Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 487 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
bris1 | 2021-10-24 21:35 | |
![]() | Savner forresten svar på hva tiltredelsesgjengen er, kan du avklare det? | |
Kanarifuglen | 2021-10-24 21:43 | |
![]() | Dialog Monolog ; og kanskje en blanding og noe midt i mellom. Synd dere ikke starter tråder som dere (du) mener er dialogrettet. AaseB og bris, dere ligner veldig på hverandre kan man si. Men nok om det. Hvis dere mener at mine innlegg er rene monologer, og at det ikke burde tillates, så kan kanskje adminene ordne opp ? Jeg er nok ikke i stand til å ha de fine dialogene som dere etterlyser her i Forum; og det vil være litt trist for meg hvis jeg ikke kan fortsette med de påståtte monologene mine. Men det viktigste for meg er tross alt å spille. Helt greit for meg å høre hva adminene mener om mine overivrige monologinnlegg. Kanskje ikke alle som er like plaga av innleggene mine som deg/dere. Men, altså, jeg blir lei av dette stadig tilbakevendende negative fokuset; så derfor oppfordrer jeg adminene til å si hva de mener, og jeg kan da tre til side for "dialogrettede folk". Greit for oss alle å uttrykke vår mening. | |
Cygnus | 2021-10-24 21:57 | |
![]() | Jeg har allerede sagt at alle har rett til å ha egne meninger, men dette handler vel ikke om det. Kanarifugl, det virker som om du ikke hører det Bris sier men går til angrep om tiltredesgjeng osv. Rent bortsett fra at jeg ikke helt forstår hvem det skulle være, så synes jeg du karakteriserer og angriper nå litt grunnløst. Du føler deg kanskje selv angrepet, men kan også virke som om du helt har glemt angrep du selv har stått for - til dels ganske fryktelige og grunnløse (ikke minst det ene mot bris som er ett av de verste jeg har sett her i forum). Jeg foreslår at vi tar en pause i denne 'debatten' resten av denne dagen, før vi ender opp i full krig. Så får vi heller komme tilbake i morgen og prøve å sortere sakene. | |
Kanarifuglen | 2021-10-24 22:00 | |
![]() | Ja, Bladfyken, ave og Cygnus. Er det tillatt med ett eller to monologinnlegg i uka ? Et om dagen ? Og det skal bli spennende å høre hva dere egentlig synes. Tiltredesgjengen ja! Det er jo artig når det ordet brukes, synes jeg, litt gammeldags ord kanskje. Jeg hadde knapt hørt det før, og registrerte at det er blitt brukt her en del ganger. Litt sånn nikke på hodet enig, enig, enig. Flokken er enige. Vel, kanskje ingen "god" forklaring; men sånn er det. | |
Hard Kost | 2021-10-24 22:06 | |
![]() | Støtter Kanarifuglen fullt ut og synes hun må tåle ganske stygge omtaler fra andre her. | |
Kanarifuglen | 2021-10-24 22:14 | |
![]() | Burde ikke det berømte angrepet mot bris være historie nå ? Ja, kan slå til som skikkelig psyko en sjelden gang. Hvem karakteriserer og angriper jeg her ? Jeg setter bare på spissen. Helt greit hvis dere mener at jeg driver med monologer; og det er kanskje mer eller mindre rett. Så hvis dere mener at dere er dialogrettede, vel, hva er galt med å si det ? Og nei, det blir ikke full krig og psykoangrep fra meg; det hører til sjeldenhetene. Greit å høre, ærlig, hva ave og Bladfyken mener om mine monologinnlegg. Ingen krig i sikte Cygnus. Puh. | |
Spar - Administrator | 2021-10-24 22:26 | |
