Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 565

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2018-02-07 17:02
Antall innlegg: 44845

Ja jeg aner ikke, Erik, og har ingen egenkunnskap om dette, men politiet her sier at det NRK-programmet utløste en flukt av skurker. Jeg er ikke så mye i sentrum at jeg ved selvsyn kan uttale meg.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-07 19:22
Antall innlegg: 1630

Kanskje på tide å stenge landegrensene, så slipper vi alle disse her tiggerne?

trud2018-02-07 20:11
Antall innlegg: 7388

Labrune:
Jeg tror ikke at tiggerne er en homogen gruppe - det finnes alke slag, der som ellers i verden.
Hva jeg skriver om er det jeg har hørt av:
en sørgende far somjeg kjenner godt,
og
en artikkel i en avis - journalisten hadde selv vært nede i Romania og intervjuet og tatt bilder - jeg er ikke helt på landet, nei !!

Det er vanskelig å vite hvem som er hva
- og jeg synes det er bedre å hjelpe folk i sitt hjemland enn å få dem inn i landet hvor de bare ønsker å skaffe seg midler for å ta dem med hjem - uansett hvordan de gjør det !!

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-07 20:17
Antall innlegg: 1807

Mange av dem får etter hvert andre muligheter her i Norge . Som sagt er mange av dem dyktige bygningsarbeidere , de bygger ofte egne hus .
Så heldigvis er det en vei ut av tiggingen . For , det er jo selvfølgelig nedverdigende å tigge . Vår venn Kristina satt ikke bare med en kopp foran seg , hun solgte blader og strikkesokker . Og akkurat det synes jeg er viktig ; at det ikke er helt passivt . Mirella er også mer aktiv , og hun får god respons . Hun har også fått noen småjobber , vasking/rydding.
Da mener jeg at vi ikke snakker om ren tigging , for da skjønner vi at de gjør et forsøk på å komme videre . Mirella og Kristina er imøtekommende og lite pågående . Det samme kan jeg si om gutta boys , som nå heldigvis er på vei til å bli dyktige bygningsarbeidere .
Det er vel utopisk å tro at det kan stilles krav til dem om å ikke bare sitte helt passive , ofte med hodet ned . Krav fra norske myndigheter selvfølgelig : Fra passiv tigging til aktiv gniggit ...

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?