Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 479 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Tobea - Ikke medlem lenger | 2009-10-28 22:49 | |
![]() | Gode poeng Ave :-) Støtter deg fullt ut :-) | |
Nifgad - Ikke medlem lenger | 2009-10-28 23:13 | |
![]() | Ave : Siden jeg synes innlegget ditt var ryddig og godt formulert, tillater jeg meg å klippe det ut, og lagre det for bruk i tilsvarende argumentasjon. ... så skal jeg kildehenvise på en slik måte at det fremgår at en ordspiller er opphavsmann... og ikke jeg. Det vitner om engasjement og ansvarsfølelse at du faktisk har brukt så mye tid på å argumentere mot lite gjennomtenkte, eller helt tullete innlegg. :O) Dessuten har du drevet god voksenopplæring. Det er selvfølgelig viktig at kritiske røster kommer til orde ... for alt kan bli bedre. Det er allikevel litt artig å se at kritikken som til for et par uker siden lød at myndighetene hadde "gjort for mye og for fort" nå får kritikk for å ha gjort "for lite og for sakte" ... jeg tenker at det kan tyde på usedvanlig god timeing :O) | |
helenea | 2009-10-28 23:37 | |
![]() | Darksome sier: "det er litt forskjell om man får i seg kvikksølv gjennom maten eller om det blir sprøytet rett i blodsirkulasjonen..." Du bør kanskje være oppmerksom på at alle vaksiner settes intramuskulært (altså i en MUSKEL), ikke i blodet... Jeg jobber på sykehus og har selv tatt vaksinen. Bivirkningene for meg var kun vondt i armen dagen etter. Selvfølgelig er bivirkningene forskjellige fra person til person, men bivirkningene som nevnes er faktisk ganske generelle for de fleste vaksiner, ikke spesielt for denne. Jeg var også skeptisk til vaksinen i utgangspunktet, men har tatt vaksinen etter å ha snakket med legene som faktisk har peiling. Jeg er ikke i noen av risikogruppene, men som helsearbeider gjør jeg det for å unngå å smitte andre, selv om jeg aldri i mitt liv har hatt influensa.. | |
gemini - Ikke medlem lenger | 2009-10-29 09:06 | |
![]() | Fint innlegg Ave, men jeg fikk svineinfluensaen før vaksinen. Nå sitter jeg her med nesa i en klut, slapp og sløv. har også 43 års bryllupsdag i dag. | |
GreteSB | 2009-10-29 09:24 | |
![]() | God bedring og gratulerer med dagen! | |
gemini - Ikke medlem lenger | 2009-10-29 09:37 | |
![]() | Takk for det | |
Fiskebolla - Ikke medlem lenger | 2009-10-29 09:47 | |
![]() | Bedre å unngå svineinfluensaen da. Gode råd: Gå ikke ut i grisevær. Unngå områder som ser ut som en svinesti. Det er ok å treffe Ole Brumm, men unngå Nasse Nøff. Unngå bøter, det er svinedyrt! Hold deg unna syltelabber. Unngå smør på flesk. Og til slutt: Ikke ha sex med sofagriser. | |
Enigmas | 2009-10-29 13:37 | |
![]() | Blir litt skeptisk media og fagpersoner prøver å spille på vår samvittighet for å presse folk til å ta vaksine. "Du kan gjøre at noen andre dør". Dette er feig argumentasjon mot en befolkning som ikke blir informert om innhold eller dokumentasjon på produktet som skal injiseres i flest mulige menneskekropper på kortest mulig tid. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-10-29 13:42 | |
![]() | www.fhi.no/eway/defa...:0 :0:::0:0 Dersom antall dødsfall pga svineinfluensaen stiger mye de nærmeste ukene, så vil jeg snu i min mening og ta vaksinen. Men som nevnt innkedningsvis , så er jeg svært skeptisk ang. langvarige bivirkninger. | |
etaeb | 2009-10-29 15:05 | |
![]() | Helenea: vaksiner settes ikke intramuskulært, men subkutant (under huden). | |
AaseB | 2009-10-29 15:43 | |
![]() | Nei, etaeb, intramuskulært. | |
ave - Administrator | 2009-10-29 16:18 | |
![]() | Jeg har tatt Pandremix og den settes intramuskulært. | |
Superchevis | 2009-10-29 16:27 | |
