Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 508

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kj-s2011-09-05 15:30
Antall innlegg: 110

Hva med en Portugisisk Vannhund da, kjempeskjønne! Min datter har det.. og min sønn har en vakker Rhodesian Ridgeback, ung og leken, og snill og lydig som et lamm!!

pianaess2011-09-05 15:39
Antall innlegg: 3

Irish Softcoated Wheaten terrier <3

kingspencer2011-09-05 17:13
Antall innlegg: 74

Collie?

Amicofritz2011-09-05 19:07
Antall innlegg: 38

Tervuren.

anfjell2011-09-05 19:24
Antall innlegg: 6

pointer, 2 stk

sla2011-09-05 20:32
Antall innlegg: 76

Jeg har hatt hunder hele mitt liv, og bare store raser.
En eneste (til nu) har jeg hatt fra hvalp; en Samojed...
- ellers tok jeg på meg de "umulige" hundene (bl.a. fra FOD); de som skulle avlives fordi de var "håplöse", "aggressive", "idioter", "ödela hele huset når de var alene" o.s.v.
Men:
INGEN av disse hundene var det noe problem med, i det hele taget!!!
- i alle fall ikke når de fikk den omsorgen de hadde krav på, riktige utfordringer, trygge rammer, faste regler, og aktivitet.

Men jeg har alltid hatt lyst på en hund med litt mer instinkter i seg...
- og drömt hemmelige drömmer om vakre ulver, i det minste ulvehybrider.

Lösningen ligger ved mine fötter nu:
American WolfDog; en nyere rase, bygget opp på hvit polarulv, vanlig gråulv og Alaskan Malamute.
Ja, så ny at den ikke er godkjent som rase her i Sverige hvor jeg bor, ennu. Men det kommer nok, selv om det tar tid; Saarloos Wolfdog ble jo godkjent tilslutt, de også, og det er også ulvehybrider :)

Min vakre Freke (oppkalt efter den ene av Odins 2 ulver) har til og med fått egen blogg *ler*
- fordi min 7-årige niese i Oslo synes det er forferdelig dårlig gjort at Tante bor i Sverige med en hvalp som hun ikke får fölge med på, daglig.
Så nu kan hun surfe inn på Frekes sider, og fölge med der...

sla2011-09-05 20:33

Så var det adressen til Frekes blogg, da, som jeg glemte å legge inn...
varghunden.bloggo.nu/

Boubou2011-09-05 22:32
Antall innlegg: 1210

Sla - så spennende!
Freke er HELT lik min Kaos, som har motsatte farger, rødgyllen pels med sorte øyenbryn og sort på snuten og litt i halen.
Men Kaos er helt sikkert litt mindre; bare ca 20 kilo som voksen (han er fire år). Han er jo en ekstrem blanding av raser (som nevnt lenger oppe i tråden), men ser ut som en søt liten ulv med mye pels, særlig rundt halsen. Vi har tullet litt med at blander du nok raser ender du kanskje opp med noe som ligner originalen :-)
Så flink du er med blogg og greier! Må finne ut mer om rasen din!

mariroen - Ikke medlem lenger2011-09-05 22:37
Antall innlegg: 17

Jämthundtisper, veldig fin familiehund. Bortsett fra røteperioder vår og vinter hvis de tilbringer mesteparten av tiden ute.

sla2011-09-05 22:53

Det du sier med "blander du nok raser ender du kanskje opp med noe som ligner originalen" er ikke så langt unna sannheten, i fölge forskerne, i alle fall :)
De sier at om alle hunder fikk parre seg fritt, ville vi efter en tid ende opp med en "rase" for hvert klima-område, tillpasset det miljöet den skal leve i.
Her nord ville de f.eks. se ut som ulver, sörover ville de se ut som dingoer...

Freke er 9 måneder nu, og närmer seg 50 kg med stormskritt...
-om han ikke har passert det allerede; vi er ikke så opptatt av det, men sist han ble veid var han 43, tror jeg det var, og det er jo en stund siden (i forbindelse med friskmeldingen efter hans rottegift-kalas i slutten på mai, hvor han fikk en måned i strengt regime. Så det må ha värt i slutten på juni, antagelig?)
Håber han blir ennu större; pappa Tjabo er både höyere, bredere, og veide mellom 70 og 80 kg...

Fikk nettopp beskjed om at WolfDog nummer 2 kommer hit på torsdag; en tro kopi av min Freke hva farger/tegninger angår, som er bare 2 uker eldre, men litt mindre, for hun er en fröken som sårt behöver nytt hjem, og det fort, så vi skal hente henne i Göteborg.

