Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 639

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Oheidia2011-08-13 00:57
Antall innlegg: 175

Unger trenger da ikke dra til Tusenfryd for å være lykkelige!!! Men, har man lyst til å ta en tur på Tusenfryd så koster det skjorta for en familie og jeg synes helt ærlig at slike priser stenger altfor mange familier ute og jeg tror en lavere inngangspris hadde ført til bedre inntjening i parkene. Er det virkelig verdt å bruke nesten 1600 kroner på å parkere bilen sin og ta med to barn og to voskne på Tusenfryd. Jeg synes faktisk ikke det og ungene maser ikke om å dra dit.

Glory, mine unger spiller også i korps og har i sommer vært i Bø sommerland med korpset og vi skal på Tusenfryd med korpset. Men, det er ikke gratis (korpset betaler en festivalpris for å komme inn på slike arrangementer) og dessuten betaler vi som foreldre for at barna skal få gå i korps (både med penger og med dugnadstimer som skaffer penger i kassa). Det at det er gratisk kan jeg ikke være enig med deg i!

Jeg er så enig så enig med Ave som mener det er lureri at noen får 50 rabatt på inngangsbiletten på Tusenfryd hvis de jobber i riktig bedrift og at en slik pris burde være regelen for alle.

Hvis vi alle boikotter Tusenfryd fordi vi mener det er for dyrt da tvinger vi jo bedriften til å forandre prisene, ikke sant!

sommerfugl2011-08-13 01:24
Antall innlegg: 473

Ser mange her er sjokkert over prisnivået i Norge.

Jeg er mer sjokkert over at folk bruker penger på å la barna spille i korps!

Gardinstang2011-08-13 13:44
Antall innlegg: 59

sommerfugl-prisnivådebatt 1-0

Oheidia2011-08-13 17:55

Sommerfugl - barn som spiller i korps knuser ikke ruter!!! Jeg betaler gjerne for noe barna engasjerer seg i samt de får en musikalsk utdannelse underveis (og nå gleder de seg veldig til korpset starter igjen!).

ave - Administrator2011-08-13 18:45
Antall innlegg: 4987

Vi ses på Tusenfryd 11. september :)

Oheidia2011-08-13 18:53

Ja Ave, det gjør vi nok da:)

Fiskemann2011-08-13 18:53
Antall innlegg: 135

Lene T og sommerfugl har begge kommet med fornuftige utspill. De fleste andre skriver merkelige ting.

piaf2011-08-13 19:30
Antall innlegg: 995

Merkelig utsagn, Fiskemann.

gompedyret2011-08-13 19:34
Antall innlegg: 4381

Piaf: klukk.

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-13 20:00
Antall innlegg: 2369

fiskemann: mitt innlegg fra besøket på landsbygda er svært godt! Det er det nå ingen tvil om! Det handler om STORE og ALVORLIGE prisforskjeller i det ganske land. Nesten som et distriktspolitisk innspill. Ja, faktisk talt.

Hadde det ikke vært for at det var jeg selv som skrev det, så hadde jeg tenkt Senterparti og en forbitret bondestand.
By og land, hand i hand. Hvor er solidariteten med disse som bosetter i seg i grisgrendte strøk? Er det rart de hyler etter mer subsidier når prisnivået er såpass slående urettferdig? I skrivende stund går det opp for meg hva de trenger disse offentlige midlene til.

Nåja, det får så være. Kanskje de heller kan dyrke yndige blå sommerplanter selv på gårdene sine.

Stigende2011-08-13 22:03
Antall innlegg: 285

Ehem, wstine...
Nå er det vel rurale jeg som målbærer at tusenfryd, is og pannekaker IKKE er for dyrt, mens de som bor innen kjøreavstand fra tusenfryd og baroniet mener det motsatte.
Subsidiehylet i denne tråden kommer altså ikke fra landsbygda men tvert imot mener landsbygda (jeg) at verden ikke er så fryktelig urettferdig om man må betale 12-16 tusen for en dag i tusenfryd for hele familien.
Man får rett og slett tusenfryde seg litt sjeldnere, bare.

Det samme gjelder for yndige blå sommerplanter: Man betaler det det koster hvis man vil ha blomster. Blomsten blir verken finere eller mindre fin om man vet at den er billigere et annet sted.

ave - Administrator2011-08-13 22:29

Urettferdigheten jeg snakker om er at f.eks på Tusenfryd er det ekstrem forskjellsbehandling når det gjelder prissetting.

Et eks.
et Obosmedlemskap koster 200 kr. Er man medlem av SmartClub får man dekket medlemsavgiften til Obos der.

Ved besøk på Tusenfryd utenom juli så får man to billetter for prisen av en. I praksis betyr jo det at man får billettene til halv pris.

Slik jeg ser det da , hadde det vært fullt mulig å operere med en generelt lavere pris.

Min bankforbindelse kan tilby meg en inngangsbillett til 50 kr når de "kjøper" parken. Når jeg er der da kan jeg kjøpe dag-2 billett for 149.

Det jeg mener er at prisfastsettinga er ganske tilfeldig for den enkelte bruker, og at parken tydelig klarer seg med lavere prisede inngangsbilletter.

Så hvorfor skal ikke lavere priskunne gjelde alle, uavhengig av bank, obos, hotellpakker, arbeidsgivere?

(og det er ikke min lommebok jeg sutrer for)

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-13 22:33

nå ble jeg helt satt ut

ave - Administrator2011-08-13 22:35

Et lite poeng, Obosmedlemsskapet utløser to billetter til prisen av en...

Oheidia2011-08-13 22:51

Bra inlegg Ave!

Stigende2011-08-13 22:57
Antall innlegg: 285

Jeg er ingen tilhenger av slike bonusordninger, og takker konsekvent nei når jeg blir tilbudt slike medlemsskap. Det være seg lindex som vil gi meg medlemskort eller den lokale coop-en som gir meg rabattkuponger på torskefilet neste uke om jeg handler for 300 i dag. Jeg mener slike bonusordninger er like ille som telefonselgere, og betaler heller fullpris på shortsene til ungene.

Så må man bare slå fast at når jeg takker nei og betaler full pris så subsidierer jeg de som lar seg kjøpe og tar imot medlemsskap og rabatter.

Når Haugenbok vil gi meg fem gratis bøker hvis jeg vil bli kunde, så er det neppe av sitt hjertes godhet. Jeg antar de har planer om å tjene penger på meg i det lange løp. Reklame, altså. Det samme med halvprisbilletter til tusenfryd, det er reklame.

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-13 23:03

Betal full pris no matter what!

Ikke noe knussel!

Så blir ingen lurt. Det er viktig.

Fiskemann2011-08-13 23:50
Antall innlegg: 135

wstine: Det er greit, du får bli med i den eksklusive klubben for de med fornuftige utspill. Ta godt vare på medlemskapet.

bearo2011-08-14 03:37
Antall innlegg: 888

Rabattkupongar og liknande ordningar vert gitt for å segmentere dei kjøpande etter prissensitivitet, ikkje for å vere snille mot nokon og vonde mot nokon.

Eg føler meg rimelig trygg når eg seier at dei som fastsett prisstrukturen i Tusenfryd veit hakket meir om korleis dei skal få mest inntjening i sin private park enn den gjengse debattanten i forumet her.

bearo2011-08-14 04:13
Antall innlegg: 888

*debattanta

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?