Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 636

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-10-23 22:05
Antall innlegg: 2369

Men å mene at alle andre skal gjøre det samme, blir drøyt. Skulle det stå.
Det ligger i ønsket om å få en tråd stengt, fordi DU syns den er upassende.

Liddell2011-10-23 22:24
Antall innlegg: 3125

Denne tråden bryter ikke med ordspills regler for hva som kan diskuteres i vårt forum. Ei heller er det slik at den omtalte ordføreren er "outet" her, hans navn (og bilde) har vært svært mye i mediene den siste tiden.

Skulle det dog være brukere som går over streken i diskusjonen, vil vi slå ned på det. Det samme gjelder om tråden går over i usakligheter og personangrep. Pr nå er ikke det tilfellet.

Janis77: Noen tråder om Utøya ble stengt da det ble opprettet flere tråder med nøyaktig samme tema. Det var også en som ble stengt på grunn av upassende innhold. Utøya som tema var aldri et problem.

ajnor2011-10-23 23:01
Antall innlegg: 958

Jeg har sendt anmodning om stenging av tråden, men det ble avslått. Jeg synes at en sånn sak, som til syvende og sist bare vil få tragisk og trist utfall uansett, og som gjelder ei ung sårbar jente og en lokal politiker i en liten kommune, selv om han forsåvidt er profilert nok, ikke burde bli diskutert i et nettforum som dette. Jeg mener at sånne saker skal vi som ikke har noe med det, holde oss unna.

Saken vil uansett ende tragisk: Blir han dømt, så har han ødelagt veldig, veldig mye for ei ung jente og hun får en utrolig vanskelig start på ungdoms- og voksenlivet sitt. Blir han dømt, så ligger jo også hans politiske liv i ruiner, selv om det rett og slett er en bagatell i denne sammenhengen, og han mister absolutt all opparbeidet tiltro og tillit. Han vil jo i så fall stå igjen som en stor fjott.

Blir han frikjent, så er det også tragisk. For jenta, som da vil sitte igjen med svarteper og få et forferdelig stempel på seg. Med tanke på at disse to også er medlemmer av samme familie, selv om de ikke er i slekt, så er også veldig mange familiebånd allerede hardt revet i og noen er sikkert også revet av.

Jeg kjenner mange i Vågå og i Vågå Arbeiderparti, og jeg er ganske overrasket over hvordan lokalpartiet har håndtert saken. Hvor klokt de har handlet, er jeg veldig usikker på, samtidig som jeg ikke har noe klart svar på hvordan de burde gjort det. Heldigvis har Vågå nå en varaordfører med bein i nesa og som jeg tror kommer til å representere kommunen sin på en god måte, om det blir for kortere eller lengre tid.

Puh... Nå har jeg visst deltatt i debatten likevel...

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-23 23:17
Antall innlegg: 2369

Ja, det har du jammen meg ajnor. Og hvorfor ikke? Enig i betraktningene dine om de involverte i saken.

Men undrer meg over at du har sendt anmodning om å stenge tråden! Saken blir diskutert i ulike fora; privat, i media osv.
Men i ordspillforum hører den altså ikke hjemme?

Hva gjør ordspillforum så spesielt at nettopp denne saken blir for tung/alvorlig?
Og hvem er du som vil at andre ikke skal ha lov til å diskutere en sak de er opptatt av - fordi DU ikke liker det?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?