Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 589

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
MissOlaisen2011-05-04 15:45
Antall innlegg: 14

Det er veldig blanda følelser her i gården. Joda, all ære for at de har tatt lederen for denne store terrorgruppen, men de har fortsatt BARE tatt lederen.

Kokodrillen2011-05-04 15:52
Antall innlegg: 149

Det viktigste er vel å ha en jevn strøm av folk som kan drepes, så føler vi alle oss litt bedre :)

Cygnus2011-05-04 19:34
Antall innlegg: 44845

Rune - du skrev Osama bin Laden er ingen fyr å felle noen tårer over. Han hadde uten å blunke gjerne gitt ordre om å sprenge en bombe som hadde tatt kål nok av uskyldige mennesker.

Men det er ikke denne personen en kunne gråte over, men det at et menneskes død fører til feiring og jubel - vi har sett slike ting før, og da på steder vi aldeles ikke liker sammenligne oss med!
For den saks skyld - hvor mange har ikke "vi" tatt kål på, i Irak, blant annet, i mange år - barn og voksne. Vi liker ikke snakke om det, men det er faktisk en realitet!

Rune2011-05-04 22:19
Antall innlegg: 110

Cygnus: Jeg er ingen stor USA-elsker, og selv om jeg heller ikke synes noe særlig om kjempefeiring i gatene pga Osama bin Ladens død, så synes jeg ikke vi som ikke har ble rammet av terroren i 2001 har rett til å fordømme mennesker som ble rammet av den.

Anbefaler ellers å lese denne artikkelen: vg.no/vgpluss/articl...e/ 22LHKVAs

HanneH2011-05-04 22:47
Antall innlegg: 2290

Helt enig med Rabiaz i dette: Yeah right....oppspinn alt sammen!

At folk virkelig tror på denne røverhistorien virker helt ufattleig på meg.
OBL har ikke vært sett levende siden 2001, kun 2 falske videoer er vist av ham etter den tid. Mannen er ikke dret nå og dumpet i havet. Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det uten å bevise for verden at han er død? De har billedbevis sier de, men det siste er at de ikke kan offentliggjøres fordi han ble skutt i ansiktet :) Tro det den som vil. Om det en gang kommer bilder fra den Amerikanske siden så er de så manipulert at det nok ikke kan aksepteres som bevis uansett.

Men at bildene fra Amerikanske styrkers turtur mot fanger i Iranske fengsler gikk verden over kan vel neppe være noe bedre å se enn en død OBL. Men spør du meg så er jeg nok enig med de som hevder mannen har vært død i mange år allerede av helt naturlige årsaker som de sier da han led av en alvorlig nyresykdom.

Men hver sin tro som ellers her i livet, men dette oppspinnet ser jeg på som noe stort tull.

HanneH2011-05-04 22:47

I det innlegget skulle det selvfølgelig stå: Mannen er ikke drept nå og dumpet i havet.

Bestemor112011-05-05 11:05
Antall innlegg: 1

Jeg var i New York da det skjedde,- og jeg JUBLER for at Bin laden er drept. Og var du ikke der da det skjedde kan man ALDRI forstå hvordan det er når man er så nære 3000 mennesker bli drept. Han stod som det øverste lederen, og jeg feirer hans død.

HanneH2011-05-05 17:07

Jeg har ikke noe å si på at mannen er død, men jeg føler meg overbevist om at han ikke ble drept av USA nå slik de sier. Jeg tror han har vært død lenge. Og hvorfor skapte USA denne terrosristen i første omgang for så å jakte på ham i så mange år etterpå :)
Hvor mange millioner for ikke å si billioner har de brukt, jeg mener dette er kun propaganda og en måte USA kan rettferdiggjøre at de trapper ned jakten på terrorister og samtidig sette strek for "spøkelset" OBL. Og jeg tro heller ikke OBL var alene om angrepene i New York. Men det er en annen diskusjon.

