... Det er kanskje en logikk her? Er det kanskje et hint fra spillvertene om at forumlesere heretter skal begynne å søke andre kilder enn ordspill.no? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-03-09 12:18 | |
![]() | jerry: Tviler på om særlig mange forumbrukere blir utrygge (for å bruke ditt ord) av dette her. Men det kunne jo vært interessant å få en oversikt over hva som betraktes som ikke-intetsigende tema/tråder. Særlig kirsti har jo litt å svare for der, i og med hun lister opp eksempler på intetsigende tråder. Uansett om det er svar å få; svaret vil bli svært så subjektivt og ingen med sine fulle fem vil vel pårope seg selveste fasiten på interessante vs intetsigende tema.....? | |
| Kirsti | 2011-03-09 13:04 | |
![]() | Jeg skjønner at du ble sår og sint, wstine. Faktisk så sår og sint at du ser deg nødt til å slenge med leppa om meg i enda en tråd. For all del, kjør på, du holder deg til det velkjente mønsteret. Bare ikke forvent at jeg gidder å forholde meg til det, er du søt. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-03-09 13:23 | |
![]() | Men kirsti jeg er verken sår eller sint. Ser ut til at du klarte å fucke opp jerry, så du får et poeng der. For det var jo hensikten din, var det ikke? Tvert i mot så tar jeg deg og uttalelsene dine på alvor (gjør et forsøk i det minste). Du definerer glatt hva som er intetsigende tema, men kommer ikke opp med eksempler på interessante tema. Sitter du på fasiten? Nei, selvsagt gjør du ikke det...... Ikke en gang du mener det, på ramme alvor. Ang slenge med leppa i en annen tråd; Som du ser i den intetsigende quiztråden så var det jo opptil flere som lot seg rive med! Som tok testen! Som rapporterte resultatet! For et lavmål! Tenke seg til å delta i noe såpass intetsigende! Du viser fing til alle som ikke har samme syn som deg. Meg alene vite..... hilsen Kirsti. Men: "for all del, kjør på, du holder deg til det velkjente mønstert". Gripende avslutning: "Bare ikke forvent at jeg gidder å forholde meg til det, er du søt". Hahaha, er det en trussel eller? Et forsøk på hersketeknikk? Hilsen wstine, søt som bare pokker :-))))) | |
| Kirsti | 2011-03-09 14:19 | |
![]() | Helledussen. "Ikke engang du mener det ..." "Meg alene vite ..." Har jeg noensinne skrevet noe som helst som antyder at jeg vet hva fasiten er? Nei. Og det vet du. Du morer deg nå, wstine? Fortsett med det. Jeg har heller ikke sagt at den tråden du viser til er intetsigende. Det er det faktisk du selv som har gjort. Og det vet du også. Når det gjelder forsøk på hersketeknikk: På seg selv kjenner en åpenbart andre. Jeg synes ikke det er for mye forlangt at en trådstarter forteller hva han/hun vil med tråden. En lenke til en test eller artikkel, et sitat fra Wikipedia eller for den saks skyld et innledning av typen "Hva liker du å ha på brødskiva? Fortell om ditt favorittpålegg her", uten en eneste kommentar, uten å gi uttrykk for egne meninger i sakens anledning eller å si hvorfor man spør, er i mine øyne – ja, MINE øyne – fullstendig intetsigende. Å legge ut en lenke til en test man syntes var morsom og fortelle nettopp det, er noe annet. At jeg personlig synes den slags er dønn uinteressant, betyr ikke at ikke andre kan synes det er moro. Ei heller betyr det – og her må jeg visst ta frem teskjeen, siden du liker å vri og vrenge på alt jeg sier – at jeg mener at de som synes det er moro, bidrar med noe som kan kalles lavmål. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-03-09 14:31 | |
