Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 236 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ø N | 2009-09-14 14:00 | |
![]() | Litt artig påstand flere her gir utrykk for. Hvis dere ikke har FrP sympatisører overhode i deres omgangskrets så betyr det at enten så har dere en svært liten omgangskrets ellers så snakker dere ikke om politikk i omgangskretsen deres.. ;) | |
Ruschne | 2009-09-14 14:03 | |
![]() | OG husk............. at hver 5. venn du har stemmer FRp - statistisk | |
Ø N | 2009-09-14 14:11 | |
![]() | Er klar over det Rouchne men dette er den siste målingen som ble tatt opp. Valgresultatene avgjør men det har vist seg at de siste målingene som blir tatt opp rett før valget gir ett ganske riktig bilde av resultatet etter valg. Vi deler syn på SV uten tvil da jeg ikke liker yterpunkter uavhengig av om de ligger til høyre eller venstre i Norsk politikk....... ;) | |
Marten | 2009-09-14 14:11 | |
![]() | Det var et innlegg her om ironien av sterk FrP-vekt i Finnmark. La meg bare forsøke å oppklare dette kort: FrP vil legge ned Sametinget, og ekstremt kort fortalt ta fra samene retten til land og vann som (etter tiår med brutale fornorskningsprosesser) den samiske befolkningen nylig har fått gjennom noe som heter Finnmarkseiendommen. I et fylke med én person pr kvadratkilometer tjener FrP haugevis av stemmer på tilbakeføring av eiendomsretten og ønsket om å kutte reindrift og tilskudd til den samiske befolkningen, stikk i strid med Norges internasjonale profil som brobygger mellom befolkningsgrupper og styrking av urbefolkningsprofiler. Hetsen av samer i Finnmark er dessverre ganske ekstrem, og dette er det FrP tjener størstebolken av sine stemmer på. Det var vel ikke spesielt mange her som ble svært overrasket over akkurat dette, slik jeg ser det er dette helt i tråd med hva FrP står for: "Meg, meg, meg, meg, meg!" | |
Ruschne | 2009-09-14 14:17 | |
![]() | Marten forstår jeg deg slik om din opplevelse av FRP Først meg selv og så meg selv og så min neste, om det er til mitt eget beste. I så fall mange flere enn FRp-velgere som lever ut den. ( hvor mange er villige til å gi avkall på lønnspålegg slik at andre grupper kan løftes ) Hørte jeg et rungende JEG!!!!!! Å nei - egoismen lever i de fleste av oss. | |
Marten | 2009-09-14 14:29 | |
![]() | Det er greit at egoismen lever i oss alle; men skal den forsvare alle våre valg? Vil vi virkelig ha en så kald verden at vi gir fullstendig faen i alt som ikke angår vårt hverdagsliv? Det var vel noe slikt nazismen var tuftet på i sin tid.. Nei, takke meg til Arnulf Øverland: "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv."! | |
ajnor | 2009-09-14 14:33 | |
![]() | Ruschne: Egoismen lever i beste velgående i de aller fleste av oss, ja, men i svært forskjellig styrkegrad. Svært mange av oss ser nytten av også å bidra til fellesskapet, for siden å kunne høste av godene. Det er det ikke mange blå som gjør... For dem handler det kun om å være sin egen lykkes smed inkludert å tråkke de som er svakere laaangt ned i grøfta og gjørma. Jeg jobber i et lavtlønnsyrke selv og tjener ikke mer enn jeg må, men hadde alle med fullstendig ufortjente millionlønner gått litt ordentlig ned i lønn, ja, så skulle jeg jommen med klart å gi avkall på noen prosenter av min lønn også. Ja til fellesskapet og et inkluderende samfunn og nei til en iskaldt grådighetskultur! Stem for et fremdeles godt og trygt rød/grønt styre! | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 15:26 | |
![]() | Word! | |
rognkjeksen - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 15:31 | |
![]() | Vel jeg stemmer frp av mange grunner pressestøtten skal reduseres derfor er vel dagspressen ikke partisk eller er de det??? Jeg tror sett fra mitt ståsted at oljeboring i lofoten kommer til å gagne nord- norge slik at staten slipper mye subsidier til den del av landet.Apro trygd og slik så tror pr. i dag at det er alt for lett å få uføretrygd i norge,jeg er selv uføretrygded kunne nok ha klart meg med mindre.. tror det beste at uføretrygden skulle ha vært ett fast beløp jeg som gjaldt alle også de som har tjent lite og får lite utbetalt de som tjener lite kan faktisk i dag(de uføretrygdede) få hele eller nesten hele beløpet som de har betalt i skatt tilbake på skatten neste år bare ved å skrive på andre opplysninger at pga av uførhet søker jeg skattefritak/skatteberens ning og det er jeg tror ikke alle vet når man skriver selvangivelsen og hvis man deler ut der pengene man får igjen på skatten da utover året så har man ett par tusenlapper til i måneden skattefritt Men i allefall frp er for strengere asyl og innnvandrinspoletikk syness det er greit det vi kan heller ta tak i de som allerde er kommet til norge å få dem ferdigintregret istedet for å ta så m,ange fler. Vil ogspå gi mye til skole og eldreomsorgen synes det er leit at de eldre skal behandles slik det gjøres i dag og da er det vel venstresiden som har styrt og stelt de fleste åra siden krigen synes det er synd på de som har bygd opp norge ikke skal få en verdig alderdom | |
