Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 2 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 676 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
sommerfugl | 2012-02-03 17:14 | |
![]() | Blir mindre ordspill nå etter wf, ja! Plager meg litt at så mange starter spill uten noensinne å legge. Brettet er tomt og det er deres tur til tiden går ut. Har ti sånne på lista mi nå! Enig at fristen burde vært kortere, men ikke så kort at bevegelsesfriheten minsker, enig i at ett døgn burde holde! | |
sommerfugl | 2012-02-04 22:13 | |
![]() | Kirsti! Piaf! Eller noen! Kan dere forklare meg hva LAGJEN betyr? Motstanderen min fikk det godkjent på wf, men ingen av oss vet hva det betyr. Finner ingen treff på ordlista på nettet eller Google. | |
twiver | 2012-02-04 22:16 | |
![]() | lagje (lagjen) lagje m1 el. n1 lage (I) | |
Kirsti | 2012-02-04 22:23 | |
![]() | Står i Bokmålsordboka, sommerfugl: lagje -n el. -t (besl med nyno lagen 'fastsatt (av lagnaden)') arbeidsmengde som skal gjøres på en bestemt tid; dagsverk være ferdig med l-t sitt / sette seg for stort l- www.nob-ordbok.uio.no/ | |
sommerfugl | 2012-02-04 22:28 | |
![]() | Supert! Takk, Kirsti - du er min heltinne! (sånn går det når man bare googler "ordliste" og går fem på på første treff!) | |
pikachu | 2012-02-04 23:08 | |
![]() | Kjempe gøy å spille med ordspillere...de legger mer en 1-2-3 brikker :) også er det mer utfordrende :) | |
Kirsti | 2012-02-04 23:38 | |
![]() | Haha, sommerfugl, skal det ikke mer til? ;-) Lag deg et bokmerke på Bokmålsordboka, du. Der står i alle fall halvparten av ordene vi kan kose oss med på Ordspill og Wordfeud. Og så blir man bitte litt klokere hver gang man bruker en ordbok. Jeg lover. | |
sommerfugl | 2012-02-05 00:28 | |
![]() | Gjort! *slårmegselvmedklubbeihod et* Var jo på samme oppslagsverk, men la inn hele ordet uten tanke for _stammen av ordet_, aarrgh! Lærer noe nytt hele tiden, derfor jeg elsker ordspill! | |
Kirsti | 2012-02-05 00:40 | |
![]() | Nå ble jeg litt bekymret for hodet ditt ... så her kommer et lite triks for søk i Bokmålsordboka: Hvis du skriver inn hele ordet du vil slå opp og trykker enter med en gang, og det altså ikke er grunnformen du skriver inn, får du som regel beskjed om at det ikke står der. Men hvis du skriver inn de første bokstavene og venter brøkdelen av et sekund, kommer det opp en undermeny med ordene som begynner med det du har skrevet inn. Hvis man for eksempel lurer på om det heter SLALOM eller SLALÅM, er det altså bare å skrive inn SLAL og blunke ... og så står de der, alle sammen: slalåm, slalåmbakke, slalåmkjører, slalåmløype, slalåmport, slalåmrenn og slalåmski. Hepp! | |
sommerfugl | 2012-02-05 00:46 | |
![]() | Takk for det! Kanskje jeg klarer å slå opp selv fremover nå, da ;) | |
ello | 2012-02-05 12:19 | |
![]() | webfeud.com for de som ikke har telefon som kan spilles på, men må bruke pc-en. moro det også, men ikke helt som ordspill.no, nei | |