![]() | Siden vi er inne på gamle feider og episoder her nå. Husker da jeg fant ut at Vannmann hadde et fakebilde, av en fotballspiller. Så la jeg det ut i forumet. Da ble jeg kasta ut, altså ;-) ;-) | |
Spar - Administrator | 2021-10-24 22:37 | |
![]() | Burde vel opprettet en egen tråd - uforglemmelige øyeblikk i forumhistorien. | |
LilleLaila | 2021-10-25 07:38 | |
![]() | "Hard Kost", "Spar", "Sure Tær" ... en av dem må da være stekt suppe?? Den andre Erik? hmmm ... | |
kda | 2021-10-25 12:12 | |
![]() | Alle dere gamliser skulle tatt dere en tur på byen og en skikkelig rotbløyte med påfølgende one night stand :)) | |
bris1 | 2021-10-25 12:35 | |
![]() | Jeg kommer gjerne, kda (går ut fra at du blir med). Skal bare pusse gebisset først ;-)) | |
Cygnus | 2021-10-26 20:07 | |
![]() | Hei Kanarifugl For det første, du etterlyser 'En litt underlig tråd' et regnestykke fra oss som skal fortelle deg hvor mange monologer du kan tillate deg per dag/uke. ‘'Ja, Bladfyken, ave og Cygnus. Er det tillatt med ett eller to monologinnlegg i uka ? Et om dagen ? Og det skal bli spennende å høre hva dere egentlig synes.’ Åpenbart verken kan eller vil vi sette opp noen regnestykker slik du foreslår. Det du derimot skal merke deg, er at forumet ikke skal brukes av den enkelte ordspiller som en privat arena for endeløse selvanalyser. Mange av oss kan vel synes at vi er utrolig interessante, men selvanalysene foretar vi vanligvis andre steder – for eksempel i dagbøker eller i litterære arbeider. Du så vel som noen andre har hatt tendenser til å bruke forumet til private betraktninger. Du skriver selv rett ut at ‘jeg liker å skrible/kvitre og være synlig selvgod’, noe som viser at du egentlig skriver for deg selv, og at leserne og deres reaksjoner er likegyldig for deg. Antagelig er dette grunnen til at flere har reagert på dine skriverier: Det kjennes som om forumet blir misbrukt og fungerer som en privat dagbok for deg. For det andre, og kanskje vel så viktig, det er ikke akseptabelt (slik du ofte gjør) å spamme tråder ved å si at du ikke egentlig har noe å bidra med om trådens tema, men så skribler du i vei likevel – slik som nå senest i 'Uforglemmelige øyeblikk'-tråden! ‘'Men foreløpig "bidrar" jeg her. Og det er dessverre sånn at jeg ikke kommer på noe uforglemmelig akkurat nå.’ ‘'Sikkert mange uforglemmelige øyeblikk; men de er litt borte. Og så har det jo vært noen øyeblikk som sikkert er uforglemmelige, men også såpass ubehagelige, på en måte, at det befinner seg langt unna. Noen pinlige øyeblikk som man senere kan le av. Noen psykoøyeblikk som man også kan le av, senere... Det kan jo fort virke provoserende for noen å ta fram disse øyeblikkene. Og den som var, i stor grad, i sentrum i mange av disse øyeblikkene; er ikke her mer. Ja, hva skal man si. Det beste er jo å ta fram noe som bare er artig. Tror det blir vanskelig Spar. (Se, nå blander jeg monolog og psykolog).’ For det tredje, vi synes det er dårlig samsvar mellom aksepten du oftest har for egne angrep på andre (det du beskriver som at du slår til som en psyko noen ganger) og angrep du får mot deg. Egne angrep synes du ikke det er verdt å nevne mer etter en tid (‘burde ikke dette være historie nå?’), eller du bortforklarer ved å si at du ikke egentlig er sånn. Samtidig kan du karakterise andre som ‘tiltredesgjenger’, ‘sure’ og ‘flokker som bare vil være enige’ og lignende. Til sist, vi håper virkelig at forumet kan fortsette som møteplass på mange forskjellige måter både for deg og for alle andre. Her er rikelig anledning til dialoger så vel som ordleker, og hvis vi alle prøver å følge kjørereglene som best vi kan, er det mulig å ha det hyggelig både som forumdeltakere og i spillene. Med vennlig hilsen Cygnus på vegne av admin-gruppen Team ABC | |
