Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 780 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Boubou | 2013-01-14 20:25 | |
![]() | Lundehund kan være perfekt for deg. Har en venninne som driver med disse - laaaangt sør for der du bor, men det finnes sikkert oppdrettere lenger nord? Hvis du tror en BC blanding blir litt mye hund er også Belgiske fårehunder mye hund - for ikke snakke om trekkdyra til Arctic:-) Selv har jeg blandingsrufs, ikke omplassert (han kom til med 6 uker gammel og vet godt at det er jeg som er mammaen hans), men kjøpt på finn. Har du litt peiling på hund, får møte begge foreldre og eiere og velge ut en valp er det ikke mye mer risky enn å kjøpe fra en oppdretter - mener nå jeg. Det eneste aberet er at du ikke kan forvente så mye når det gjelder egenskaper (bjeffing, vakt, jakt, gjeting, aktivitetsnivå...), og må ta det du får. Det betyr ikke at du risikerer å få en hund med"dårlig gemytt", er foreldre og eiere "gode" er det ingen grunn til å tro det kan være noe galt med en valp som er glad og tillitsfull. Omplassering er jeg litt skeptisk til - men vet om mange som får supre hunder både ett og tre og fem år gamle. Lykke til uansett hva du velger! | |
| bris1 | 2013-01-14 20:50 | |
![]() | Takk, Boubou, jeg så en annonse hvor en lundehund på 10 år ønskes omplassert og tenkte umiddelbart at det kanskje ikke er så veldig lurt å satse på. Ingen valper i sikte på hjemmesiden for denne rasen. Men både denne rasen og spaniel er veldig interessante. Kunne også tenke meg en teorier, men er usikker på om den er litt for sta for meg. | |
| Boubou | 2013-01-14 21:10 | |
![]() | Tror den vil teoretisere altfor mye;-)? | |
| bris1 | 2013-01-14 21:25 | |
![]() | He, he, der tok skriveleifen meg! Terrier, selvsagt! | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2013-01-15 00:39 | |
![]() | har det noen hast med hund da? en del av gleden er jo å glede seg. klart det kommer flere lundehunder. det er forøvrig en rase jeg godt kunne tenke meg sjøl engang og synes arbeidet med å bevare de norske rasene er finfint. trur eneste de ønsker av eventuelle kjøpere er at tisper kan få et kull og at hanner kan lånes ut til avl. og boubou, jeg har aldri anbefalt trekkdyra mine, det er definitivt for spesielt interesserte! | |
| AnnikenN | 2013-01-15 11:30 | |
![]() | Hei Bris, Har både kjørt og tatt fly med hunden min. Fungerer veldig bra! Er selvfølgelig en litt liten rase som krever en del stell.Men alt det tar hun igjen med et fantastisk humør og vanvittig sjarm. Siden vi bor midt i Oslo er det perfekt å ikke ha en veldig stor hund;) | |
| bris1 | 2013-01-15 15:27 | |
![]() | artic, jeg ser av profilen din at du er nærmere 40 år yngre enn meg, så jeg skjønner at du har brukbart med tid til hund i mange år ennå. En hund har vel normalt 10-15 års levetid så jeg tenker at NÅ er min siste sjanse dersom jeg og hunden skal følges ad framover ;-) Takk for svar, AnnikenN. | |
| AnnikenN | 2013-01-15 18:28 | |
![]() | Bare hyggelig;) | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2013-01-15 19:53 | |
![]() | uansett hva slags rase det ender opp med så ser det ut som en gjennomtenkt avgjørelse og jeg ønsker deg masse lykke til =) | |
| Dilla | 2013-01-15 22:45 | |
![]() | Må jo bare anbefalen deg en GOLDENDOODLE :-). | |
| piaf | 2013-01-16 03:58 | |
![]() | Jeg ville kjøpt denne <3 www.youtube.com/watc...PT 6fSH2Xkc | |
| gunda | 2013-01-16 09:34 | |
![]() | Lancashire heeler! Fantastisk hund, livlig og glad. Null pelsstell, stikker ikke av, er lettlært og intelligent. Sjekk rasebeskrivelse på canis.no | |
| bris1 | 2013-01-16 12:10 | |
![]() | Piaf, der har du rette hunden! Gi meg den, og en søledam - o lykke! | |
| bris1 | 2013-01-16 12:13 | |
![]() | Gunda, den rasen har jeg aldri hørt om før. Skal lese hjemmesiden grundige :-)) | |
| Tone2 | 2013-01-20 16:18 | |
![]() | Valg av hund må du ta ut fra hva du ønsker, maaaaange flotte raser, men den skal passe deg. Noen har jo og en del svakheter, så viktig å lese godt om rasen. Gjerne sjekke ut flere voksne hunder av rasen du vurderer for å få et greit inntrykk av hvordan de er. Selv har jeg en ,welsh corgie pembrok og en welsh corgie cardigan og en mix.... | |
| tobye | 2013-01-20 17:42 | |
![]() | Jeg har hatt hund siden 1985. den fjerde nå er en schapendoes, en hollansk gjeterhund. meget lærevillig, sosial, glad, og ikke krevende hverken med hensyn til pels eller tur. Vi har hatt vår i snart fire år, og kan slippe den ut i hagen dersom ikke tiden strekker til for tur. Kan tipse om en meget solid svensk oppdretter. Drillo har forøvrig to hanner, kniksen og kreuff. Vår tispe veier 13 kilo, hannene ca 16 kilo. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2013-01-20 18:35 | |
![]() | Flat-coated Retriever ! For de som er lekne ... og vil leve lenge ... Har hatt rasen i 30 år , og går for 30 år til . | |
| bris1 | 2013-01-20 19:10 | |
![]() | Oisann, flere innlegg :-)) Schapendoes, min bror og hans samboer har hver sin, og er helt frelst på agility. Selv liker jeg nå å se øynene på hunden jeg skal leve sammen med ;-)) Corgie, fine for noen, kanskje ikke for meg! Flatcoated retriever, mjaaaaa...... | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-20 19:25 | |
![]() | www.youtube.com/watc...KE QQJ4VHpY Hvis du ikke faller for de søte jackene her så vet ikke jeg, bris. | |
| bris1 | 2013-01-20 19:56 | |
![]() | Jeg visste jeg kunne stole på deg, wstine! Der har du en av mine to favoritter, absolutt! | |