Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 766 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Matsine | 2012-09-22 21:35 | |
![]() | Wstine! Hadde han vært svigerinnen hans, hadde jeg sannsynligvis ikke vært i jobb og slitt meg halvt fordervet. Han er ca. 1 år eldre enn meg, så vi er i "førpensjonsalderen". Han er veldig generøs. | |
| Matsine | 2012-09-22 21:37 | |
![]() | God natt | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-09-22 21:43 | |
![]() | eh.... joda.... godnatt! | |
| ave - Administrator | 2012-09-23 00:44 | |
![]() | På tide å korke flaska;-) ? | |
| scrblle - Ikke medlem lenger | 2012-09-23 11:18 | |
![]() | "Til gjengjeld må alle bidra litt. Også John Fredriksen. Det er ikke verre enn det." hehe, han har jo bidratt LITT allerede... forøvrig er det norske velferdssystemet på langt nær så bra som mange tror. vi har foreksempel et helsesystem som på langt nær reflekterer den generelle tilstanden i norge. jeg vil mye heller ha et system som baseres på større grad av forsikringer og at man betaler for egne helsestjenester. men det er jo en helt annen debatt. | |
| Matsine | 2012-09-23 21:38 | |
![]() | Hei! Er enig med scrblle! Det er for mye "glansbilde-produksjon" her. Jeg tror IKKE at N. er verdens beste land å bo i - for ALLE. Jeg kjenner mange som sliter og som ikke har det bra. Bare det å leve på sosialhjelpssats på ca. kr. 5.900,00 pr. måned er ganske tøft. Det skal dekke ALLE daglige utgifter. Det eneste de kan få hjelp til, er husleie, strøm og lege/tannlege/medisiner. Denne regjeringen skulle avskaffe fattigdommen. Hehe. Jeg har selv endel diagnoser, men har en flott fastlege som hjelper til at jeg kan klare jobben min. Hvis vedkommende mener at helsen min ikke er bra nok, får jeg 1 ukes sykemeldig. Ikke mer. Da får jeg slappet av det jeg trenger, får trimmet og mykt opp musklene mine. Men nå skal jeg snart ta noen dager ferie også. Sov godt, alle sammen. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-09-23 21:41 | |
![]() | OK! ...."tror ikke at N. er verdens beste land å bo i - for ALLE." Greit, men da lurer jeg på; hvilket annet land hadde vært bedre for disse å bo i? | |
| Boubou | 2012-09-23 23:33 | |
![]() | Og - hadde Norge blitt et bedre eller dårligere land å bo i hvis John Fredriksen og alle andre hadde betalt sin skatt til Norge i stedet for å bedrive filantropi med småpenger (i sammenlikning)? | |
| krakemor | 2012-09-24 00:29 | |
![]() | ja ja, mye rart her i kveld. jeg har betalt min skarve skatt i alle år, og er fornøyd med det. betyr vel at en "hører til " på en måte. tror landet som bedrift hadde vært enklere og bestyre hvis alle bidrar etter evne, fattige og rike. god natt folkens... | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-03-25 23:43 | |
![]() | sjekk denne tråden da! Ler meg skakk i hjel :-) | |
| Boubou | 2013-03-26 11:47 | |
![]() | Vi holdt oss vel sånn nogenlunde til tema, gjorde vi ikke ;-)? | |
| Emmas | 2013-03-26 12:22 | |
![]() | Men hva skjer nå da? Klarte J F å tømme sine kypriotiske konti, før Kypros tar 40% av innestående på rikingenes konti? Virker som Kypros kan trenge noen grunker i disse dager... så kanskje hans bidrag havner der? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-03-26 12:30 | |
![]() | ja, usa? Har du noen formening om hvordan Fredriksen ordner seg i disse dager? boubou; jo, sånn noenlunde + engasjementet på topp og vel så det ;-) | |
| Ordguden - Ikke medlem lenger | 2013-03-27 02:13 | |
![]() | forferdelig det som skjer på kypros nå. er jo direkte tyveri av vanlige folks penger! snakk om statlig overgrep...håper alle, inklusive fredriksen, klarer å komme seg unna med mest mulig penger i behold | |
| gerdmarie | 2013-03-27 04:55 | |
