Spillrom
Sjiraffen | 15 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 15 |
Mobilspill
Pågående | 8 537 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
bladfyken - Administrator | 2021-07-05 22:40 | |
![]() | Og så har eg jammen eit punkt 13 òg, men det er heilt på sida av analysen av sjølve diskusjonen her, så det får sitt eige vesle innlegg: Det å få på plass eit ordentleg system for å skifte ut oss administratorar/spelverta r, har eg heilt frå eg vart beden om ta på meg denne tillitsoppgåva, sagt er ekstremt viktig. Og at vi må vere fleire enn to - og oddetal - har eg òg argumentert for. Så der er vi fullstendig samde, bris1. | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-05 23:22 | |
![]() | Angrep er ikke det beste forsvar. Og det er det bris gjør; føler seg angrepet, og går til angrep. Dermed er hun i egne øyne offer for en administrator som er urettferdig. Og istedenfor å prøve å rydde opp der og da; så trekker hun offerkortet; og må da, i egne øyne, forlate Forum fordi administrator er "en dritt". Og i samme åndedrag etterlyse ny/nye/flere administratorer... Nei, nå gidder jeg ikke holde kjeft! bris har selv satt seg i denne situasjonen; og kunne greit ha løst floka hvis hun ikke ville spille offer. Og, hvis man snakker om å bli forbanna... Ynkelig oppførsel av bris, for å bruke pene ord. Vet ikke om det er mange her som "tør" å si at de støtter deg Fyken; men jeg tør. | |
kda | 2021-07-06 10:57 | |
![]() | Synes du virker som en helt grei spillvert bladfyken, men du verden så ordrik! Bare for spesielt interesserte, kanskje, noe av det du skriver? | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-06 11:47 | |
![]() | Ja, ordrik og analyserende. Og det trengs her inne. Jeg har ikke sånne egenskaper når det gjelder å uttrykke meg skriftlig. Men jeg henger med i svingene på Fykens analyser og betraktninger! | |
auau | 2021-07-06 14:24 | |
![]() | Vi må gjøre vårt for at den adm vi har nå, holder ut lengst mulig. Stor takk til bladfyken og ave! Nå røskes det fort opp så misforståeler og forbisnakk ryddes av veien. | |
Emil1960 | 2021-07-06 14:26 | |
![]() | En så oppegående , dyktig og engasjert administrator har vel neppe vært her på ordspill tidligere ! Mange meninger , med gode forklaringer , og en rett fram måte som er grei å forstå ! Stå på og lykke til bladfyken - ordspillet trenger deg ! | |
kda | 2021-07-07 01:45 | |
![]() | Eg undrar meg på så mangt: Kvifor kan ikkje vinmonopolet selja betre varer? Eg berre spyr! | |
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger | 2021-07-07 02:12 | |
![]() | Hvis du spyr, så har du nok bare drukket for mye, kda. | |
bladfyken - Administrator | 2021-07-07 13:50 | |
![]() | Takk for trivelege tilbakemeldingar her! :-) @kda: Tanken er at dette skal vere interessant for alle som er ønskjer seg ein mest mogleg konstruktiv og meiningsfull debatt/samtale her i forum (og utafor). :-) (Men det kan vel hende at innlegget blei litt for langt til å nå ut til dei store massane ...) @scrabber: Takk for støtte, men eg er litt usikker på kva du eigenleg stør meg i. Den første kommentaren din har ein tone og ein språkbruk som eg ikkje kjenner meg vel med, og det er nett slikt eg prøver å få bukt med her. Å påstå at bris1 ser på meg som «en dritt», «trekker offerkortet» og er «ynkelig», er kort og godt ufint tøvprat og høyrer ikkje heime korkje i dette forumet eller andre stader. | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-07 14:06 | |
![]() | Derfor bruker jeg ofte hermetegn. For jeg er definitivt ikke vant med og særlig bekvem med å uttrykke meg skriftlig; og finne de riktige ordene. Og når det gjelder "å trekke offerkortet", så er det vel knapt noe jeg har brukt noen gang (unntatt i Trump-Tråden da!) Hvis jeg skulle satt ord på det skriftlig, så ville det nok blitt en slags utredning lengre enn et vondt år. Og hadde jeg egentlig behøvd å skrive det innlegget? Svaret er NEI. Hvis jeg kunne gitt uttrykk for hva jeg mente om hele greia, muntlig, så hadde det (sikkert etter noe grums) blitt uten "drittprat". Og når det gjelder å føle seg som et offer, på en måte, i en sånn situasjon som bris var i. Så føler jeg uansett at det er vanskelig å sette ordentlig ord på det. Det er ikke et ukjent tema for meg; for å si det sånn. Og det skaper nok sterkere reaksjoner hos meg enn jeg liker. Så da oppsummerer jeg med at vi nok ikke er uenige Fyken. Og veldig bra at du gir uttrykk for hva du mener. | |
LilleLaila | 2021-07-10 01:29 | |
![]() | Elegant måte å ødelegge en vits på, SS :( Ellers synes jeg scrabber legger mye krefter og personlighet i sine innlegg. Sjelden hun har fortjent all pepper hun får, mener nå jeg. Virker som en varm og empatisk person på meg! | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-10 13:30 | |
![]() | Det var pent sagt av deg LL. Jeg synes kritikken til Fyken var helt grei. Han er satt til å rydde opp her i Forum; og da er det like greit å gjøre jobben skikkelig! Skal ikke utdype det med varm og empatisk... Nei, jeg har vel rettferdighetssans som min sterkeste egenskap. Synes Fyken er en klok person. Og ikke uklok du heller LL ! | |
auau | 2021-07-10 13:58 | |
![]() | Det går mot valg. Det snakkes om over og under sperregrensen. Jeg trodde det var så enkelt at hvis et parti er under sperregrensen, så fikk det ingen representanter på Stortinget. Men slik er det tydeligvis ikke. Kan noen forklare meg hva sperregrensen går ut på?? Og dette handler altså ikke om politikk, bare om regler! | |
Chiraff | 2021-07-11 15:28 | |
![]() | Denne linken forklarer det bra: snl.no/sperregrense | |
auau | 2021-07-11 18:15 | |
![]() | Takk, Chiraff. Dette var nyttig og grei forklaring på spørsmålet. Hittil har ordet "sperregrense" vært diffust for meg. Fortsatt fin sommer til deg! | |
Chiraff | 2021-07-11 18:20 | |
![]() | ;) | |
LilleLaila | 2021-07-13 04:26 | |
![]() | Det er fortsatt diffust for meg | |
auau | 2021-07-13 10:56 | |
![]() | Neida, LL, les linken Chiraff sendte. Forklaringen er gitt i korte setninger. Klart og greit. Et eksempel til etterfølgelse for bl a bruksanvisnings-skribente r! | |
kda | 2021-07-13 11:52 | |
![]() | Den åpne og undrende tråden, ja ... i dag undrer jeg meg litt over at det er så lite aktivitet i forumet. Tar man ferie, kanskje .... (forresten ikke så dumt etter en ordrik og tildels heftig debatt i vinter og vår) | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-13 12:39 | |
![]() | Jeg undrer meg egentlig ikke; men konstaterer at det er mange av "de gamle traverne" som ikke er her mer. Jeg er også en gammel traver som ikke traver så mye i dette Forumet mer... | |