Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 565 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| klunk - Ikke medlem lenger | 2017-01-30 21:07 | |
![]() | Bare så det er sagt, jeg er ingen fan av Trump. Men alvorlig talt Abelon, jeg synes du er på tynn is, først gir du din støtte til det overnaturlige, siden lager du diagnoser som krever at spesialister er i nær kontakt med den som diagnostiseres for å kunne stille dem. Det er greit at du er motstander av Trump, men du bør argumentere på en måte som henger på greip!! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-01-30 21:49 | |
![]() | Min støtte til det overnaturlige ? Nei , det er ikke tilfelle . Jeg bare gjengir en uttalelse fra snåsamannen . Det er Trump som er fokuset . Hvis noen mener at jeg skulle oppretta en tråd om Trump med en gang , i stedet for "å gå veien om snåsamannen" , vel så er det forståelig . Spesialister ja , vi så hva som skjedde i ABB saken ; de første "sakkyndige" tabba seg helt ut med feil diagnose , så ble det oppnevnt nye sakkyndige som gjorde en bedre jobb . Dette har ingenting å gjøre med om jeg er motstander av Trump eller ikke . Jeg har ikke mye peiling på politikk ; republikanere eller demokrater og hva de står for , det vet jeg svært lite om . Jeg , i likhet med mange , har en del menneskekunnskap ; og i tillegg har jeg over svært lang tid hatt nær kontakt med et menneske med en alvorlig personlighetsforstyrrelse . Hvis jeg ikke hadde lært noe i løpet av denne tiden , så ville det vært trist . Når du sier at du mener jeg burde argumentere på en måte som henger på greip , så vel , det henger på greip for meg . Og kanskje det henger på greip for noen andre også . Jeg bare forteller hvordan jeg har fått kunnskap , kan ikke gjøre noe annet . | |
| Cygnus | 2017-01-30 22:04 | |
![]() | Apropos ABB: det er vel ikke slik at vi VET at siste diagnose var den riktige??? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-01-30 23:26 | |
![]() | Ja , hvor sikker kan man være ? Skulle prøve å si noe fornuftig nå , men må nok til gå til sengs ... Og drømme om diagnoser ! | |
| Kamma06 | 2017-01-31 12:19 | |
![]() | Flaut forum. Stop the talk. Let Boards walk. | |
| auau | 2017-01-31 12:56 | |
![]() | Flaut? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-01-31 13:58 | |
![]() | Det var en dum kommentar Kamma06 . Man kan mene mye om mine innlegg , og kanskje noen andres , men det er aldri galt å sette fokus på menneskesinnet . | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-01-31 20:22 | |
![]() | Fra den ene gærningen til den andre . ABB er inni samme diagnoselandskap ja ; tror ikke man skal tvile så mye på at den stemmer . Hitler , ABB og Trump - | |
| picassa | 2017-02-01 01:06 | |
![]() | Er ikke så sikker på at TRump er der,jeg.Jeg skulle gjerne ha visst hvor mange upoulære avgjørelse tidligere presidenter i Usa har gjort i starten.Masse media har nemlig ikke vært så rause med opplysninger og overdrivelser og løgner før som de har vært denne gangen.Obama stengte i hvertfall Irakerne ute i 2011.Det er totalt glemt.Det finnes flere eksempler på utestengelse fra presidenter i USA.Det bør finnes på nettet.Vi hørte bare ikke så mye om det.Neida,jeg tror ikke noen har oppført seg akkurat som han gjør,men jeg tror hva jeg vil om media også.Jeg leser stadig om liten tiltro til journalistene både i andre land og i Norge .Det er lenge siden jeg begynte å reagere på det ensidige bildet vi får av politikken i Norge.Jeg sitter i utlandet og ser mye av det fra utsida.Kanskje derfor.Jeg skriver ikke dette for dreie diskusjonen over til et annet tema.Det ønsker jeg absolutt ikke. Fortsatt for vi vente å se hva avgjørelsene til Trump ender med. | |
| Cygnus | 2017-02-01 07:27 | |
![]() | Vel picassa - mitt oerspektiv er iallefall ikkke norsk! Norske aviser er nørmest for tabloider å regne, de aller fleste! Jeg leser f eks to britiske og to amerikanske aviser. Men isllefall,hvor har du det fra at irakere var utestengt av Obama? Det er iallefall tøv. Men USA har en lang historie av ymse svin på skogen - f eks i McCarthy-tiden fikk de som var miatenkt for å være kommunister (altså amerikanere!) ikke reise UT av landet! Og kommunister kom selvsagt ikke inn. Japanere internert, og masse annet. Det er dog ikke bra at rasisme og fremmedhat får ippmuntring fra høyeste hold i disse vanskelige tider i verden. | |
| AaseB | 2017-02-01 08:21 | |
![]() | Irakere var utestengt fra USA i seks måneder i 2011 pga av en spesifikk trussel. Den situasjonen er ikke sammenlignbar med den i dag. Dersom Trump er frisk og virkelig har en plan, og ikke bare fester vilt i alle retninger som det ser ut til, er det farlig å bagatellisere han. | |