![]() | Jo takk, jeg forsetter å more meg :-). Det syns jeg du også skal prøve på! Du virker jo fly forbanna, nesten like forbanna som Jerry i natt. For en strålende tråd liljekonvallisten (nytt ord) la opp til. Engasjement! Følelser; hele registeret representert! Sensur! Han visste nok hva han gjorde, trådstarteren........ ps: Sjekk hva du selv skrev i ditt andre innlegg om intetsigende tråder. | |
| Kirsti | 2011-03-09 14:46 | |
![]() | Tro meg, wstine. Jeg finnes ikke fly forbanna. Jeg er ikke engang oppgitt. Beklager, du vekker visst ikke følelsene i meg. ;-) Meg bekjent er innlegget over her det andre jeg skrev om intetsigende tråder, bare for å spikke litt flis. Og det er ingenting i det første innlegget som motsier det jeg skrev sist. Det som for meg gjør en tråd fullstendig intetsigende, er nettopp at det intet sies om hvorfor tråden opprettes. I den tråden du av en eller annen grunn har fått det for meg at irriterer meg så grenseløst, fortalte du hvorfor du opprettet den. Det holder for meg, det. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-03-09 14:56 | |
![]() | Så godt å høre at humøret ditt er bra som bare det! Ikke forbanna, ikke oppgitt, kun engasjert. Akkurat som meg, du och jag kirsti, du och jag. Siden jeg er i det rause hjørnet akkurat nå, så vil jeg berømme deg for at du klarte å hisse på deg Jerry! Så bra! Det var jo det du ønsket. Man kan kanskje kalle det lavmål, men skitt au. Ingen spillverter har reagert, så da er det vel i orden :-) | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-03-09 15:04 | |
![]() | Vel jeg synes det var feil å stenge denne nevnte tråden. Imidlertid om samme person drev på å stadig opprettet startinnlegg med kopier fra wikipedia el.l. så ble det jo noe annet da. Jepp, this was my final words in this thread Tipper trådstarter var en annen kjent forumdebatant ......... | |
| mammakristin | 2011-03-09 20:56 | |
![]() | Jeg gidder ikke lese lange tråder | |
| heks1957 | 2011-03-09 22:56 | |
![]() | Så nå vet vi det! Tre av spillerne på ordspill liker ikke hverandre. Foreslår at de slenger dritt et annet sted (som personlige meldinger??). Hvor er spillvertene når vi trenger dem? | |
| ------------ - Ikke medlem lenger | 2011-03-10 00:03 | |
![]() | I alle debatter er det lurt å sette strek: ------------------------- -------- | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-03-10 10:33 | |
![]() | Tråden har 737 visninger på kort tid...... En viss underholdningsverdi tross alt..... Kan man skjønne det? | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-03-10 13:12 | |
![]() | Jeg blir ikke sint! Jeg er ikke oppgitt! Lalala! Jeg er kjempeglad! Smiiiiilefjeeeees! | |
| Stig_75 | 2011-03-10 14:06 | |
![]() | I alle forum jeg tidligere har fulgt har personangrep og manglende respekt for moderatorer blitt belønnet med forumfri. Jeg foreslår at det håndheves litt hardere også her. Virker som om det er mange som har behov for å ta en tur ut i stedet for å sitte foran datamaskinen. | |
| gompedyret | 2011-03-10 21:09 | |
![]() | Helt enig, Stig. Nå har antall timer i døgnet ikke strukket til det siste halve året for meg, så jeg har ikke hatt anledning til å følge opp verken ordspill eller dette forumet, men må si at det er både absurd og foruroligende at denne tråden i det hele tatt oppstod, langt mindre at den har blitt såpass lang. Jeg mistenker dessverre at mengden skvalder og støy jevnt over er over et kritisk punkt, hvilket gjør at mange (potensielt) verdifulle bidragsytere ikke finner det bryet verd å engasjere seg i forumet. Det er initiert en diskusjon blant spillvertene om hvordan forumet kan forbedres og reglene håndheves strammere og tydeligere, så mye kan sies. | |