Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 552

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12021-06-04 16:37
Antall innlegg: 2601

For oss som liker litt statistikk:

Reinkarnasjonstråden har 59 innlegg
21 av disse er av Aran

Bortsett fra Nissetassen som øynet en mulighet til å snakke om noe annet, er de andre 37 innleggene negative til reinkarnasjon. Og Aran har gått over til å snakke om nærdødenopplevelser. Slik kan man også gjøre det.

Cygnus2021-06-04 22:13
Antall innlegg: 44845

Når det gjelder reinkarnsjon så er det vel lite som kan gjøres mht forskning - så bedre å gå til det (beslektede) området nærdødenopplevelser. Men Aran er visst (pussig nok) ikke interessert i hjerneforskning og kunnskap om hjernen som ikke minst forteller oss mye om og forklarer disse opplevelsene, som er både gode og fæle, og oppleves av mange i hele verden (og tolkes forskjellig avhengig av hvilken religion du tilhører, eller hva slags kultur du lever i, osv.)

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 07:19
Antall innlegg: 6062

Cygnus poenget er at denne hjerneforskningen som du prater om ikke kan forklare disse nær døden opplevelsene. Om du har sett noen av videoene så har du fått det med deg.

Og jeg er interessert i alt som har med biologi, fysikk, kjemi osv å gjøre. Og jeg er en sterk tilhenger av forskning. Jeg bare ser litt lengre.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 07:22

Hvordan kan f.eks. denne hjerneforskningen forklare at folk som ligger for døden har slike ut av kroppenopplevelser der de kan beskrive ting som foregår i andre rom, mens kroppen deres ligger uten puls f.eks. på et operasjonsbord.

Uansett et annet hovedpoeng er at denne ut av kroppentilstanden , når den er fullstendig, gjør at sansene øker og er mye sterkere enn i den fysiske virkeligheten.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 07:32

Vil anbefale at folk som er interessert i emnet nær døden opplevelser leser bøkene til legen, psykologen og filosofen Raymond Moody. Det er bare å gå innom biblioteket og be om at de bestiller boka/bøkene på fjernlån om de ikke har den inne i hyllene.

en.wikipedia.org/wik...mo nd_Moody

trymare2021-06-05 15:01
Antall innlegg: 871

Aran gidder ikke å lese andres linker, men forventer at andre skal lese hans linker. Snakk om å være egosentrisk og å leve i egen boble. Uansett så leste jeg om denne Moody, og leste følgende:

Barry Beyerstein, a professor of psychology, has written that Moody's alleged evidence for an afterlife is flawed, both logically and empirically.[8] The psychologist James Alcock has noted that Moody "...appears to ignore a great deal of the scientific literature dealing with hallucinatory experiences in general, just as he quickly glosses over the very real limitations of his research method."[9]

Her har en klok professor med rette satt denne kvakksalveren Moody på plass. At Aran fortsetter å tro på disse mentalt svekkede personene er ganske spesielt, og det viser bare at han ser ganske mye kortere enn mange av oss andre. Trist at Aran og andre halleluja-folk er for tunnelsynte til å innse at de tar feil. Heldigvis er de i mindretall.

Cygnus2021-06-05 15:19

Det kan se ut som om Aran ikke en gang selv har lest den siste lenken han la ut - ettersom den ikke akkurat er noen panegyrisk omtale av Mr Moody og virker slett ikke som noen inspirasjon til å lese den boken! For å si det mildt!

Chiraff2021-06-05 16:57
Antall innlegg: 19107

Jeg tror Mr NDE har noen sjofle venner på FB som overøser ham med lenker som han tar for god fisk!

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 17:04

Jeg er inneforstått med at mange av de som modererer wikipedia er kritiske til slike fenomener. Jeg burde nok lest hele teksten ja..før jeg la ut linken. .man har det travelt. Men man velger jo selv det man vil vektlegge. Jeg har fremlagt tilstrekkelig med info uansett.

I Norge er jo wikipedia sin administrasjon kuppet av en stor mengde folk som er medlemmer i Skeptisk-organisasjoner og/eller Humanetisk forbund som uttaler seg om diverse de ikke har forutsetninger for.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 17:05

Chiraff, jeg har faktisk selv fremstilt en universitetsoppgave innenfor området nær døden opplevelser.

Cygnus2021-06-05 20:08

Den må vi få se, Aran! Forstår ikke hvorfor du holder dine verk så hemmelig!

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 20:22

Kommer nok ikke til å dele ut noe kopi av den oppgaven her. Jeg ville bare nevne det siden chiraff antydet jeg ang. nær døden opplevelser bare kopierte fb-venner sine linker. Når det gjelder covid19 og vaksinering så har jeg nok i ganske stor grad hatt en tendens til å noe raskt bare kopiere linker til noen av mine FB-venner.

trymare2021-06-05 20:59

Aran lyver om universitetsutdannelse. Hvis han ønsker anseelse ved å lyve på seg kompetanse, mislykkes han med dette. Han har ingen troverdighet.

Og denne raske kopieringen av suspekte linker han finner på Facebook... ja det sier sitt. Ingen med universitetsutdannelse er så hjernedøde når det kommer til kildekritikk.

Chiraff2021-06-05 21:01

Mr NDE; «man har det travelt. Men man velger jo selv det man vil vektlegge. Jeg har fremlagt tilstrekkelig med info uansett»
Ja, men når du er veldig klar over at vi andre følger VELDIG godt med, tror jeg for ditt eget beste, at du faktisk BURDE vite hva du legger ut!

Jeg skrev en særoppgave på ungdomsskolen om bananer, fikk dog svært dårlig karakter.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 21:04

Jeg lyver ikke, hvorfor skulle jeg det ? Grunnen til at jeg er rask med å kopiere linker er at jeg ikke orker bruke tid på det. Har andre ting å bruke tiden på. Og jeg synes det er viktig med et kritisk blikk på ting, man skal ikke bare akseptere ting man blir pålagt av myndighetene sånn uten videre. Det er ikke bra.

trymare2021-06-05 21:06

Viktig med et kritisk blikk på ting? Hvorfor kopierer du bare linker du ikke gidder å lese da? Det er ikke å ha et kritisk blikk på noe som helst. Ingenting av det du skriver gir mening.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 21:07

Jeg skrev en oppgave om vikinger og deres liv på ungdomsskolen, på vgs skrev jeg en oppgave om dikteren Rudolf Nilsen, så har jeg tre ulike utdanninger etter vg.sk. der jeg skrev flere ulike oppgaver.

Chiraff2021-06-05 21:07

:)

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 21:08

Bryr meg ikke om at det ikke gir mening for deg Trymare, for meg virker du som en materialistisk ateist, så det er ikke rart at du er skeptisk til noen som tenker litt videre.

Cygnus2021-06-05 21:18

Men det vi leter etter, er hva du tenker? Du deler lenker, så sier du at du ikke har lest dem. Du snakker om tung su har skrevet - men det får vi ikke se. Virker litt merksnodig.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?