Nicky2011-05-05 20:06
Antall innlegg: 39

bra, nå er det bare å kverke Gadaffi som gjenstår så bli verden et litt bedre sted

solur - Ikke medlem lenger2011-05-05 20:39
Antall innlegg: 72

Jeg tror heller ikke at OBL var alene om angrepene i New York. Var trolig noen med i flyene også. Men det som er rart er at datteren til OBL sier at han ble henrettet etter å ha blitt tatt til fange hvis han har vært død lenge!

HanneH2011-05-06 00:07

Regner med at de fleste har hørt henne si det, eller var det bare noen ord i en avis.
I så fall teller nok den dødsannonsen som sto i en Pakistansk avis for mange år siden like mye.

utlending2011-05-06 00:22
Antall innlegg: 327

for ikke saa veldig lenbge siden hadde de fleste nordmenn jublet hvis George W Bush hadde blitt drept i et terrorangrep...........

rbm2011-05-06 00:41
Antall innlegg: 859

Nei nå må vi le litt. ..Osama Bin Ladens siste facebook status: "حل&a mp;#1602;ا& #1578; أح&am p;#1583;ه&# 1605; ال&am p;#1576;ا&# 1576; ، وا&am p;#1604;ظ&# 1607;ي&#158 5; ال&am p;#1575;ي&# 1605;ن". Eller på norsk: "Noen ringer på døren, straks tilbake! ( Nei han var ikke mine venn !!)

rbm2011-05-06 00:41
Antall innlegg: 859

hm det var da voldsomt! Ordspill tåler ikke arabisk...Gidder ikke prøve igjen..

Rune2011-05-06 18:07
Antall innlegg: 110

Jøss....Al Qaida bekrefter at Osama bin Laden er død. Må være kun oppspinn og amerikansk propaganda.

Obsessive2011-05-06 18:57
Antall innlegg: 18

Er ikke det at jeg synes det er så fantastisk at nok en mann er død, men jeg kan forstå lettelsen til de som sitter igjen etter at Twin Towers falt. Men selv flere av de etterlatte har sagt at det bringer ingen tilbake selvom han ikke lenger lever.

Herren - Ikke medlem lenger2011-05-06 19:55
Antall innlegg: 5

Hehe, herlig story for de servile dette :) Med seals og vaiende amerikanske flagg og jeg vet ikke hva. Ser Gadhafi nevnes også, han skal selvfølgelig få ete noen flere bomber. Men så må vi finne oss noen nye.

Hvem skal man sette sin knapp på? Kineserne? Nja, nei... de eier jo USA, så det går ikke. Nord-Korea? Joda, men de er litt små. Saudi-arabia? Nei, det var denne oljen da.

Tror nok kanskje de skjulte horder av mystiske muslimske terrorister er hakket hvassest fremdeles, så det dukker nok opp en ny frontfigur i det verdensomspennende Al Qaida snart.

USA - Ikke medlem lenger2011-05-07 10:31
Antall innlegg: 1252

I et hundreårsperspektiv så var det nok best at den gale vestlighatende lystmorderen OBL ble drept. Og man kan regne med at på noen års sikt så blir det mindre terroristaksjoner pga drapet og flere menneskeliv spart og økt global frihet. Dog skal vi ikke se bortifra flere terroraksjoner i et kortere tidsperspektiv pga USA`s (ikke meg :-0)) meget effektive etterretningsorganisasjon og marinejegere som fikk ryddet av veien et menneske som ikke visste noen form for respekt for menneskeliv.

Al-Qaidas hat mot det vestlige demokratis skyldes mye tre ting, sjalusi og følelse av underlegenhet i forhold til det vestlige demokratiske samfunn og den ytterliggående tolkningen av den islamske lære som ligger i bunnen og som skaper grobunn for et tankesett der drap blir sett på som legitimt.

gompedyret2011-05-07 13:40
Antall innlegg: 4381

Meget effektive etterretningsorganisasjon ? Som (iallefall tilsynelatende) har prøvd å knerte denne skjeggebusen i ti år nå? Skeptisk.

Kokodrillen2011-05-07 22:53
Antall innlegg: 149

Tror det er litt for enkelt å gi den fyren ansvaret for alt som er galt her i verden.

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?