Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 602 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Cygnus | 2011-06-06 13:44 | |
![]() | dadadao - flott innlegg! | |
| kvedh | 2011-06-06 15:09 | |
![]() | Dadadao beskriver det slik jeg også ser det og han gjør det godt. Liker:) Men når dette er så innlysende at USA s måte å straffeforfølge på ikke har preventiv virkning og vi har for lengst tapt kampen mot narkotika. Hvorfor da ikke ta vekk de som tjener på det, ved å få dette salget inn i lovlige former? Gjør det samme med gambling og prostitusjon, så er det mange svinepelser som må finne seg noe annet å gjøre. Politikera må vel snart fatte at nyrekrutering og press skjer daglig, kort og godt for at det er noen som tjener på det. En bruker som finansierer sitt eget bruk, må ha kunder. Da gir man bort litt til å begynne med, så vil sakene koste litt etterhver og så er det i gang. Om denne brukeren, kunne hentet sin daglige dose uten å stjele/selge/hore/låne/tr ue først, ville han/hun heller ikke ha behov for at det ble nye som ble rekrutert inn i sin krets. Og om noen lurer på om det er store krefter bak narkotrafikken? Nesten all Opium i verden blir produsert i Afganistan. De har ikke all verdens med fraktruter pga høye fjell, men det stoppes/tas omtrent ikke ett gram av denne trafikken ut av landet. Hm, merkelig:) Verdens største buissness 1. Matindustri. (det må vi jo ha) 2. Kles industrien. (det må vi jo ha) 3. Farmasi/legemidler (lovlig dop) 4. Narkoindustri (ulovelig dop) 5. Krigsindustri (livsviktig) 6. Oljeindustri (livsviktig og bra for kloden at vi får det opp fra bakken) Noe kved fra tedh:) | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-06-06 19:19 | |
![]() | De narkomane mener staten må stå for utdeling av medisinsk heroin: www.dagbladet.no/201.../1 6806418/ Hvem er mer verdt å høre på enn de narkomane ? Kopi: Avkriminalisering Han understreker at kriminaliteten også ville ha blitt kraftig redusert om man hadde fått en legalisering av narkotiske stoffer. - I dag er det søndag. Det er en vanskelig dag å ordne seg noe. Jeg hadde store problemer med å skaffe pengene jeg trengte for å få et fiks. Jeg hadde heldigvis en kamerat som hjalp meg, sier Torstein. Han sier at hvis behovet for å begå kriminelle handlinger hadde blitt minsket, hadde det også vært lettere å gjenoppta kontakten med familien. - De merker på deg at du blir roligere, og de vil føle seg tryggere på deg, sier han. | |
| Hampus | 2011-06-06 23:01 | |
![]() | Jeg har lest mye rart du har skrevet i ordspillforumet, JamesO, men denne gangen er jeg jammen meg helt enig med deg. Og med dadadao. Bra innlegg! Jeg spiller gjerne en runde med deg når du er stein. Gjetter på at du foretrekker normal hastighet fremfor panikk... | |
| Dadadao | 2011-06-07 14:35 | |
![]() | Takk for støtte, folkens! Torill: Det stemmer at det er vanskelig å si noe sikkert om overdosetalla både i Nederland og andre steder. EU sitt dopovervåkningsorgan har gitt opp å sammenligne statistikkene fra forskjellige land nettopp fordi registrering og definisjoner varierer så mye. Men det er ingen tvil om vi ligger svært høyt oppe på statistikken. Der heroin er dyrt blirt den oftere injisert, med overdoser og smittespredning som resultat. Hampus: Sant å si skjer det ikke så ofte at jeg røyker når jeg spiller her, nettopp fordi jeg er langsom nok i nykter tilstand. Standard normal, det er meg i et nøtteskall... Men jeg skal se etter deg neste gang det skjer, så får du billig ranking ;) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-07 20:33 | |
![]() | Jada! Legaliser i vei. Bare jeg får jointen min (den plager neppe noen), så er det greit. Liksom. | |
| stalljenta | 2011-06-07 20:40 | |
![]() | haha :D | |
| piaf | 2011-06-07 20:54 | |
![]() | Plutselig var det ikke komplekst lenger? | |
| Torill | 2011-06-07 20:58 | |
![]() | Rus og rusmidler har både positive og negative aspekter. Hadde det ikke vært for de positive, hadde ingen rusa seg! Men det er faktisk flere negative sider enn overdosedødsfall og kriminalitet. Legalisering kan kanskje bidra til mindre kriminalitet, muligns også til færre overdosedødsfall. Men legaliserng vil ikke gjøre rusmisbruk uproblematisk. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-07 21:29 | |