Marten | 2009-09-14 16:05 | |
![]() | Rognkjeksen: Litt vanskelig å lese teksten din når du er så gnien på punktumene, men jeg gjør et forsøk på tolkning uansett. :-) FrPs syn på kultur/presse baserer seg i stor grad på en ikke-gjennomførbar politikk. Vi bor i et stort land med få mennesker. Dersom vi skal ha reell valgfrihet når det kommer til kultur og presse er vi faktisk avhengig av subsidiering. Ønsker vi sånn helt egentlig kun VG og Se&Hør? DDE på bygdestua (dårlig eksempel forøvrig - også de er subsidierte) og onkel Ragnar på pubben med trekkspill og karaokeanlegg? Det er viktig for et fungerende og utviklingsdyktig demokrati å ha tilgang til flere sider av samme sak. Ideene FrP presenterer vil dessverre ha en fordummende virkning for de aller fleste av oss, og vil samlebåndsprodusere de viktigste tingene vi har i vårt samfunn. Du ønsker oljeboring slik at staten skal slippe subsidier. Er det virkelig ok å utsette den kanskje flotteste naturen vi har i hele landet for en så stor risiko? Norge har også et stort internasjonalt omdømme og inntektspost i turisme, kanskje nettopp på grunn av Lofoten. En oljeutvinning gir dessuten et område umiddelbar vekst mht arbeidsplasser, men stabiliserer seg raskt til et mye mindre antall ansatte enn man skulle tro. Ang skole og eldreomsorg har vi mye å jobbe med. Men å innføre karakterer på barneskolen vil skape større forskjeller i en gruppe der vi trenger å innføre mer toleranse, respekt og forståelse. Jeg jobber selv i skoleverket, og tror at bl.a. ordenskarakterer vil reflektere foreldres evner og interesser i barna fremfor barns egen evne. (Hvem sin jobb er det egentlig å passe på at junior på 6 år har gymtøy, matpakke og underskrevne lapper?) Dette er svært, svært urettferdig overfor det enkelte barn. | |
Scrabla | 2009-09-14 17:21 | |
![]() | Stemmer for at ingen har mer enn 4 venner :) | |
Lynge | 2009-09-14 17:32 | |
![]() | jeg tok testen, krf og rødt kkom ut likt hos meg!! | |
ajnor | 2009-09-14 17:58 | |
![]() | Da må du velge mellom KrF og Rødt, da! Velg det partiet som har de viktigste hjertesakene - for deg! | |
Marten | 2009-09-14 19:36 | |
![]() | Det viktigste er uansett å bruke stemmeretten sin. Vi er velsignet med et velfungerende demokrati store deler av verden misunner oss. Gjør din borgerplikt og stem! Godt valg alle sammen! :-) | |
Cygnus | 2009-09-14 19:42 | |
![]() | Men jeg synes nå at trådstarteren kunne fortelle oss hvordan hun gikk fra å være så i tvil om hva hun skulle stemme (og hvorfor )at hun ba om råd - hvorpå 4 timer senere skulle hun rope sin tilhørighet - noe må jo ha skjedd i mellomtiden - eller er det en hemmelighet? Hilsen en meget nysgjerrig dame! | |
Marten | 2009-09-14 19:58 | |
![]() | Godt poeng, Cygnus. La oss få oppskriften fra trådstarteren! :-) | |
roannima | 2009-09-14 20:03 | |
![]() | jeg skrev i starten,,,,at jeg ikke visste...fikk tips om tester på nettet. tok to tester på for å se hvem som best passer til meg og mine meninger..... (i forkant sto valget mellom frp og ett annet parti, men da jeg ikke hadde peiling spurte jeg)....jeg fulgte rådet om de testene.... og kom ut på frp på begge testene.....derfor tok jeg d valget jeg tok. | |
roannima | 2009-09-14 20:04 | |
![]() | og ja, det er EN sak jeg alltid har likt frp for å, som kansje er en del av det valget jeg tok..men hva, det skal ikke nevnes :-)) | |
Marten | 2009-09-14 20:14 | |
![]() | Men du som ikke har noe problem med å stolt proklamere hva du stemmer - hvorfor er grunnen til at du stemmer FrP hemmelig..? Du har vel ikke noe å føle skam for, det er jo den saken som tydeligvis er viktigst for deg? Må for øvrig si at jeg synes det er litt skremmende å velge parti pga disse online-testene, jeg har endt opp på fire forskjellige partier avhengig av testen. Jeg håper du har satt deg mye mer inn i politikken enn som så. :-) | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-09-14 21:06 | |
![]() | Morsom tråd, dette! Demokratiet gir alle rett til å si sin mening, både den som mener lite og den som mener mye og den som mener noe på andres vegne. Vel overstått valg! | |