Kanarifuglen | 2021-10-26 20:51 | |
![]() | Helt greit, sånn kan man også se det. Men SURE er det nok ikke meg som har kommet med. Aksept ? Joda, jeg har da visst aksept for bris sitt lille "tilbakeangrep" mot meg i går. Hvordan hun definerte meg. Ja, hvorfor ikke. Angrep på andre er nok å dra den litt langt. Men jo, jeg har jo merka det selv at det er, spesielt en her inne, som har trigga sider ved meg som nok ikke er så sympatiske nei. Nå når en viss person som jo ble utestengt for godt ikke tar fokuset mer... så skjedde det noe her. Og nå er "rollen" som den som provoserer, ikke alle nei, men noen, blitt min. Det er jo en grunn for at jeg skrev til Fyken. Og jeg ba jo også om deres vurdering av mine skriblerier m.m. Så det er nok ikke sånn at jeg ikke ser min rolle i det hele; nettopp derfor jeg vil ha en slags avklaring, hvis man kan kalle det det. Jeg har jo surra rundt her i dette Forumet ( med noen pauser), ganske lenge nå; og så er gammel vane vond å vende ! Ja, jeg gikk nok litt amok med ordene; særlig nå i det siste; og det var artig! så det angrer jeg ikke på. Men nå lar jeg Forumet få hvile for mine skriblerier; og må si at det er greit å avslutte. Har gått noen runder med meg selv, og det er "no hard feelings", selvfølgelig. Kan jo si at jeg selvfølgelig ikke hadde trengt å slutte HELT å skrive her; men jeg orker ikke (eller hva man nå skal kalle det) å måtte bremse for mye; så derfor parkerer jeg og gir fra meg nøkkelen! Så fikk jeg skribla litt her helt på slutten også... Fortsetter jo å spille selvfølgelig; det er jo artig ennå det. | |
Cygnus | 2021-10-26 21:17 | |
![]() | Ja du ba oss svare deg, Kanari. Men husk at vi skrev at forumet skal være for alle - selvsagt også deg. Har du vurdert å skrive f eks dagbok eller små historier? Du liker jo å skrive så det hadde kanskje vært morsomt? | |
Alina1960 | 2021-10-27 12:26 | |
![]() | Godt forslag fra Cygnus. Lag en egen tråd med små historier? Uten bremsa på, og med buret åpent? :) | |
bris1 | 2021-10-27 12:32 | |
![]() | Tommel opp! | |
LilleLaila | 2021-10-28 00:51 | |
![]() | Tror ikke helt det var dette Cygnus mente, Alina, men er ikke denne tråden nettopp en slik der Kanarifuglen kan kvitre med buret åpent da? Selv klarer jeg ikke å henge med når innleggene blir for lange, klarer ikke å fokusere og finner ikke kjernen i noe som helst. Hva er problemet, liksom? At det er storm i et vannglass? En ting vet jeg: Alle mennesker har sympatiske og mindre sympatiske sider, og vi velger hele tiden hva vi vil slippe frem! | |
Alina1960 | 2021-10-28 09:33 | |
![]() | kanarifuglen får da skrive, men hadde en uheldig start her inne, da det ble skrevet at det var bra med lite aktivitet her inne. Håper fortsettelsen blir bedre. | |
LilleLaila | 2021-10-28 13:04 | |
![]() | Men hvis alt er lov, er vel alt lov :)) | |
lind | 2021-10-29 03:49 | |
![]() | Trymare,er det du som er på bildet ? Så nemlig et helt likt på ei eller annen nettside,kunne og vært en avis. Så stussa litt,å må bare spørre pent her :) | |