Spillrom
| Sjiraffen | 15 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 16 |
Mobilspill
| Pågående | 8 584 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Cygnus | 2011-04-13 11:18 | |
![]() | Men det er et stort problem med latheten som oppstår når en er flink og klarer seg godt uten innsats - det største problemet, kanskje - nemlig at når utfordringene krever arbeide, f eks med høyere akademisk arbeide (på master eller doktorgradsnivå), så er en i Norge veldig dårlig stilt og må lære å jobbe hardt - litt sent i livet. mens en i mange abndre kulturer blir avkrevd stor innsats enten en er suveren eller ikke! Du har ogs sikkert rett, Scrabla, men tror de svake også blir skoletrette fordi de får feil krav og oppgaver. Så ingen vinnere, egentlig! | |
| Torill | 2011-04-13 11:36 | |
![]() | Cygnus, i Norge er alle vinnere. Tenk så fantastisk at vi er så rike at vi kan tilby 13 års skolegang til alle barn, også de som er handikappede, har lærevansker, har dårlig økonomi osv. Det betyr ikke at ting kan bli bedre. Men jeg synes ikke veldig synd på de som har evner ut over normalen. De klarer seg uansett! Tenk på alle de barna i verden som får et mye dårligere skoletilbud enn norske barn, eller ikke noe i det hele tatt. | |
| Kokodrillen | 2011-04-13 12:53 | |
![]() | Nå er det vel ganske mange eksempler på at de som er over nornmalen ikke klarer seg så godt i skolesystemet. Men det snakkes bare ikke om det. Vi er kun rike fordi vi har olje. Ellers ville vi vært et lutfattig land. Oljeinntektene være gjør at vi ikke trenge rå ta vare på folks talenter. Vi trenger dem ikke. Foreløpig | |
| rime | 2011-04-13 14:21 | |
![]() | jeg håper at Miljøpartiet de grønne skal komme inn på stortinget i 2013, med en sterk stemme for miljø- og dyrevern | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-04-13 14:41 | |
![]() | Kokodrillen: Beklager, men det du jasser om nå er kun en myte. Norges velstand begynte å vokse med skipsnæringen og krafteventyret i starten av dette århundret. Vel har vi olje og vannkraft, men slike ressurser er på ingen måte unike. Den norske levestandarden er like mye fundert på fordeler som en liten og relativt homogen befolkning, tradisjon for dugnad og sterkt samhold og velferdsstaten / den sosialdemokratiske modell. Sistnevnte har lagt grunnlag for et stabilt og forutsigbart marked og gode muligheter og støtteordninger for gründere. Etterkrigstidens Norge har ført en meget næringsvennlig politikk, til tross for at personlig avkastning er strengere regulert. Oljeinntektene har vi inntil videre ikke brukt av (bortsett fra avkastning), men satt på bok. | |
| Sydsklie | 2011-04-13 20:51 | |
![]() | Hysj VeldiGlad ikke si slikt. La oss holde på livsløgnen at vi bryr oss om alle de store viktige sakene og de "uviktige" ikke betyr noe. Du har seff helt rett, men modenheten og refleksjonsnivået øker med alderen. | |
| VeldiGlad | 2011-04-13 21:26 | |
![]() | Hm, føler jeg bare blir dummere og dummere med alderen jeg. Før var jeg smått politisk orientert, men med alderen blir jeg bare mer forvirra og ikke minst lei politiske saker, "viktige" som uviktige. Mulig utviklingen min går feil vei. O.o Trymare, om du ikke føler du får nok utfordringer i skolen kan du (som du nok gjør i stor grad allerede) søke opp utfordringer selv. Er man lærenem og nysgjerrig er man noen ganger nødt til å lære seg selv! Men husk å ha et halv øye oppe på skolen og av og til ;) | |
| Kokodrillen | 2011-04-13 23:00 | |
![]() | Hvor mange tror det samme som sjiraffesen, at skipsfarten er viktig for Norge i dag og at vi ikke har hatt noen glede av oljeinntektene "fordi de settes på bok". Anybody ? | |
| trymare | 2011-04-14 14:48 | |
![]() | Takk for tipset, VG, hehe :) | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-04-14 15:09 | |
![]() | Kokodrillen: Hvor har jeg sagt at skipsfarten er viktig for Norge i dag? Vil anbefale deg å jobbe litt med leseferdighetene. (Sorry, Stig_75!) Vi har selvfølgelig glede av oljeinntektene, men de er ikke avgjørende for vår velstand. Vi ville på ingen måte vært lutfattige uten oljen, slik du påstår. | |
| trymare | 2011-04-15 16:53 | |
![]() | Bare sånn btw, kollektivtilbudet bør bedres for at folk snart kan legge bilen på hylla og være mer miljøvennlige | |
| katlajento | 2011-04-19 22:34 | |
![]() | liker best V eg då, men .. | |