![]() | Darksome: Jeg kan bekrefte at det eksisterer dokumentasjon(åpen for alle), som bekrefter din tro og dine antagelser rundt effekten ditt barn har av IKKE å vaksinere seg, men dette vet du kanskje allerede. Ave: Ettersom om du også tilsynelatende kjenner til dette, kan jeg jo bare lure på hva din agenda er når du ikke bare anbefaler, men oppfordrer direkte til å langsomt ta livet av seg. Står det FHI på lønningsposen kanskje? Til resten av proletariet: NEI, det er selvsagt kun et ørlite fåtall av de som kjenner til denne bløffen som vaksinerer seg. De prøver ikke skjule det en gang, for frykten(sådd av personer med agenda) er så stor hos mannen i gata at han vil ta vaksinen uansett. I Tyskland går Merkel offentlig ut å blånekter på å ta en vaksine som er tiltenkt resten av befolkningen. Få bryr seg, å de som bryr seg hadde neppe tatt denne vaksinen likevel. I Norge er det ingen som tar seg bryet å spørre engang. Tar medlemmene av kongefamilien vår vaksinen for eksempel? I skrivende stund vet jeg ikke, men jeg vet at at kongefamilien var blant de heldige gruppene som ble sterkt frarådet og få lagt inn amalgamfyllinger(innehold er også kvikksølv) i tennene, og dette helt fra starten av. Resten av befolkningen(det er oss) ble aldri advart om mulige bivirkninger av disse fyllingene. Staten nekter ennå for konsekvensen disse har fått for store deler av befolkningen, men bruken av dem ble forbudt for noen år siden... Angående dødsangsten mange av dere går med(Ikke du Ave, du har andre motiver), så kan jeg opplyse for dem som ikke allerede vet det at sjansen for å dø av "vanlig" influensa er flere HUNDRE ganger større enn for å dø av svineinfluensa. Denne informasjonen kan du finne på FHI`s hjemmesider, og har vel også blitt referert til i media. Jeg vet at det ligger i menneskets natur at det ønsker å bli bedratt, men det er på tide å våkne folkens... | |
Ø N | 2009-10-29 16:47 | |
![]() | Supervhevis Angående dødsangsten mange av dere går med(Ikke du Ave, du har andre motiver), så kan jeg opplyse for dem som ikke allerede vet det at sjansen for å dø av "vanlig" influensa er flere HUNDRE ganger større enn for å dø av svineinfluensa. Denne informasjonen kan du finne på FHI`s hjemmesider, og har vel også blitt referert til i media. ------------------------- ------------------------- --------------------- Ja det er dette som gjør dette hysteriet etter min mening latterlig. Det dør ca.1500 mennesker hvert år av vanlig influensa. Dvs at det hver eneste dag dør i snitt over 4 personer i Norge bare av vanlig influensa. Så spørsmålet blir jo om de som dør av svineinfluensa sannsynligvis også vil dø hvis de blir syke av vanlig influensa, omgangssyke med diaré og helt andre vanlige sykdommer vi får. | |
Anitapita | 2009-10-29 17:05 | |
![]() | Hm.. Forskjellen er vel at de som dør av vanlig influensa gjerne er eldre eller svakelige på en eller annen måte, mens svineinfluensaen kan angripe hardt og brutalt på personer som i utgangspunktet burde være godt utrustet for å tåle den. Det blir ikke helt det samme for meg. | |
ave - Administrator | 2009-10-29 17:11 | |
![]() | Hehe, jeg mente Pandemrix.... | |
Ø N | 2009-10-29 17:37 | |
![]() | Anitapita. Fakta svineinfluensa Oppdaget i slutten av mars og tidlig i april 2009 ble de første tilfellene hos mennesker i dette utbruddet rapportert Hovedforskjellen mellom vanlig influensa og influensa A(H1N1) er at svineinfluensaen er forårsaket av et helt nytt virus som bare enkelte eldre personer synes å være immune mot. Sesonginfluensa er derimot forårsaket av virus som likner en del på hverandre fra år til år, noe som gjør at en god del av oss er immune fordi vi har vært syke med et liknende virus tidligere. Svineinfluensa ser så langt ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensavirus. Enkelte grupper viser seg å være mer utsatt for alvorlig sykdom og komplikasjoner enn andre. Disse personene har oftest en sykdom som påvirker lungefunksjonen eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes. Men, siden ingen er immune mot det nye viruset, kan mange flere bli syke samtidig enn ved sesonginfluensa. Viruset er smittsomt, og smitter forholdsvis lett fra menneske til menneske. Den vanligste måten viruset smitter på, er at en syk person hoster og at små spyttpartikler som inneholder virus inhaleres av andre. KILDE: Folkehelseinstituttet | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-10-29 18:38 | |
![]() | H1N1 et helt nytt virus????? Makan til tullball skal man lete lenge etter. | |
Sunniball | 2009-10-29 20:22 | |
![]() | Skal ikke ta vaksine. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-10-29 20:58 | |
![]() | 5 svensker døde av influensavaksinen ? www.abcnyheter.no/node/98 516 | |