Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 599

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
piaf2011-06-25 09:15
Antall innlegg: 995

Colchester - Storbritannias eldste by.
Morsomt fotballag og et lite, men effektivt scrabblemiljø.

mymlen2011-06-25 09:28
Antall innlegg: 701

Jeg drømmer om Tokyo! Japan er et spennende land med mye spennende kultur.
Byer jeg gjerne vender tilbake til er Stockholm, Roma, Barcelona og Paris (samt Venezia, Amsterdam, Nice m.m - her var det mange gode påminnelser...)
Og - for ikke å glemme hjemlige byer som Fredrikstad, Bergen, Risør, Ålesund og Tromsø...
5 uker ferie i året strekker ikke til!

Tweedygirl2011-06-25 17:21
Antall innlegg: 293

Har egentlig mange byer jeg har lyst å besøke, men øverst på min ønskeliste står ett land.
-Nemlig Bhutan..

en.wikipedia.org/wiki/Bhu tan

Syns det virker som et veldig spennede reisemål.

ellers så må jeg si meg enig ned H4Y om at øygarden utenfor Bergen er virkelig verdt ett besøk. Har tilbrakt 9 sommerfreier pluss ett år der ute på en av øyene.... :)

kuami2011-06-25 20:46
Antall innlegg: 586

Glemte jo å reklamere for Tasmania - fantastisk dyreliv og natur. Fikk bl a se tasmanske djevler og nebbdyr.

Bamsebraka2011-06-25 23:28
Antall innlegg: 65

Moelv skal visst være bra.

ICA har fleskepannekaker i ferskvaredisken hver onsdag.

mysteria - Ikke medlem lenger2011-06-25 23:34
Antall innlegg: 1124

Snart på vei til San Francisco for første gang.
Gleder meg, håper det ikke blir noen jordskjelv ...

Fidelma2011-06-25 23:44
Antall innlegg: 3315

Bucaramanga i Colombia. Ingen over, ingen ved siden!

lenep2011-06-25 23:46
Antall innlegg: 97

Barcelona er foreløpig min favoritt.
Ønsker veldig å se Tokyo, samt de andre store byene/tettstedene i Japan.
Noe som kan diskuteres er Pattaya, Thailand. Fasinerende på sin egen måte, kan du si....

lenep2011-06-25 23:46
Antall innlegg: 97

Og Bangkok, selvfølgelig....

Sinabelle2011-06-27 10:33
Antall innlegg: 412

Det anbefales å dra til Berlin. Mye spennende å se der; alt fra historie (Deutsche Historische Museum, Brandenburg Tor, Checkpoint Charlie, Reichtag etc.) til cabaretshow på Friedrichstadt Palast eller så kan man velge blant tre ulike operahus om man heller vil det. Like ved Brandeburger Tor er det en butikk som selger billetter til happenings som skjer i Berlin, så det lønner seg å stikke innom der og se hva som tilbys. Mye god mat, spesielt på Dressler, som ligger like ved Unter den Linden. Avslutningsvis må jeg tillegge at t-banen i Berlin er en prima måte å komme seg frem på!

LaBarca2011-06-27 11:44
Antall innlegg: 644

Jeg drømmer om Cadiz døgnet rundt.
Skal snart flytte dit for et års tid :-)

nalo2011-06-27 13:16
Antall innlegg: 356

kuami, i Windsor treng ein ikkje "bedriva" noko som helst enna enn å rusla langs Themsen, mata svanane, tusla seg bortover til Eton, flira litt av gutungane med snippkjole som er ute til lunsj, kikka i antikvitetsbutikkane, drikka te eller vin mens ein kikkar på folk, handla litt eller stikka innom Windsor Castle for å sjå om dronninga er inne...

Det beste med Windsor er faktisk ettermiddagsbussen "heim". Denne går gjennom Windsor Great Part - og inn der kjem ein ikkje på annan måte enn til fots, med sykkel eller med bussen. Skuleungar og pensjonistar og meg! "hello darling" heile vegen. Postman Pat-faktoren er høg, bussen køyrer dei omvegane han kan finna, så høvet til å oppleva det engelske, er unikt.

Det er når ein kjem forbi turistmaset og kan ta seg tid til å nyta stemninga og lokalkoloritten, og det ikkje er så hytt om ein ikkje rekk over "alt", for det kjem alltids ein neste gong, det er då ein kan verta glad i ein by eller stad - då er det mindre viktig om det er Barcelona eller Bremnes, London eller Lofoten.

kuami2011-06-27 20:57
Antall innlegg: 586

Bra, nalo! Høres ut som typisk sør-engelsk småby. Har vært endel i Cornwall, både langs kysten og inn i landet. Sett kong Arthurs borg, besøkt Dartmoor nasjonalpark (hvor det er flere sjarmerende B&B inne i parken) med store hede, villhester, kloster og tekannefabrikk. Også paiene da - nam! Stratford-on-Avon hadde også mange svaner da jeg var der for etterhvert endel år siden.

Giggle2011-06-27 21:03
Antall innlegg: 11

New York...Ingen over, ingen ved siden !!!

Tengil2011-06-27 21:48
Antall innlegg: 106

Gibraltar er den beste plassen jeg har vært på, ellers kan jeg også anbefale Dubrovnik, var der sist fredag og skal definitivt tilbake dit en gang! :)

Unge Dame2011-06-28 01:49
Antall innlegg: 38

LaBarca; skjønner godt at du drøymer om Cadíz. Eg budde midt i gamlebyen der i 3 mnd i 99. Vakker by, og utruleg mykje å sjå områda rundt. Hels!

BeeJay2011-06-28 02:35
Antall innlegg: 968

Vancouver, British Columbia.
Victoria på Vancouver Island.
Kanab, en bitteliten by i fjellørkenen i Utah. Med masse kunstnere og fantastisk landskap.

Og så alle de stedene jeg IKKE har vært, da! :)

Harissa2011-06-28 18:00
Antall innlegg: 4

Falt pladask for Barcelona da jeg ankom en søndag morgen.

Ellers banker mitt hjerte for Bergen.

LaBarca2011-06-28 22:38
Antall innlegg: 644

Unge Dame, mannen skal jobbe i Puerto Real, så vi kommer nok til å bo deromkring. Men vi kommer garantert til å ta turen inn til gamlebyen både titt og ofte. 26 minutter med tog ifølge renfe.es :-)

KrisRull2011-06-29 14:59
Antall innlegg: 17

Barcelona ;D

Epic :O

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?