Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 805 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Hidrasund | 2018-03-11 16:56 | |
![]() | Jeg skrev et innlegg her for å diskutere nasjoalsangen vår. Det blir uinteressant for meg å høre på 2 kamphaner som diskuterer høyre eller ventresiden, det kunne dere gjort på en personlig chat og holdt dere til saken her i forum! | |
| Cygnus | 2018-03-11 16:58 | |
![]() | Såså - det var da voldsomt, hidrasund - er det så mye mer å si da om den saken? Virker ikke som om noen hadde tenkt bidra med mer! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 16:59 | |
![]() | Kanskje Hidrasund vil skrive en ny nasjonalsang. Det kan være! | |
| Cygnus | 2018-03-11 17:03 | |
![]() | Men det var da ikke Hidrasund som startet denne tråden - det var det jo en av kamphanene som gjorde! | |
| Cygnus | 2018-03-11 17:05 | |
![]() | Forøvrig er det alltid lurt å la være å lese det en synes er uinteressant - sparer masse tid sånn!! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 17:08 | |
![]() | Jeg har et forslag til ny nasjonalsang: "Du, som er ung, kom med och sjung och sitt ej hemma slø och tung. Vår sångartropp han gångar opp på kullens allra høgste topp. I sommarens soliga dagar vi sjunga var vi gå. Hallå ! Hallå !" Godt forslag, hva? Så livsbejaende som den er. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 17:11 | |
![]() | Helt fair det, Hidrasund. Diskusjonen sprang riktignok ut av hovedsaken i tråden her, men vi kan godt ta den videre i en egen tråd. Hadde vi ikke en sånn egen krangletråd, Cygnus? Jeg stikker på kamp nå, men er tilbake med kvesset penn senere i kveld. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 17:14 | |
![]() | Nynorskversjonen: Du, som er ung, kom med og syng og sit`kje heima sløv og tung Vår songartropp han gangar opp på kulens (?) aller høgste topp. I sommar`n sin sollige dagar me syng kvar hen me går. Hallå, hallå! | |
| Cygnus | 2018-03-11 17:23 | |
![]() | Jeg er så slått ut av Lunde Pedersens fall at jeg knapt klarer krangle videre!! | |
| Hidrasund | 2018-03-11 17:28 | |
![]() | Jeg har diskutert lite her i forum av den grunn at jeg oppfatter at man sjelden holder seg til det temaet man diskuterer, og slik er visst normen her. Når jeg ser på hva ritalina svarer, skjønner jeg at det er en dame med mye energi som aldri holder seg til saken. Er det meningen at man skal holde seg til saken, eller gjelder det om å skalvdre i vei?? | |
| Cygnus | 2018-03-11 17:37 | |
![]() | Se igjen på hva trådstarter skrev, Hidrasund- det har vært relatert. Men hva var det du ønsket at vi skulle si? | |
| Hidrasund | 2018-03-11 18:12 | |
![]() | Når en så anerkjent politiker kommer med et utspill må man ta det på alvor, det er alltid en mening bakom ting når erfarne mennesker ytrer. Jeg håpet på litt refleksjon rundt det. Det var det jeg ønsket å høre noe om Cygnus. Jeg er ikke på venstresiden, men jeg synes det er interessant å høre hvordan andre reflekterer. ritalina: jeg ønsker ikke å skrive en ny nasjonalsang, jeg liker som sagt den vi har bortsett fra det ene verset. Det høres ut som du er fan av svensk dansbandmusikk, der er ikke jeg. | |
| Cygnus | 2018-03-11 18:19 | |
![]() | Ja jeg skjønner jo det ble litt for langt fra det du ønsket (selv om det hang sammen). Men jeg reagerer vel først og fremst fordi alt er tatt ut av sammenheng og fikk OM til å høres ut som noe slags teit og rabiat greie - hun responderte til det som har skjedd andre steder mht endring av nasjonalsanger og så kom det hele ut av kurs. Akk ja. Men jeg tviler på at vi kan si så mye mer om nasjonalsangen. Så får vi håpe for Eriks skyld at Strømsgodset slår Stabæk! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 18:52 | |
![]() | Hva er det du sier? Det er jo en gammel speidersang! God som gull. Det er ingen som er fan av svensk dansebandmusikk her, i alle fall ikke jeg. Og hvem er det som holder seg til temaet i denne tråden? Jo, jeg. Sånn ellers om å holde seg til tråden; spillvert Aaseb har åpnet opp for praksisen om å ikke holde seg til tråden. Ære være henne for det. Og henne kjenner du nok ;-) | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-11 18:59 | |
![]() | ps du hidra, kanskje du kan komme med et nytt forslag til vers 7 som du ikke liker? | |
| Hidrasund | 2018-03-11 20:07 | |
![]() | Takk for godt spørsmål! Jeg er ingen poet, men istedenfor at vi med Gud på vår side vant vår rett, kunne det kanskje handle om demokrati eller likeverd, noe som kommer til gode for alle? Det å vinne en seier med Gud på sin side klinger utrolig dårlig! Kjipt for taperen. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-12 18:00 | |
![]() | Hvorfor ikke se nasjonalsangen vår litt som en eventyrfortelling ? Det er vår historie , og historien er et eventyr . Trenger jo ikke å være så himla "korrekt" vel ? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-12 18:16 | |
![]() | Ritalina : Jeg skal starte en analysetråd ! Følg med . Men det blir jo selvfølgelig å analysere men ikke konstatere . Og det er ikke personfokusert ; så hvis man skal beskrive en person kan man bare skrive NN , no name . | |