Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 636

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Stig_752011-10-11 21:32
Antall innlegg: 218

Ja, trymare. Og når lærerne blir rastløse og ukonsentrerte, kan det også være at de ikke følger med i trafikken. Dermed blir det flere trafikkdøde. Dessuten blir de sikkert, de overlevende lærerne altså, for ukonsentrerte til å kjøpe mat på butikken - så mange kommer til å slite med å få i seg nok mat. Eller noe slikt.

snubi2011-10-11 21:32
Antall innlegg: 500

Jeg tror som Valpen at røykerene er en utdøende rase ja. Det blir etterhvert svært lite lukurativt å røyke. Man får ikke personforsikring, flere og flere arbeidsgivere forbyr røyking i arbeidstiden, de fleste ikkerøykere skygger banen, og økonomisk- og helsemessig belastning trengs vel ikke nevnes engang....så blir man stående igjen der da og sutte på denne kreftpinnen i sin ensomhet...stusselige greier!

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-11 21:35
Antall innlegg: 2369

Røykesugne lærere er umulige å ha med å gjøre!
Hva hvis en lærer lurer seg til en røyk i arbeidstiden og blir fersket? Kommer rektor da settende og gir rød lapp og røykebrev med hjem?

trymare2011-10-11 21:36
Antall innlegg: 871

Men det er jo bare å hold seg unna røykerne det, så om både allergiske og røykere tok noen skritt fra hverandre, og røykeren i tillegg tok hensyn til vindretningen, er vel ikke det ett problem? Og det er da ikke vanskelig å sitte to tre border lenger vekk fordi det er noen som røyker der, på en uterestaurant?

Og som Venstre-politiker Per Inge Torkelsen påpeker, er faktisk røyken enkeltes eneste venn. Skal man frata disse denne goden, som er med på å gi dem noe livsglede?

For all del, jeg ser at allergiske må tas hensyn til, men det er da ikke noe stress å bevege seg litt bort...

trymare2011-10-11 21:37

Wstine: Fantastisk bra!

berrum2011-10-11 21:44
Antall innlegg: 322

Herregud, ønsker vi et samfunn som skal forby alt som ikke er sunt? Et økende problem er jo overvekt og fedme. Diabetes og andre livsstilssykdommer er følgen av det. Om mine skattekroner går til å behandle folk som har røyket på seg sykdommer, eller til folk som har spist på seg sykdommer, spiller ingen rolle for meg.

Lynrask112011-10-11 21:48
Antall innlegg: 71

Vi leser om overgrep, misbruk og urett,
men velger med egennytte og uvett.
Vi sloss om verdighet, olje og makt,
men svelger kameler for en pakt.
Stopp krigen, stopp voldtekt og barnerov!
Lag en strengere røykelov!
Folket vil ha resultater nå,
og dette er tiltak et flertall vil forstå.
Da kan vi sole oss i oppnådde mål,
mens noen tar skammen og ofres på bål.

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-11 21:54

Røykere er nå en ting. Hva med alle disse overparfymererte kjerringene som setter alltid skal være med på all ting? På konserter, kino, butikken, flyet, legesenteret, frisøren dukker de opp med den billige parfymen sin. Forpester lukta og forsurer stemningen.
Ta til vett! Tenk på allergikerne!

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-11 21:56

setter? hvor kom det ordet fra? En ond ånd infiltrerte innlegget mitt.

Valpen2011-10-11 21:57
Antall innlegg: 448

Sigaretten midt i munnen og hold tråden Wstine

Stig_752011-10-11 21:59
Antall innlegg: 218

Helt enig, stine. Ta til vett: Bytt til en dyrere og bedre parfyme! Og det gjelder også for alle som insisterer på å bruke Old Spice. Det lukter fælt.

Og hvorfor skal vi bare tenke på røykerne? Hva med alle som stjeler og voldtar? De har masse livsglede ved å holde på. Hvem er vi som skal nekte dem livsgleden?

tonjemarie2011-10-11 23:37
Antall innlegg: 146

Røyk eller usunn mat, samme det vel. Vi kommer jo til å dø en gang alikevel. Ingen som har overlevd til nå.

trymare2011-10-12 00:40

Nei, og jeg synes man skal få bestemme over egen helse når en faktisk lever. Er faktisk ikke alle som ønsker å leve sunt, og dø når de er 90.

