Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 390 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-17 14:19 | |
![]() | Takk for utmerkede svar. Skal vende tilbake til pc-problemet når jeg har/setter tid til det. | |
HanneH | 2009-06-17 14:32 | |
![]() | Og Avast er så enekle i bruk at den til og med fungerer for gamle kjerringer :) Den oppdaterer seg selv, kommer en liten talende blå rute med beskjed på engelsk om at programmet er oppdatert. Skjer omtrenet rett etter du har startet maskinen. En gang i mellom dukker det opp en grønn rute med at du trenger en nyere versjon eller lignenede. Men det er på norsk og man følger bare det man får beskjed om. Skikkelig enkelt program, trenger ingen edb ekspertise på dette. Da kunne ikke jeg valgt det. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-18 12:07 | |
![]() | ØN, jeg kjører nå denne testen for virus, men det har holdt på nå i 3 timer, å kjøre : Downloading Virus Detection controls. Please wait... så npoe må være feil | |
Ø N | 2009-06-18 12:13 | |
![]() | Da er det noe som er galt da den testen ikke tar 3 timer. :D Avbryt og prov på nytt. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-18 12:21 | |
![]() | Du skjønner at jeg prøvde samme testen dagen før jeg fikk tipset fra deg ØN, og det samme skjedde da, , det kjørte og kjørte,... , men kom ikke frem til noe resultat. | |
Ø N | 2009-06-18 13:05 | |
![]() | Får du beskjed om å installere noen fil på testen da ? Norton må ha inn ei fil som du får beskjed om og kjøre. Legges ikke dette verktøyet inn så greier de ikke å skanne maskinen mot sin database. | |
Ø N | 2009-06-18 13:17 | |
![]() | Legg inn dette GULL slik at du får inn ett program som fjerner viruset og at du er beskyttet mot nye til du eventuelt får kjøpt deg Norton. Jeg bruker dette programmet på maskinen som min sønn på 9.år bruker på spilling på nettet. AVG Antivirus Free Edition 8.5 er et gratis antivirusprogram. Programmet har automatisk oppdatering, sanntids-skanning, e-post skanning, Anti Spyware, "On-Demand Scanner" og bruker svært lite resurser. free.avg.com/downloa...ee -edition | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-18 15:57 | |
![]() | Ok, nå har jeg lagt inn avast. Men får melding vedhveæ pc-oppstart at norton antivirus / symantec antivirus ikke kan være aktive samtidig med avast. Disse eldre versjonene fulgte med pc-en da jeg kjøpte den. Da må jeg vel fjerne disse om jeg skal bruke avast. | |
Ø N | 2009-06-18 16:02 | |
![]() | Norton må avindstaleres. Får du problemer med å fjerne restene etter Norton så har jeg ett program fra Norton som sletter alle rester etter avinstallasjon. Da sier du bare ifra så meiler jeg programvaren over til deg. | |
GreteSB | 2009-06-18 16:33 | |
![]() | Jeg hadde Norton installert da jeg kjøpte min laptop. For å få dette fjernet og få lagt inn nytt antivirusprogram, kontaktet jeg SYmantec i Norge som sendte meg en link til å fjerne alle spor av Norton. Da fikk jeg lagt inn TrendMicro som nå har forårsaket at min pc slår seg av hele tiden! Etter dette avinstallerte jeg TrendMicro og installerte Avast, men fortsatt lå det igjen spor av TrendMicro. Jeg har snart gitt opp! Prøvde en stund AVG Free også, og hver gang den oppdaterte slo maskinen seg av! Gjett om jeg har vært frustrert når dette skjer midt i et spill her! Jeg har nå forsøkt å fjerne gamle rester av TrendMicro, jeg har kjørt recovery-disk og tilbakestilt alt. Nå får jeg avvente litt før jeg kaster maskinen i veggen! Og så blir det vel mac litt senere i sommer! Lykke til, GULL! | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-06-18 16:43 | |
![]() | Jeg siterer Stabur: "Å, nå ble jeg glad for at jeg har mac :)" | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-19 08:16 | |
![]() | Takk for informative edb-rettede svar alle sammen, vi forbedrer vår edb-kompetanse. ØN: Er det ikke tilstrekkelig at jeg går inn på kontrollpanelet og fjerner Norton og Symantec der ? Hva tror dere ? Best å prøve dette først før jeg ev. bruker et program for å fjerne ev. rester av disse programmene ? Videre ved forrige spill så var tregheten og vifta der fremdeles, ingen bedring. Med all denne tregheten og duringen fra vifta så har rankingen min sunket en del, men det er så. Likevel Avast fant en infisert fil og den trykket jeg "slett" på. | |
Ø N | 2009-06-19 12:10 | |
![]() | Rester er ingen fordel og ha liggende på Pc,n da dette i utgangspunktet ikke er ting som skal ligge igjen. Altså vi vasker tallerkenen vår når vi har spist fisk hvis neste måltid er kjøtt... ;) Step 1 Gå inn på "kontrollpanel" "legg til fjern programer" slett alt som har med Norton å gjøre, tenker da på eldre versjoner av Norton. Hvis dette ikke går, gå videre til step 2. Step 2 Last ned filen og installer følgende program. ftp.symantec.com/pub...Sy mNRT.exe Start maskinen på nytt etter at du har installert programmet. Step 3 Ta å søk etter mapper som heter noe med symantec og slett disse. Du søker ved å trykke på "startknappen" søk etter filer og mapper. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-19 15:17 | |
![]() | Har snakket med edb-eksperten i forretninga jeg kjøpte pc-en. han sier at Avaste ikke takler dagens virus, og bare siste mnd, har han fått inn 10 pc-er med Avaste som har virus og som han måtte rydde opp i, og det tar han 1000 kr for. Videre er det jo slik at de gamle versjonene med Norton- og Symantec-virusprogrammer som fulgte med pc-en ved kjøp for 3 år siden ikke er holdbare mot dagens virus. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-30 10:06 | |
![]() | Gammel tråd tas opp igjen. Etter at jeg installerte Avaste så ble faktisk pc-en bedre og tregheten er så godt som borte og vifta går ikke så ofte som før. Men nå har jeg (som jeg mistenkte for en tid tilbake) fått melding om på pc-en at gratisperioden med Avaste snart er over. Har andre fått samme melding ? Hva med deg HanneH ? Hva skal vi gjøre da ? Overgå til Norton ? | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-30 10:42 | |
![]() | Jeg er redd for at de som står bak Avaste har sendt programmer til pc-en som gjør det vanskelig å overgå til annet antivirusprogram. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-07-30 10:42 | |
![]() | se også innlegget mitt forrige side, viktig.... | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-07-30 11:26 | |
![]() | Hvis gratis-perioden er over, kan det hende det funker å betale. | |
1-A - Ikke medlem lenger | 2009-07-30 11:37 | |
![]() | Tror Gull er veldig innstilt på å få gratis service ......................... .. | |
matias | 2009-07-30 11:51 | |
![]() | Det finnes sikkert noen som har "cracket" Avast, ved å fjerne funksjonaliteten som sjekker om gratis-perioden er over. Men det er nok definitivt sikrere å betale, enn å søke etter en crack på internett. | |