Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 593 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Lilu76 | 2011-03-26 17:02 | |
![]() | Trå varsomt? Ytringsfrihet her eller? Jeg må da få synes han er avskum som fortjener det han får? Skulle jeg synes synd på han for å bli uthengt i media? Sorry Mac, Han er en offentlig person, - og han fortjener all hets han måtte få. Dette var han fullstendig klar over at kunne skje dersom han ble tatt med buksene nede. Det han har gjort er utilgivelig i mine øyne, men å snu seg å legge alt over på FRP som parti, det blir rett og slett for dumt. Var det galt at jeg syntes han fortjente en skikkelig straff? Vel - såkalt "behandling" fungerer i alle fall ikke. Utenom da nevnte kjemisk kastrering som han selv har foreslått som alternativ straff for overgripere. Men er selfølgelig enig i at fengselsstraff ikke er straff nok alene. Hadde for min del aldri latt en "tidligere overgriper" sitte barnevakt for mine barn etter endt soning eller bahandling.. | |
| Kanutten61 | 2011-03-26 17:06 | |
![]() | Søviknes er tilbake i et høyt politisk verv, vi kan få Trond Birkedal som ordførerkandidat eller kanskje enda høyere verv en gang i framtida. Det føles ubehagelig at personer med høye politiske verv hjelpes til å skjule avvikende seksuell eller iallefall utuktig adferd. Jeg ønsker meg politikere og samfunnsledere som er troverdige og tillitsvekkende. Ikke ledere som man ikke engang kan la være alene med mindreårige uten at de tenker på å utnytte dem seksuelt. Når mange mennesker reagerer med avsky er det naturlig, og offentlige personer må vite at det stilles sterkere krav til dem enn til den gemene hop. Tenk i omvendt rekkefølge, hadde Birkedal eller andre personer blitt valgt fram i politikken dersom dette var kjent på forhånd? | |
| Niillas | 2011-03-26 17:23 | |
![]() | Ein lyt kanskje halde 'avvikande åtferd' vekke frå denne debatten - dersom vi ikkje ønskjer å utvikle oss til moralistiske kikkarar. Kven politikarar inviterer med på hotellrom og hus i Thailand og kva dei gjer der, burde ikkje vera ei sak for pressa og oss andre så lenge det ikkje skjer noko straffbart. Her har t.d. Dagbladet gjort alt dei kan for å fjerne grensene mellom det som er privatliv og det som er kriminelle handlingar som går ut over mindreårige. Eg trur ikkje det er spesielt sunt. Eg synest heller ikkje det er spesielt 'behagelig' (som om det skulle vera eit mål for kva vi vil med samfunnet) å tenkje på at det finst folk som ikkje er viljuge til å la folk ta eit oppgjer med sine eigne feil, og vende attende til full samfunnsdeltaking etter at skylda er sona. Det luktar nærmast av FrP spør du meg. | |
| Lilu76 | 2011-03-26 17:41 | |
![]() | Niillas; "Oppgjer med sine eigne feil" sier du.. Det har noe med det at man kan ikke kurere en pedofil. Uansett straff, han vil fremdeles tenne på unge gutter. | |
| Niillas | 2011-03-26 18:13 | |
![]() | Og det vil seia at pedofile (som for øvrig tenner på barn før puberteten eller i tidleg pubertet, ephebofili er vel det rette termen for den FrP-polioitikaren det er snakk om) - ikkje skal ha høve til å vera politisk aktive?? | |
| Lilu76 | 2011-03-26 18:29 | |
![]() | Klart de kan være politisk aktive, men et verv der han får mulighet til å omgås masse unge gutter uten oppsyn burde man kanskje unngått dersom man vet at han er "ephebofil"?! | |
| Niillas | 2011-03-26 18:54 | |
![]() | Feilen ligg vel ikkje i legninga, men i det at han har utnytta den stoda han er i, og det kan vel styrast? Oppgjeret ligg ikkje i å endre kva ein tenner på, men i korleis ein taklar slike kjensler. For det er vel mogeleg å kontrollere slikt? Eg har litt vanskeleg for å sjå for meg korleis ein skal få til løysinga di i praksis. Korleis kan ein tenkje seg eit politisk miljø der det ikkje er m.a. unge gutar, og der det ikkje er overvaking heile tida`Det minner meir om ein institusjon, spør du meg. | |
| AaseB | 2011-03-26 19:16 | |
![]() | Nå ser eg den moralen eg har ant i FRP sin poltikk tidligare, i praksis hos ledelsen. Tør ikkje tenke på korleis det kunne bli med ei(n) slik statsminister(inne)! *Grøss* | |
| Lilu76 | 2011-03-26 19:22 | |
![]() | Det er en grunn til at det må fremlegges politiattest i enkelte yrker. Klart mange kan styre slike kjensler, men dette er jo et glimrende eksempel på en som ikke klarer nettopp det.. | |
| Niillas | 2011-03-26 19:43 | |
![]() | 'Und so wird es immer sein?' Til å begynen med skriv du at han er 'syk, syk, syk" - men dersom han er sjuk, er det vel meiningslaust å straffe? Dersom han ikkje er sjuk, må ein rekne med at han endre åtferd. Elels er jo straff meiningslaus. | |
| Kokodrillen | 2011-04-02 12:14 | |
![]() | Du Lilu, nøyaktig hvor har du det fra at Birkedal har diagnosen Pedofil ? Er det noe du har diktet opp selv eller har du tilgang til opplysninger som almennheten ikke kjenner til ? | |
| solfridpeder | 2011-04-02 14:00 | |
![]() | ja--hvem er vi egenlig--flere lik dukker opp,--- | |
| Niillas | 2011-04-02 17:25 | |
![]() | Lilu: Klart mange kan styre slike kjensler, men dette er jo et glimrende eksempel på en som ikke klarer nettopp det.. Er Lilu både rettsinstans og medisinsk og psykiatrisk sakkyndig? | |
| einarhj | 2011-04-02 18:09 | |
![]() | Høydepunktet i saken slik jeg ser det, er at medierådgiveren til FrP ble spurt om å kommentere saken og nektet.. Da kan man vel tenke sitt om mediestrategien og hvor profesjonelt partiet er når det må takle en så vanskelig sak. | |