Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 590

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Emil19602015-10-16 14:29
Antall innlegg: 12863

Uansett, så står vitenskapen på stedet hvil...hvis disse fenomenene hadde vært forklarbart, så ville jo disse kommet med fakta for LEEEEEENGE siden....men nei , her er det helt tydelig at vi skal TRO ikke VITE ...man kan forstå seg skakk...men noe særlig glupere blir vi ikke ....!

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-16 23:47
Antall innlegg: 1807

Man tror det ikke før man får se det , eller høre det ...
Da jeg søkte på "høre stemmer til døde personer" fikk jeg opp en del
"info" om folk som mener de har hørt stemmer til avdøde personer , og
dette er personer de har hatt tilknytning til på en eller annen måte ,
personer som de da kjenner stemmen til , og som de sikkert ofte savner .
At de da synes de hører denne stemmen er jo ikke det minste rart .
Da finnes det jo en viss kontakt , og et visst håp om å møtes igjen
kanskje .
Jeg hørte stemmen til en mann som jeg aldri hadde hatt kontakt med .
Han døde da jeg var et barn . Jeg har vel sannsynligvis aldri sett denne
mannen i min barndom . Han hadde trebein ; og da antar jeg at det ville
vært lett å huske ham ; ikke så mange med trebein i byen tror jeg ...
Jeg hadde sikkert kunnet bortforklare det hvis det hadde vært en avdød slektning som jeg savna , som jeg hadde hørt .
Min far , som døde for 11 år siden , og som jeg savner dypt ,
har jeg aldri greid å innbille meg at jeg hører stemmen til , skulle
nesten ønske jeg kunne lure hjernen til å tro at jeg hørte ham , for det er jo ham jeg ønsker kontakt med , ikke en totalt fremmed mann .
Heldigvis er jeg så godt voksen at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte tenke . For meg er det en form for "terapi" å fortelle om denne opplevelsen ; dele det som er så kokkelimonke . Selvfølgelig kan ingen andre ta del i min opplevelse , den er bare min .
Etter hvert som dette har sunket inn hos meg , føler jeg meg litt
privilegert som har opplevd noe som de fleste ikke har , det har gitt meg
en ekstra dimensjon i livet . Men man spør seg jo : hvorfor akkurat meg ?

Cygnus2015-10-16 23:51
Antall innlegg: 44845

Men abelon, hvorfor skulle den personen snakke for/til deg? Jeg blir så nysgjerrig - særlig hvis f eks din far ikke gjorde det? Hva var hensikten?

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-17 07:24
Antall innlegg: 2649

Tror den vanligste måten de avdøde kommuniserer med levende mennesker på er at man heller får en følelse av at det kommer en tanke inn og ofte tror man at man selv har tenkt denne tanken. Det er heller mer sjelden at levende mennesker hører tydelig avdødes stemme.

Cygnus: Kan stille samme spørsmål tilbake til deg om hvorfor levende mennesker kommuniserer med hverandre. Hvorfor skulle ikke de avdøde av tilsvarende grunner forsøke kommunisere med hverandre og levende mennesker som levende mennesker kommuniserer med andre levende mennesker ?

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:05

Denne mannen snakka ikke til meg . Han snakka rett ut i løse lufta , et par/tre meter ifra meg . Da jeg ropte hallo etter noen sekunder fikk jeg
selvfølgelig ikke respons . Og da jeg ropte hallo er det noen der , og gjentok hallo noen ganger til , stoppa stemmen . Så åpna jeg døra ut , og lytta og ropte ,men det var helt stille . Ikke den minste antydning til skritt eller annen lyd . Den eneste nære naboen er en eldre dame , og derfra kommer det sjelden "forstyrrende lyder" , så jeg kunne høre hver minste
lyd i nærheten av huset mitt . Når man da nettopp har hørt en stemme , og så lukker opp døra i underetasje rett etterpå , og igjen roper hallo
uten å få noe svar , da blir man et stort spørsmålstegn . Vi har testa ut hvordan stemmene våre høres ut når man står der jeg sto og hører noen
snakke to/tre meter ifra inne , og rett på utsiden (som er lenger enn 4 meter ifra ). Stemmen var på en måte veldig tydelig , men likevel ikke .
Ikke veldig lett å forklare dette . Den kom liksom verken utenfra eller innenfra . På en måte langt borte og nær på en gang . Og da jeg leste at "noen" definerer det som om det er "et slør" imellom , "oss og dem" ;
så , er det den nærmeste " forståelige" forklaringen på hvordan
denne stemmen hørtes ut for meg ... Men det må da være noen andre som har opplevd noe tilsvarende ?

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:19

Interessant historie abelon.

Min forståelse på området tilsier at stemmer fra vesener i ikke-fysisk form kan høres både som om de høres utenifra og /eller inne i ens eget hode. Det siste er mest vanlig. Men det aller mest vanlige er det at man får en fornemmelse som man med litt erfaring skjønner ikke er noe som man har tenkt selv.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:20

JamesO : Virker som du er litt mer bevandret på dette feltet enn
meg . Kanskje du kan finne noe info om sånne opplevelser .
Ville vært interessant å høre om andre "helt normale folk" som har
opplevd noe i samme gata .

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:24

Med innenifra mener jeg ikke inni mitt eget hode . Mener inne i huset ,
eller på utsiden av huset .
Heldigvis ikke inni hodet ... Da hadde jeg virkelig begynt å lure .

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:24

Tja, abelon, jeg søker ikke så mye etter slikt på nettet, men om du bruker noen egnede søkeord så finner du sikkert mye selv på nettet om slikt.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:32

He he ; jeg ønsker IKKE å høre om noen som har hørt stemmer
INNE i sitt eget lille hode . Da er man vel ofte inne i psykiatrien tror jeg ...

De må da være noen som har hørt "en stemme" UTENFOR sitt lille hode ?

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:41

Har prøvd å søke , men ikke funnet info om tilsvarende opplevelser .
Men finner det kanskje en dag ...

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-17 14:50

Det mest vanlige er nok å høre stemmer i ens eget hode. Dette er ofte gjerne bare et sunt tegn og tegn på at man er frisk med antenner til åndeverdenen og at man har særlige muligheter for å være en omtenksom person relatert til sine medmennesker .

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-17 18:36

Et sunt tegn å høre stemmer i ens eget hode ?
Det er første gang jeg har hørt den versjonen...
Kanskje man skulle stille spørsmålet til andre ordspillere ?

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-17 21:20

Ja å høre stemmer i eget hode forbindes jo tradisjonelt med psykisk sykdom. Men så lenge de som har det slik av og til hører stemmer i eget hode og disse stemmene bare er til hjelp og oppfattes som positivt så kan det jo ikke være annet enn nettopp positivt.

Men selvsagt er det folk som plages av at de hører stemmer i sitt eget hode, og uansett årsak til dette så er jo dette da et problem og må betraktes som en ikke ønsket tilstand.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-18 16:42

Kunne ikke dy meg , måtte kikke på profilen din JamesO .
Og fikk meg en god latter da det stå at du lytter på stemmene i ditt hode ...
Sikkert ikke helt bokstavelig da , men morsomt i denne sammenheng .

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?