| Cygnus | 2017-02-01 09:21 | |
![]() | Nix! Ikke alle irakere, Aase! Det var en periode hvir det var nye undersøjelser av irakiske flyktninger til US (pga to som ble tatt som var terrorister), men ingen generell 'ban' i det hele tatt! | |
| AaseB | 2017-02-01 10:42 | |
![]() | Ok, men uansett er det ikke sammenlignbart. | |
| bris1 | 2017-02-01 12:44 | |
![]() | Fjernhealing har jeg hørt om, og tror ikke særlig på det. Nå bedriver du,abelon, fjerndiagnostisering, og jeg har ikke mye tro på det heller. Med all respekt for dine livserfaringer, så kreves det mer enn at man har levd tett på mennesker med personlighetsforstyrrelse r for å kunne sette en diagnose. Hadde det ikke vært tilfelle, tror jeg at svært mange av våre venner på ordspill (inkludert meg selv ;-)) kunne ha funnet interessante diagnoser på både meg og deg og andre. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-02-01 13:56 | |
![]() | Som AaseB sier : Det er farlig å bagatellisere ham ; og ennå er det altfor mange som gjør det . Det er mange som roper høyt nå , hvor lenge må vi rope ? : Dette er en svært ustabil person ! Jeg slenger ikke ut diagnoser i tide og utide ; alle har sider ved personligheten som vil kunne passe inn i en diagnose . Nå er jeg langt fra alene om å mene at han har en alvorlig personlighetsforstyrrelse . Og når bris1 sier at det kreves langt mer for å kunne diagnostisere , så konstaterer du noe som du kanskje ikke har greie på , og det er ubehagelig . Hva mer enn et helt livs erfaring kreves for å kunne gjenkjenne en alvorlig forstyrrelse ? Når man observerer en forstyrrelse både i samhandling med dette menneske , og med distanse , som en "spesialist" ville gjort , så ser man hele bilde . Det er en balansegang som blir normalen etter hvert . | |
| bris1 | 2017-02-01 14:09 | |
![]() | Du vet ingenting om min erfaringsbakgrunn, abelon, og slik vil det forbli. Jeg har selvinnsikt nok og kunnskap nok til å kjenne min begrensning med hensyn til å stille diagnoser. Hva "folk" mener å vite om offentlige personer påvirker meg ikke. Og jeg undrer på om du mener at din synsing om Trumps mentale helse skal ha noen påvirkningskraft på amerikansk politikk? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-02-01 14:21 | |
![]() | Dette er en utluftingskanal for alle oss som synes det er ubehagelig å være vitne til galskapen i USA , (eller kanskje jeg må presisere at det i hvert fall er en utluftingskanal for meg ) . Hvis jeg hadde trodd at "min synsing" vil ha påvirkningskraft på amerikansk politikk , så kunne du ha gitt meg en diagnose ! He he , nå fikk jeg meg i hvert fall en god latter . | |
| Cygnus | 2017-02-01 16:57 | |
![]() | På dette punkt, abelon, er jeg meget enig- utlufting. Mange er redde, bris - mange av mine amerikanske slektninger ig eks-svigerslektninger (min sønn er afriamerikansk/norsk og vi skal ikke kimse av rasisme ig oppmuntring til det, vi som er trygt ariske!;) !). Iallefall er fjernanalysen av Drumpf (det egentlige familienavnet - noe som ikke stoppet han fea å håne en journslist som hadde forandret navnet sitt!!!) ikke noe Abalon har funnet på, mange psykiatere (se ovenfor) og jeg er selv ganske nervøs!!!! | |
| Cygnus | 2017-02-01 16:57 | |
![]() | På dette punkt, abelon, er jeg meget enig- utlufting. Mange er redde, bris - mange av mine amerikanske slektninger ig eks-svigerslektninger (min sønn er afriamerikansk/norsk og vi skal ikke kimse av rasisme ig oppmuntring til det, vi som er trygt ariske!;) !). Iallefall er fjernanalysen av Drumpf (det egentlige familienavnet - noe som ikke stoppet han fea å håne en journslist som hadde forandret navnet sitt!!!) ikke noe Abalon har funnet på, mange psykiatere (se ovenfor) og jeg er selv ganske nervøs!!!! | |
| bris1 | 2017-02-01 17:23 | |
![]() | Jeg ser at dere gjerne vil ha et forum for utlufting, og det vil jeg også. Jeg har ikke på noe tidspunkt bagatellisert den aktuelle problemstillingen. Jeg har problemer med å møte argumentasjon som blir så personlig som den abelon og Cygnus bruker, er ikke interessert i å dele mitt privatliv her. Også jeg er bekymret for utviklingen "over there" og hvilke konsekvenser Trumps avgjørelser kan få i et større perspektiv. Likevel vil jeg si at et så ensidig og hardnakket negativt fokus er skadelig for kropp og sjel. Jeg kan ikke endre noe som helst ved å hakke løs på Trump ( eller Drumpf som vi vel alle har fått med oss), og da velger jeg å fokusere på andre og mer oppløftende saker. Du blir det du tenker, er det noen som hevder. Lykke til med utluftingen. | |