Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 417

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Gryteklut - Ikke medlem lenger2011-05-26 18:15
Antall innlegg: 49

Å va me meg da...? jeg vaj ikke på skolen den dagen vi lejte æj.

bris12011-05-26 19:06
Antall innlegg: 2601

snubi, du starter tråden med en innlegg som jeg har veldig lyst til å bruke rødblyanten på! Det hjelper ikke at du forsøker å avvæpne oss med kommentaren om at noen sikkert vil saumfare inleggene dine etter feil og at de helt sikkert ikke er feilfrie. Jeg skjønner ikke logikken din i dette. Store eller små feil - det kommer an på øyet som ser.

Det blir ikke bedre i de senere innleggene dine. Spesielt synes jeg at setningsoppbyggingen og tegnsettingen din kunne ha vært bedre.

Det er fint at du ikke orker å "begynne å rette på de engang..." som du sier til Happy i ditt siste innlegg!

Fei for egen dør!

Happy4You2011-05-26 19:36
Antall innlegg: 1990

enig med deg bris1 :P

snubi2011-05-26 19:39
Antall innlegg: 500

Hehe, ventet på denne, bris1!

Du leste kanskje ikke siste del av innlegget mitt? Der skriver jeg at poenget mitt med innlegget er at jeg vil de groveste feilene til livs - de som forstyrrer hele lesebildet og betydningen. Det er noe ganske annet enn total perfeksjonisme.

Som jeg også skrev, så var jeg klar over at mitt innlegg ikke var perfekt skrevet. Det er heller ikke hva jeg er ute etter hos andre, i motsetning til deg kanskje?

Aldeles flott at du skriver perfekt bris1! Fortsett med det =)
Så lever jeg fortsatt i håpet om at den gemene hopen vil heve gjennomsnittet noe i fremtiden..

bris12011-05-26 19:47
Antall innlegg: 2601

Jeg leste hele ditt første innlegg, og jeg så hva du hevdet var ditt poeng! Jeg synes likevel at når du går ut så sterkt som du gjør, så bør du i alle fall lese gjennom egne innlegg før du publiserer dem.

Hva er du ute etter hos andre, snubi?

Du må gjerne anta at jeg er ute etter perfeksjonisme, men det er forskjell på anta og å vite. Har jeg hevdet at jeg skriver perfekt? Når da?

Hva var det du sa til Happy om å tåle steken? Gjelder det flere?

stalljenta2011-05-26 19:48
Antall innlegg: 205

ting går alltid litt for fort....også skriving. de har korte frister men har lest noen fine...i tgn tok skreiv de kuskenavn istede for navnet på hesten...å setningen var jo at det var hesten sin første storløp å det var noe han burde fortsette stille i.....

Fiskemann2011-05-26 19:57
Antall innlegg: 135

?

stalljenta2011-05-26 19:59

i trav og galopnytt..istede for å skrive navnet på hesten tok de han som kjørte den i løp....å når setningen handla om at det var hesten første storløp å den imponerte å glede seg framover å så fram til de neste osv...

Gryteklut - Ikke medlem lenger2011-05-26 20:00
Antall innlegg: 49

Hurra for bris1! Kan det tenkes at noen her i denne tråden er ute etter å gjøre seg "noen få milimeter større" på andres bekostning??? Jeg skriver selv rimelig bra både hva rettskrivning og setningsoppbygging angår,men det viktigste for meg er om jeg forstår hva sender av et budskap forsøker å si; ikke om alt er perfekt\riktig skrevet . Det er også vesentlig å skille på hvilke fora man uttrykker seg i...

Fiskemann2011-05-26 20:01
Antall innlegg: 135

hm... artig forveksling! Skal kjøpe siste utgave av dette magasinet.

snubi2011-05-26 20:17

Tommel opp til Gryteklut =)

stalljenta2011-05-26 20:18

det er gammalt..men det var artig å lese...å hatt det moro når det kom nye kommentarer i travsporten som var redd for hest...fine forvekslinger i navn og alt :D det rare var at de ikkje unnskylde det i neste blad at det var feil som det pleier å være :D

snubi2011-05-26 20:22

Bris1:
Til å skrive såpass bra, så leser du svært dårlig (muligens selektivt), siden du fortsatt lurer på hva jeg er ute etter.
Tror nok bare du får lese innleggene mine en gang til og se om det går opp et lys. Det handler om nyanser her, og det ser ut som de fleste andre som har svart her inne har sett poenget ;D

VeldiGlad2011-05-26 20:24
Antall innlegg: 1077

Hva, var ikke poenget å vise at JEG er bedre enn DEG i rettskrivning, snubi? Nå forstår jeg ingenting! :O (Sjokkert smilefjes for ekstra ironieffekt.)

stalljenta2011-05-26 20:26

tok det med tgn kun som eksempler på at folk bør være flinkere til å lese over før man godkjenner til utgivelse...står alltid masse feil i avisene til tider....jounalistene må lese over en ekstra gang...som oftest.

snubi2011-05-26 20:29

Spot on, VeldiGlad ;D

Cygnus2011-05-26 20:44
Antall innlegg: 44845

Men snubl, dersom du synes at å/og feil er så forferdelige, hvordan kan det ha seg at du har slike selv???

Cygnus2011-05-26 20:47
Antall innlegg: 44845

For å være ærlig, så er jeg så gammel at jeg grøsser over når/da - eller skar/skjært, <nødvendigvis ikke> når en mener <ikke nødvendigvis> og MANGE andre ting! Men som jeg også vet: det er faktisk slik at språket forandrer seg, og antagelig er forskjellen på da og når en av disse tingene - skal vi gråte og hulke fordi en har mistet kasus i norsk? eller andre fine distinksjoner?

snubi2011-05-26 20:53

Neimen, Cygnus da, har du virkelig ikke skjønt hvorfor jeg har det? For å se om dere følger med så klart ;D

VeldiGlad2011-05-26 20:53
Antall innlegg: 1077

Jeg gråter i forhold til alt som ikke gir mening.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?