![]() | Det som skjer på Kypros nå, er at folk er rasende på EU som ikke vil la seg "melke" slik at Kypros får den hjelpen som innbyggerne mener de har rett på. At det kun bor 750000 kyprioter her med en milliardindustri gjennom turisme har de visttnok helt glemt. At landet har akseptert hvitvasking av penger i årevis, er ikke noe de liker å høre, nei det er € og EU som har skylden. Her foregår betaling for tjenester i stort omfang med "lommepenger". Ingen kvitteringer , og penger hentes fra lomma eller puttes i lomma ved betaling. Ansatte i servicenæringen sier at sjefen betaler skatten og sykeforsikringen for dem, men hvordan vet de at det gjøres? Så får de gratis mat og litt lønn. Noen må ha flere jobber for å klare seg. Hørte om et tilfelle der personalet fikk beskjed om at dersom myndighetene kom for å kontrollere noe i restauranten, måtte de stikke av og ikke vise seg resten av dagen. Jeg har selv opplevd myndigheter som har kontrollert bedrifter og bla ansettelsesavtaler og kassainnslag. Det resulterte i at en av de deltidsansatte ikke er der lenger. Den greskkypriotiske bedriftskulturen er svært spesiell og ikke enkel å sette seg inn i, men er det penger å tjene, skyr man ingen midler, virker det som. De offentlig ansatte har 14 lønninger i året og gode pensjoner. Sånn er det i Hellas også. Og uansett så skriker de veldig høyt og opplever seg urettferdig behandlet av alle andre. Dette er den offentlige siden av Kypros. Den private er en helt annen. Ærlige, snille folk som lover mer enn gjerne, men som har problemer med å holde løftene og liker heller ikke å betale skatter og avgifter som feks hjemme i Norge. Men jeg liker meg her på Kypros sammen med de andre norske "trekkfuglene" om vinteren. Nå skal jeg snart hjem igjen. | |
| Grøpp | 2013-03-27 06:01 | |
![]() | Takk Gerdmarie for et godt og opplysende innlegg fra en som har førstehåndsinformasjon. Velkommen hjem til våren. Kaldt er det men... minus 16 grader nå klokken 0600. | |
| Boubou | 2013-03-27 08:20 | |
![]() | Det er sant - det har vært mye snakk om Kypros og lite om John F. i det siste, men nå er vel hans formue i aller største grad knyttet til Frontline og ikke til penger i bank. Skjønt han sikkert har mer i bank også en noen av oss. Men kanskje ikke Kypriotiske banker? Er det noen som har en svoger eller noe eller om søstera til en venn av kusina kjenner onkelen hans, kan de kanskje opplyse oss? | |
| GreteSB | 2013-03-27 08:33 | |
![]() | Han skjønte vel hva som ville skje og sørget for å flytte pengene sine til et annet skatteparadis. De kypriotiske bankene tapte kjempesummer da de måtte ettergi lån til Hellas, dette fikk nok Fredriksen med seg. | |
| GreteSB | 2013-03-27 08:47 | |
![]() | Når det gjelder Kypros har nok gerdmarie mye rett, særlig gjelder det restaurantbransjen og små foretak. De seriøse firmaene betaler inn det de skal for de ansatte, min samboer ser dette på lønnslippen. Ansatte i private firmaer får 13 månedslønner, de får ikke feriepenger som nordmenn. | |
| Harry 2012 | 2013-03-27 09:08 | |
![]() | Det nærmer seg stortingsvalg og da blir "alt så meget bedre". Da får vi inn politikkere som skal styre uten skatter og avgifter. Det blir bra for de som har for mye og mener alle andre kan betale deres del av kaka. Tenk at en som har øket sin formue på ett år fra 60 til 70 milliarder må bo i et annet land for å slippe å betale skatt. Er det disse stakkarene det er mest synd på, eller skal vi åpne øynene og se hvem det egentlig er som trenger vår omsorg. Har problemer med å forstå at det kan kalles misunnelse om en krever at en skal bidra til drifte vårt felles samfunn. Desverre er det slik at den som har mye vil ha mer. Det er vel en grunn til opprettelsen av alle skjulte konti både på Kypros og andre skatteparadis. Skjønt Paradis. For en del hundre år siden var det slik at en kunne kjøpe seg avlat. Kanskje Fredriksen og hans medspillere her hjemme lever i feil tidsalder? God Påske. | |