Dessverre er det jo en del som ikke tenker seg om når de skaffer seg hund; oida, vi skulle visst flytte til byen, vi, og en så stor hund passer jo ikke i leilighet (alternativt med "julegavehund" som man kvitter seg med når sommeren kommer og man skal på ferie; jeg har overtatt noen slike også, opp gjennom årene...)
Eller: OPS; hunden trenger jo mosjon og stimulanse, jo! Den krever noe av meg? Og jeg som bare ville ha en fin hund og sprade rundt med, når det passet meg...
For ikke å snakke om Hva? Skal jeg måtte dressere den også??? Neste gang tar vi en liten hund i stedet, for den trenger ikke så mye dressur...
Eller noe av det dummeste jeg har hört, fra en som skulle kvitte seg med sin St.Bernhard: Men jeg trodde ikke den ble SÅ stor!
Nei; St.Bernharder pleier de fleste å bäre rundt i håndvesken...
*SUKK*

Men i alle fall; en ny skjönnhet kommer hit til torsdag; det er bilde av henne på bloggen, nederst på datum 2011-09-03.
(Jeg bare må finne et annet navn til henne enn Batzeba; det höres jo ut som en av babylons skjöger *ler* Kanhende Ylva som betyr ulv av hunkjönn)

Assistenten - Ikke medlem lenger2011-09-05 23:19
Antall innlegg: 90

SLA: Fine betraktninger rundt det å skaffe seg hund. Påtakelig mange unghunder til salgs på finn.no..lurer på hvorfor;-)

Giggle2011-09-06 01:13
Antall innlegg: 11

Cavalier King Charles

Boubou2011-09-08 19:08

Sla - Ylva er nydelig. Batseba derimot er du litt slam med - var ikke det den stakkars konen til Urias, som noen gamle rakkere forelsket seg i og falsk beskyldte for både dette og hint?

Morsomt om raser. Jeg er glad for at størrelsen på min hund er som den er - folk blir ikke så redde, og skulle noe skje kan jeg lett bære ham:-) Men det ER moro med en hund som ser ulvte ut og attpåtil ule :-)

ka-ramella - Ikke medlem lenger2011-09-08 19:44
Antall innlegg: 388

Har du lest originalteksten om Batseba eller romanen til Torgny Lindgren, Boubou?

gbrrr32011-09-08 20:29
Antall innlegg: 1

golden retriver :D
1 år om 13 dager:D

FoxTerrier2011-09-08 20:58
Antall innlegg: 6

Voff,
Jeg har to fox'er i forskjellig alder - her er far/bestefar til disse:
www.glowing.se/frames_s.h tm

Kvikke - blide - lekne. Rolige når det ikke skjer noe - ellers full pinne.
Hendig format - ca 10 kg - enkel å få i dusjen.

Begge to gjemmer seg så godt de kan - når de skjønner de skal ut på joggetur!!

Eneste minus - røyting som de fleste bikkjer - hår overalt.

Boubou2011-09-08 22:23

Har ikke lest noe av Torgny Lindgren det jeg kan huske - har lest bibelen en gang men har kanskje surra? Lemme see: Jeg HAR blandet litt, Batseba ble attrådd av den godeste kong David, som sendte Urias til fronten for å dø. De gamle grisene attråde Susanna.

Bra bok å anbefale?

sla2011-09-09 10:06

Ang. navn på Batseba:
Vi kuttet det ned til "Zeba"...
- det er lettere å rope, passer godt sammen med den andre som heter Freke (men likevel ulikt nok til at hundene vet hvem som skal komme når man roper på dem), og vi spiller gi henne helt nytt navn.

For nu er hun her; liten, redd og meget mager, så hun behövde virklig et nytt hjem!
Her forer vi nu den lille hvalpefor (på tross at hun er 9,5 måneder gammel, men det er enstra näring i hvalpefor), i tillegg til blodpudding, kjöttdeig med stort fettinnhold, kefir, CremeFracihe rört sammen med römme og tilsatt benmel, vispede rå egg, og annet som faller seg.
Så forhåbningsvis får hun litt vekt og muskler på kroppen efterhvert...

LadyAgony2011-09-09 13:29
Antall innlegg: 146

Blanding av dverg pincher, papillon og annen liten rase. Kjempe søt liten hund på snart ti uker:).

arctic - Ikke medlem lenger2011-10-04 15:35
Antall innlegg: 931

2 stk svære grønlandshunder. står dog ikke inne. perfekte turhunder, trekker meg opp alle bakkene og bærer en del kilo hver på ryggen. veldig kjekt at bikkjene koser seg utenfor teltet på kalde vinterturer!
de er også veldig flinke med fremmede, barn og andre bikkjer. og de er veldig kosete, ligger gjerne på fanget. litt upraktisk da de tilsammen veier over 80kg, men å bli knust under dem er ikke så galt =)

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?