Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 248

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
naeem2009-05-14 23:12
Antall innlegg: 44

Ja det var så vidt altså.....men men....synd!

Maisen2009-05-14 23:17
Antall innlegg: 177

GULL: "Med andre ord. matematikk på universitetsnivå er jo NULL verdt for en 1.klassing ."

Dette har vi hørt før? Det var akkurat samme "logik" fra JamesO i diskussionen knyttet til alternativ. ehm...indsigt. Tilfældigt?

May Lene - Ikke medlem lenger2009-05-14 23:51
Antall innlegg: 614

Neppe tilfeldig, men han vil ikke bli avslørt skjønner du..
Enda vi alle vet at det er bare EN persom her inne som er så opphengt i religion..
GULL/jamesO/jerry1 ..samme shjiten

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-15 01:28
Antall innlegg: 1398

La merke til at 20:50 igår kom det innlegg fra GULL, og klokken 21.40, var han tilbake etter et "arbeidsoppdrag". Begynte å tenke litt over hvilke jobber som tar ca. 50 minutter, og kom fram til følgende alternativer; piratdrosjesjåfør, gigolo, pizzabud, værstasjonsansvarlig, heltidsjobb hos NSB, hallodame, gressklippermann og finansrådgiver. Hvilken av disse gruppene tilhører du, GULL? Jeg holder enn knapp på alternativ 1.

tombola2009-05-15 02:07
Antall innlegg: 232

GJESP
A
N
N
E
L O
VIRKER T VENNER
G DETTE E
M KJÆRE
A M
BEHANDLET Å
T TIL

tombola2009-05-15 02:16
Antall innlegg: 232

Hjelpes,
teknikken sviktet.

Ordspillet ble komprimert til en flopp!
Da jeg sendte det av sted, kunne man lese:
Gjesp, sannelig virker dette temaet behandlet til overmål, kjære venner.

Og det mener jeg vel fortsatt ..

Torill2009-05-15 06:46
Antall innlegg: 3664

Men Baltez, historiens første ordspill par - der hadde de nok vært for sent ute uansett....

Artsy2009-05-15 07:55
Antall innlegg: 6

Litt religionshumor er vel på sin plass på slutten av en slik debatt; mest for å minne om at man kan lese hva som helst og tolke dette hvordan man vil.

Sakset fra leserinlegg i en norsk avis for noen år siden:

"En tv-verti USA fikk for en tid siden et takkebrev for å stå fast i sin kamp, på trygg kristen grunn, mot homofilt samliv. Men samtidig trengte brevskriveren noen svar på hvordan han skulle leve korrekt etter Guds bud:
1) Hver gang jeg brenner en okse som offer vet jeg at duften er til Herrens velbehag (3. mosebok 1/9). Problemet er naboene.
2) Jeg ønsker å selge datteren min som slave (2. MB 21/7). Hva er prisnivået i dag - hva bør jeg ta for jentungen?
3) I 3. MB 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et naboland. En venn av meg sier at dette gjelder for svensker, og ikke dansker. Her trenger jeg litt hjelp; kan jeg eie dansker?
4) Jeg har en nabo som insisterer på at han vil arbeide på sabbaten. 2. MB 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?
5) En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. MB 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig! Hvem har rett?
6) I 3. MB 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med litt slingringsmonn her? "

Altså; det er vel uansett tolkningen som avgjør hva man skal lese ut av bøkene! Godt videre ordspill folkens! Tror ordet "vederstyggelighet" hadde gitt mange poeng!

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-15 09:03
Antall innlegg: 664

Hei baltez. jeg har 4 forskjellige jobber og du traff bare sånn delvis med ett av de forslagene du kom frem med...

Og jeg har lest hva James og Jerry har skrevet..........

