Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| troyvader - Ikke medlem lenger | 2011-08-15 10:58 | |
![]() | www.na24.no/article1...16 7838.ece | |
| berrum | 2011-08-15 11:02 | |
![]() | Målet var å starte en diskusjon om hva vi synes om fri flyt innen Schengen når det gjelder folk som kun livnærer seg av kriminalitet. At politistasjonen var stengt, var kun en digresjon. Personlig ønsker jeg ikke å holde alle utlendinger ute av Norge. Jeg liker at vi er et flerkulturelt samfunn (dessuten ville jeg da blitt arbeidsledig) | |
| Stig_75 | 2011-08-15 11:22 | |
![]() | Jeg er i utgangspunktet for fri flyt, men det har åpenbart sine ulemper. Noe som skaper problemer er at man prøver å etablere EU og tilstøtende ordninger som et slags europeisk svar på USA, noe som bare til en viss grad fungerer. Og det kanskje største problemet med tanke på denne problemstillingen er at sosiale ordninger ikke er harmonisert i Europa. Norge har gode sosiale ordninger, og med fri flyt av mennesker har veldig mange krav på dem litt for enkelt. Det burde derfor vært stilt flere krav for å få støtte i Norge, men det bør gjelde for alle som bor i landet. Fokuserer du ensidig på en enkelt gruppe av mennesker får du fort regler som slår fullstendig feil ut for andre, så jeg er generelt motstander av å lage egne regler som er spesialtilpasset romfolket/sigøynere. | |
| Oheidia | 2011-08-15 11:22 | |
![]() | Berrum, jeg synes som deg at det burde være mer kontroll over hvem som kommer inn i landet. Det er det desverre ikke. Var i Oslo for noen dager siden og der sitter det tiggere fra andre land og jeg vet av avisskriverier og annet at det er organiserte gjenger som tar står bak. Dette igjen skaper kriminalitet, folk er fattige. Det er ikke en enkel problemstilinng. Uansett hvem som begår kriminalitet, det må tas alvorlig. Barn er ekstra utsatte fordi de ikke kan forsvare seg og det må ha vært en skummel episode for datteren din. Ps, den gjengen som herjer her jeg bor er alle norske (født i Norge). Natteravnene, en gjeng med voksne foreldre , patruljerer nå områder hvor de unge er og hvor det tidligere skjedde overfall og ran og dette har hjulpet. Det skjer ikke noe så lenge voksne er tilstede. | |