![]() | tja, hva tror du piaf? Egentlig? Plutselig skifta mening etter å ha pløyd gjennom innleggene her? (for sikkerhets skyld: nei, jeg er ikke i la-meg-få-kose-meg- i fred-med-jointen-min-land , overhodet!) Torill: nevn noen positive aspekter ved rusmidler! Kom så gjerne inn på avhengighetsproblematikk. Barn som går på selvstyr fordi mor/far er rusa. Mennesker som går til grunne fordi rusmisbruket tar styring over livet deres. Legalisering eller ei. | |
| Torill | 2011-06-07 21:57 | |
![]() | Wstine, det du ramsa opp nå er vel nettopp de negative aspektene ved rus som jeg mente IKKE vil forsvinne ved legalisering. Ellers er det klart at rus kan være deilig, spennende, sosialt, avkoblende og så videre. Dette gjelder jo enten om rusen er lovlig eller ei. Hadde legalisering eliminert alt det negative og latt alt det positive være igjen, hadde det såklart vært enkelt å gå for legalisering. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-07 22:07 | |
![]() | ;-) ja, vi får stemme for å fjerne alt det negative og så legalisere... Jeg er overbevist om at legalisering vil bidra til økt forbruk/misbruk. Tilgangen til stoff blir langt enklere, det er jo lovlig må vite. Resultatet; flere vonde skjebner knyttet til rusmisbruk. | |
| Duppedingser | 2011-06-08 13:40 | |
![]() | "Hvordan er det mulig å tenke seg at legalisering hjelper unge til å ikke begynne med hasj?" Det er jo rekrutteringa som er hovedsaken her. Hvem vil at sine barn skal røyke, enten det er vanlig eller ispedd thc? | |
| Stig_75 | 2011-06-08 13:50 | |
![]() | Jeg har ikke lest rapporten til Stoltenberg & co, og har heller ikke saumfart statistikker til inntekt for det ene eller andre synet. Men det jeg synes er litt problematisk, basert på det jeg leser her, er at mange mener at staten skal selge narkotika - og at det forventes at prisene skal falle. To spørsmål som ganske kjapt dukker opp i mitt hode er: 1) Hvor skal staten kjøpe narkotika? 2) Hvor mye skal staten subsidiere narkotika(mis)brukere? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-06-08 14:33 | |
![]() | 1. Produsere selv 2. Minimalt | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-06-08 17:37 | |
![]() | Som USA sier så er jo narkotikaproduksjon først og fremst et spørsmål om legale jordarealer og noen kjemiske laboratorier. Narkotikamisbrukerne bør få sosial- og trygdesatser som alle andre, men ordningen må ikke være slik at folk går inn for å bli narkotikamisbrukere. | |
| Red - Ikke medlem lenger | 2011-06-08 17:57 | |
![]() | Haha, James! Har du noen gang hørt at noen har sagt : "Jeg vil bli narkoman ,jeg." ? | |
| Torill | 2011-06-08 18:02 | |
![]() | USA/JamesO, tilnærmingen din er veldig teoretisk. Vi lever ikke i en liten boble isolert fra resten av verden. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-08 18:27 | |
![]() | Kanskje en interessant attåtnæringen for bøndene? Nå som pelsdyroppdrett forhåpentligvis synger på det siste verset, liksom. Jo, da kan vel disse pelsdyrbøndene heller hive seg rundt og bedrive narkodyrking i stedet. De 40 millionene pelsdyrnæringen får i støtte kan kjapt overføres til hasjplantasjer i det ganske land. I tillegg kan de ha et lite laboratorium der siloen sto før. Til venstre for skurtreskeren og ljåen. Ja til økologiske hasjplantasjer! Tenker det blir svung over bondestanden da! | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-06-08 19:37 | |
![]() | vel er tilnærmingen min teoretisk da jeg aldri har beveget meg inn i narkotiske miljøer, men så gidder jeg jo ikke skrive en avhandling for å få med alle ting, likevel innbiller jeg meg at mine ord kunne gjennomføres med suksess som praktisk politikk, med noen ekstra rådgivere på si Altså jordarelaer for narkotiske planter, da tenker jeg på klimaforhold som sørasia og sør-mellom-amerika, man lykkes neppe med å dyrke opiumsvalmuer på åkern i vektssesongkorte Norge. Men hasjplanter deriomot finnes sikkert i mange kjellere rundtomkring ........, NB ! Undertegn har aldri brukt rusmidler og jeg drikker maks 3 dl alkohol per år..., | |