Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 604 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| martin84 - Ikke medlem lenger | 2011-12-03 00:07 | |
![]() | For min del kunne han bare ligget og raatnet etsteds / sorry hvis jeg er usaklig, men det er hva jeg foeler for slikt et udyr. | |
| martin84 - Ikke medlem lenger | 2011-12-03 00:10 | |
![]() | Jeg tenker paa alle paaroerende / helt fryktelig. Saa meningsloest. Altfor mildt rettssystem i Norge / det er det vel ingen som helst tvil om. Utilregnelig du liksom / jeg tror han visste utmerket godt hva han stelte i stand. Fysj. For en idiot. | |
| martin84 - Ikke medlem lenger | 2011-12-03 00:14 | |
![]() | Har i likhet med de fleste felt mange taarer for hva som har inntruffet. | |
| Juro | 2011-12-03 00:37 | |
![]() | Det er helt sprøtt dersom han får mildere straff fordi noen mener at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Han burde vært sperra inne på livstid uansett diagnose. Mannen er gal og farlig for oss alle. | |
| bearo | 2011-12-03 01:49 | |
![]() | Uvidenhed! Uvidenhed! Hvor er Du stor! | |
| berrum | 2011-12-03 09:30 | |
![]() | Tilregnelig eller utilregnelig. Han blir uansett værende i en eller annen institusjon i uoverskuelig framtid. Om det blir Ila eller Dikemark er kanskje ikke så viktig. Jeg tror vi kan være relativt trygge på at denne mannen ikke blir å se på åpen gate mer. Jeg skal like å se den legen /psykiateren som tør å ta ansvar for å slippe han ut igjen. | |
| HanneH | 2011-12-03 09:43 | |
![]() | Jeg er ikke ovverrasket over at de kom til konklusjonen utilregnelig i gjerningsøyeblikket, men hvordan de egentlig kan komme frem til den diagnosen når selve handlingen var planlagt over flere år forstår jeg egentlig ikke. Synes noe skurrer der. Uansett vil det bli på samfunnets regning om han soner som sinnsyk på institusjon eller i fengsel. Og forhåpentligvis så blir han ikke ærklært frisk med det første, og om han skulle bli det så skulle det være en regel som tilsa at han da kan straffes og dømmes for det han har gjort for så å måtte sone i fengsel. Saker som dette er vel ikke foreldet før etter 22 år? Så slipper han ut av institusjon før det som "frisk", så er det bare å kjøre ny sak og få han dømt til x antall livstidsdommer og låse ham inn for resten av livet i fengsel. Den varianten de av og til bruker med redusert straff pga god oppførsel bør strykes for denne mannen, så bare de ordner det så han aldri slipper ut er jeg førnøyd, og la han ikke få nettilgang, det fortjener han ikke, i så fall med veldig redusert tilgang og sperret for mange sider. | |
| Cygnus | 2011-12-03 12:36 | |
![]() | Jeg synes også det er svært ubehagelig å tenke på at ABB skulle få netttilgang - faktisk virker det helt sprøtt at så skulle skje, gitt rollen nettet har spilt i hans 'utvikling'. Let's face it, i mange (syke) hoder der ute er han en helt. | |
| AaseB | 2011-12-03 13:30 | |
![]() | Han blei vel ikkje vurdert som "utilregnelig i gjerningsøyeblikket", men "strafferettslig utilregnelig". Det er ein viss forskjell, altså. Det siste er nok meir permanent (og korrekt). | |
| Zygote - Ikke medlem lenger | 2011-12-03 17:02 | |
![]() | Er ikke så overrasket over "strafferettslig utilregnelig". Er også veldig letta over presiseringene om at diagnosen ikke er noen snarvei til frihet for ham. Kom over denne artikkelen om paranoid schizofreni som jeg synes var ganske god å lese: www.forskning.no/art...be r/306021 | |
| piaf | 2011-12-03 18:17 | |
![]() | Jeg er glad det ikke er stamgjestene på Rassen Bar (for de som hørte "Hallo i uken" i dag) som bestemmer, men en tverrfaglig vurdering hadde kanskje vært på sin plass ... www.nrk.no/nyheter/n.../1 .7901282 | |
| Cygnus | 2011-12-03 20:36 | |
![]() | Denne ukes Morgenbladet har to-tre veldig bra artikler om ABB og hans utilregnelighet osv - bl a intervju med en amerikansk psykiater som er ekspert på politikk og galskap og som IKKE er overrasket over diagnosen - mens en kanadisk ekspert ER overrasket (hvorfor overrasker ikke dette meg!) - iallefall, verd å lese! | |