Videre May Lene du påstod i et innlegg a jeg bare hadde lest et dusin sider om Islam. Det jeg skrev foran dette var at jeg hadde lest et dusin sider om Islam, men jeg skrev jo ikke at je OGSÅ hadde lest mer og fått mye med meg via fjernsyn osv.... Ikke vær så fordomsfull May Lene.

knezz: Grunnen til at jeg ikke kan komme med all verdens faktainformasjon om Muhammed skriver jeg i min innledende tråt.

Så vil jeg igjen si at Muhammed var i mange pressede situasjoner i sin tid virker det som. Og han var en del av et system med tradisjoner som dagens vestlige samfunn betrakter som uakseptabelt. I dag er det vanskelig å si noe om han var de aktive angriperen eller om han var mer forsvarerern i krigsslag. Uansett så er det alltid kompliserte forhold som ligger bak.

rød32009-05-15 09:09
Antall innlegg: 54

Hva har Islamsk religion med ordspill å gjøre. Forstår ikke hvorfor dere ska sitte å snakke om religion her inne. Vi er jo da frie mennesker til å bestemme selv hva vi vil. Jeg er her på ordspill for å ha det gøy. Er også her for å lese det som skrives i forum. Fint sted for god kommunikasjon.
Tror ikke at Ordspill er den rette plassen for å diskutere religion. Vi er nok forskjellige fra menneske til menneske.
GULL, du får finne deg en annen plass på nettet for å diskutere dit emne med noen som er interessert.

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-15 09:10

Hva mener du Torill. Er du halvparten av historiens første ordspillpar, eller hvem er det da ??

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-15 09:12

Nå må dere vennligst slutte å komme med innlegg som går ut på at religion skal tas opp i andre forum. Det er ingen regler angående dette.

Og som vi ser av antall innlegg så engasjerer dette temaet så sterkt at det faktisk er mer riktig¨å si at man absolutt bør diskutere religion i dette forum.

Ø N2009-05-15 09:18
Antall innlegg: 725

GULL.

Hvis du tar en telling på antall innlegg i de to trådene
du har opprettet.

Hvor mange av disse innleggene omhandler ønsket
om debatt på Islam ?

Når jeg leser gjennom trådene så finner jeg ikke noe slikt
ønske men nå er det jo mange år siden jeg lærte
å lese da så det er mulig jeg tar feil.

rød32009-05-15 09:23

GULL, syntes du burde snakke for deg selv, ser du ikke at folk her inne ikke ønsker å snakke religion med deg her...

rød32009-05-15 09:26

GULL, det var du som tok opp det med Islamsk religion, og da må du bare godta at folk ikke ønsker å snakke om det. Vi er da frie til å velge det selv.

GULL - Ikke medlem lenger2009-05-15 09:32

Hvorfor i ALL VERDEN skriver dere innlegg her da ?????? Om dere ikke ønsker å snakke om det ????

scapegoat - Ikke medlem lenger2009-05-15 09:33
Antall innlegg: 225

"Nå må dere vennligst slutte å komme med innlegg som går ut på at religion skal tas opp i andre forum. Det er ingen regler angående dette.

Og som vi ser av antall innlegg så engasjerer dette temaet så sterkt at det faktisk er mer riktig¨å si at man absolutt bør diskutere religion i dette forum." (gull)

Leser man gjennom hele tråden ser man vel at engasjementet/innholdet ikke dreier seg om religion men om deg, eller?

Ø N2009-05-15 09:38
Antall innlegg: 725

Kjære GULL.

Første bud i enhver debatt er å lese hva
motdebattantene skriver.

Det samme gjelder i all annen omgang med mennesker
at det å lytte er en forutsetning her i livet hvis en
ikke ønsker å være til sjenanse
for omgivelsene sine.

Start der så er jeg sikker på at du vil oppdage at omgivelsene
skifter syn på deg...... :)

bris12009-05-15 09:41
Antall innlegg: 2601

Kanskje GULL ganske enkelt trenger litt oppmerksomhet?

rød32009-05-15 09:41

Enig med Ø N

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?