Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 610 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 15:19 | |
![]() | Nå skal jeg ikke påberobe meg selv å være utdanningsmessig kvalifisert til å vurdere religioners rett til statsstøtte. Det var jo en spøk, nevnt i to innlegg foran her. Men en generell regel kunne jo være at religionen kunne få statsstøtte dersom den ble vurdert å være human. Jeg synes for eksempel at Jehovas vitner ikke sådan, kvalifiserer til statsstøtte, fordi bl.a. at de som bryter ut av JV, de blir fryst ut for fremtiden av familie og andre i JV. Helt utrolig praksis, som jeg håper ikke praktiseres så ille som enkelte artikler i media skal ha det til. | |
| TiramB | 2019-11-24 15:37 | |
![]() | www.regjeringen.no/n...id 2525748/ Vi har ikke statskirke lenger, Aran | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 16:56 | |
![]() | Nå er det fine bilde borte! Nei, heldigvis har vi ikke statskirke mer. Ett skritt i riktig retning. Et skritt i feil retning at Islam får såpass mye oppmerksomhet her i landet. Lurer litt på om Frp helst vil ha bort statlig støtte til trossamfunn? Gradvis fjerne støtten til alle; DET hadde vært en god grunn til å stemme Frp! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 17:13 | |
![]() | Tiram ; om den kristne kirke gis statsstøtte , så kan den kalles statskirke, selv om vi vel formelt ikke lenger bruker dette begrepet i offisielle sammenhenger | |
| TiramB | 2019-11-24 17:33 | |
![]() | Ordputter; ja, det fine bildet er borte, fordi en spillvert fjernet det - for det var i mot reglementet. Det er ikke til å tro. En spillvert godtar, en spillvert fjerner. Sånn går nu dagan i ordspill-land ;-) Aran: vil du kalle andre trossamfunn som mottar statsstøtte for statskirke? | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 18:17 | |
![]() | Uff- er det egentlig noe artig å være spillverter når man "må" følge et så dustete reglement? Staten ja: Vi har STATSJEHOVAER og STATSPINSER og... uff | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 18:18 | |
![]() | Og uff | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 21:23 | |
![]() | Det er en lov som heter "lov om trudomssamfunn og ymist anna" som det går tydelig frem av hvilke religiøse samfunn som har rett til støtte fra staten. Men det forutsetter at menighetene må rapportere til fylkesmannen om deres virksomhet etter en gitt standard, fylkesmannen har altså rett til en innsikt i foretaket hvis de skal beholde støtten sin. Dette handler ikke bare om rett til støtte, men også at de får rett til å utføre vielser, begravelser etc. lovdata.no/nav/lov/1...9- 06-13-25 | |
| Cygnus | 2019-11-24 22:19 | |
![]() | ikke bare religiøse, klunk - livssyn teller også som 'tro'! ; ) | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-11-24 22:35 | |
![]() | Godt du passer på Cygnus, du er som vanlig korrekt:) | |
| LilleLaila | 2019-11-25 03:49 | |
![]() | Dere er flinke altså! | |