Spillrom
| Sjiraffen | 25 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 25 |
Mobilspill
| Pågående | 8 845 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-27 23:47 | |
![]() | Søte Stian: nå skuffer du, gitt! Du som vanligvis er både morsom og søt ^^ Ordspill.no ser ut til å gå i døden, dessverre. Vi må nok finne på noe annet å gjøre, alle sammen. | |
| bearo | 2010-09-28 00:08 | |
![]() | Skal vi bli brevscrabblekompanjongar mysteria? | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-28 00:42 | |
![]() | Det må vi nok, Bearo! Det blir fint! Så kan vi vente i spenning på neste brev :) | |
| Reet | 2010-09-28 09:26 | |
![]() | Vet dere egenlig hvor mye dere kommer til å betale i porto per måned?? Brevveksling er en av de dyrere hobbyene, sammen med golf, fallskjermhopping og snøbrett. For å nevne noen. | |
| velkommen - Ikke medlem lenger | 2010-09-28 11:37 | |
![]() | Jeg vil aldri betale for å være med i ordspill. Da melder jeg meg ut. | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2010-09-28 13:55 | |
![]() | Enig med rbm:o) | |
| Stig_75 | 2010-09-28 14:17 | |
![]() | Jeg synes egentlig det er merkelig at underskuddet på denne siden skal være vesentlig - slik det blir hevdet. Det er ingen ansatte, men frivillige, som gjør det meste av jobben i det daglige. Det gjenstår noen kostnader fortsatt, men jeg nekter å tro at det er så mye at det er årsak til et enormt underskudd. En del av det vil også være marginalkostnader. Samtidig ser vi at brukerne bruker 40 minutter i snitt på siden per besøk, noe som er et "vansinnigt" høyt tall, og selv om ikke alle er engasjert i forumet ligger det store inntektsmuligheter for Aftenposten her, og det knytter brukerne tettere til Aftenposten - selv om avisen av en eller annen grunn knapt nok har valgt å benytte seg av dette. Men la oss for regnestykkets del anta at Aftenposten innfører en betalingstjeneste. I utgangspunktet vil kun de aktive spillerne være interessert. Det er altså om lag 6.000 ukentlig. Doble profiler og manglende betalingsvillighet skremmer fort bort halvparten. Da har vi 3.000 brukere som betaler. Med 29 kroner i måneden vil Aftenposten få 87.000 kroner. Det er rett over millionen i inntekter på årlig basis. Men med innføring av betaling får ikke Aftenposten alle pengene selv. Det koster å få overført pengene, og det koster å håndtere innbetalinger og ha et oppdatert medlemsarkiv. Kommer vi opp i 40 kroner måneden snakker vi om nesten 500 kroner i året. Ikke for å være pessimisten som ødelegger festen, men jeg tviler på at veldig mange har lyst til å betale en halv høvding i året for å spille ordspill. | |
| Ø N | 2010-09-28 15:19 | |
![]() | Stig 75 har ett godt poeng med at Aftenposten ikke får alle pengene selv. Alle ledd koster penger. Dvs fra A - Å. Hvis jeg fakturerer en kunde 75 kr så har jeg tapt penger på å kreve denne kunden for disse pengene. En ting hadde det vært hvis disse pengene ble krevd inn i tilegg på en faktura som denne kunden skulle ha da hadde jeg tjent på å kreve disse 75 kr i tilegg. Men som egen faktura så hadde det vært mer lønnsomt og kaste kravet. Tror kanskje tingeling og resten av ordspillteamet burde sette seg ned med regnskapsavdelingen og snakke med disse før betaling av denne tjenesten innføres. Så bør di i tilegg ta en prat med annonsørene sine og få vite hvor mye mindre inntekter det vil gi hvis bruken av nettstedet ble halvert. Fakturaen til aktive brukere må nok dessverre bli betydelig høyere enn en middels hamburger hvis Aftenposten skal tjene på å innføre betaling på ordspill.no. :P | |
| rbm | 2010-09-28 17:06 | |
![]() | Mysteria ; Ordspill er alvorlig!! ;-D Jeg vet ikke om andre steder å spille norsk scrabble..og gidder heller ikke å lete..føler at ordspill er såpass etablert at vi blir nok en del igjen her om det skulle bli noe å betale! Når det gjelder betaling; Velg autogiro !! | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-09-28 17:22 | |
![]() | Blir nok autogiro på meg. Alternativet er korrespondanse-scrabble med Bearo, men det blir kanskje dyrt ettersom han spiller mye panikk. | |
| VeldiGlad | 2010-09-28 17:54 | |
![]() | Som Stig nevner forstår ikke jeg hvorfor ikke Aftenposten knytter seg tettere til ordspill og også scrabbleforbundet. Det passer jo rett inn i profilen til aftenposten! Ordglad, smart og attpåtil leken samtidig! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2010-09-28 22:35 | |
![]() | Lenge leve ORDSPILL ! Ordspill er jo rett og slett terapi . Ikke bare meg som er litt avhengig vel ? | |
| twiver | 2010-09-28 22:56 | |
![]() | Nå har denne "undersøkelsen" poppet opp på skjermen min minst 10 ganger, og jeg har svart hver gang..... Er dette virkelig en seriøs undersøkelse ??? | |
| AaseB | 2010-09-28 23:04 | |
![]() | Den poppar nok opp heilt til du svarar det dei vil du skal svare, Twiver;-) | |
| Stig_75 | 2010-09-29 00:02 | |
![]() | AaseB: Kan være det er det som er grunnen. Jeg har ikke betalingsvillighet nok foreløpig.... | |
| sommerfugl | 2010-09-29 01:44 | |
![]() | Det er litt merkelig at undersoekelsen ikke knyttes til bruker, jeg har svart flere ganger og det skal vel ikke saa mye til aa forstaa at resultatet dermed blir meget feil - lite gjennomtenkt, Aftenposten! | |
| Per M | 2010-10-03 12:05 | |
![]() | Hvis ordspill blir betalende stikker jeg. Så mye får jeg ikke ut av ordspill at jeg må investere penger i det. For de av dem som gidder å abonnere på denne tjenesten, burde få muligheten til å konkurrere om pengepremier i turneringer, slik at spillerne kan føle at de får noe tilbake av alle de pengene de skal kaste ut av vinduet... | |
| Lene T | 2010-10-03 16:59 | |
![]() | Undersøkelse har jeg ikke sett.. På en måte flott hvis det blir betaling for å spille Ordspill - da får jeg den hjelpa jeg trenger for å klare å slutte og heller bruke tida til andre ting. | |
| berrum | 2010-10-03 17:08 | |
![]() | Synes det er helt ok å måtte betale litt. Er vant til å betale for alt som er av tjenester. Kryssordblader etc koster mye mer og er bare halvparten så morsomt. Prisen er selvsagt avgjørende. Blir det under en hundrelapp i måneden er det helt i orden for meg. Det burde vel være overkommelig for de fleste. Så til syvende og sist er det vel en vurdering av hvor prinsipprytter man ønsker å være. Synes forresten også det er helt ok at de med mange profiler forsvinner. jeg ser egentlig på det som en form for juks. Jeg helte sikkert litt bensin på bålet nå, hi hi;-) | |
| snurleif | 2010-10-03 19:01 | |
![]() | For min del er det uaktuellt å betale for å spille her. Hvis man skal betale 20-30 kr for alle sånne småting man driver med, så blir det fort mange penger. | |