Mariti2011-10-12 01:09
Antall innlegg: 80

Så lenge det er lov å kjøpe røyk, må det være lov å røyke..ute. Det skader ingen andre enn en selv.Folk som klager over røyk ute er fanatisk..!! Men staten tjener grovt på de som røyker i form av avgifter,synes dette er dobbelmoral..og hva med andre farlige ting,hva gjør overformyndene med det...? Miljøfarlige utslipp.fet mat,lite kondisjon,alkohol,trafikk ulukker..diverse..Nå er det nok overfomynderi, la folk tenke sjøl,kjenner jeg blir rasende

ingenting2011-10-12 01:35
Antall innlegg: 4

jeg syns ikke det bør være lov å selge røyk. Det koster staten masse å behandle mennesker som pådrar seg diverse sykdommer. Helsekøene er lange nok som de er!

GreteSB2011-10-12 04:56
Antall innlegg: 7777

Jeg har røyket siden jeg var 16 år, jeg er nå 58. Jeg røyker mye og har betalt mye penger til staten i form av avgifter. Foreløpig har jeg ikke hatt røykerelaterte skader og jeg akter å fortsette så lenge jeg har lyst... Glad jeg er bosatt i utlandet, det er røykelov her også, men siden temperaturen er vesentlig høyere om vinteren er røyking ute ikke noe problem. Jeg er så lei av mobbing av røykere og får bare lyst til å røyke mer!

GreteSB2011-10-12 05:22
Antall innlegg: 7777

Og jeg tar selvfølgelig hensyn til de som ikke liker eller ikke tåler røyk!

rbm2011-10-12 11:09
Antall innlegg: 859

Røyk,alkohol,fet mat,manglende mosjon...alle disse faktorene forkorter livet vårt..kanskje skulle det være forbudt å LEVE? :-D Men om vi spiser,drikker røyker med vett og forstand kan vi faktisk ha et godt liv også ,tror mange er enig i det. Jeg kjenner mange som tar en røyk i festlig lag..akkurat som de tar en drink /øl /vin ,det er da ikke mer skadelig enn det vi pakker i oss av fett og sukker tror jeg. Mosjon...det skulle de heller brukt penger på *MER GYM OG VANN I BASSENGENE PÅ SKOLEN*!! Ikke løpe etter voksne røykere!!

plinda22011-10-12 15:45
Antall innlegg: 21

Syns folk bør få leve livet sitt som de vil selv. Selv om jeg har astma, gjør det meg ingenting at andre røyker. Det er jo ikke sånn at de absolutt må røyke opp i ansiktet mitt, og jeg får skylde meg selv hvis jeg oppsøker røykerne. Røykerne får bestemme over sitt liv, akkurat som jeg bestemmer over mitt. Har jeg lyst på en sjokolade, så kjøper jeg en sjokolade uten at jeg vil at andre skal styre det. På samme måte syns jeg at røykerne skal få kjøpe røyk og få røyke den i fred uten at andre skal bestemme over de.

lonc2011-10-12 16:13
Antall innlegg: 75

@ stig-75: urtolig flåsete kommentar. Håper du var ironisk...! Kan ikke sammenligne kriminelle med røykere.
Jeg røyker ikke selv men mener at om folk vil røyke er det deres eget problem. Om jeg står ute på et sted folk røyker og jeg blir "forstyrret" eller plaget av lukten så får JEG flytte på meg. Kan ikke forlange at hele verden skal innrette seg etter meg. Vi må ALLE tilpasse oss og ikke bare røykerne. Synd for dere som er allergikere og føler seg tilsidesatt eller hva det nå enn er.
Og herregud... Jeg jobber selv i helsevesenet. De FLESTE jeg møter har ikke plager eller sykdommer forårsaket av røyking av helt andre ting. Noe skal vi dø av og samma kan det være av hva. Alt vi foretar oss er farlig. Kan ikke forlange at alle skal gjøre "sunne" valg.
Og en ting til til slutt... Snakk om livsglede eller livskvalitet. Hvem f... skal bestemme hva andre oppfatter som livsglede eller -kvalitet. Akkurat det er veldig individuelt...

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?