Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 838

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
AaseB2010-12-25 22:19
Antall innlegg: 8147

Det der med evig liv har eg problemer med å forstå at virka så fristande. Eg har det fint, eg, men tenker eg blir forsynt i 80-årsalderen, dersom eg lever så lenge.
Eventuellt svigerbarn vil nok vera enige i at det er er nok da, tenker eg;-)

Bhå2010-12-25 23:10
Antall innlegg: 232

tja, AaseB, spørs bare om det ikke er noen som elsker deg høyere enn både barn og svigerbarn noensinne vil gjøre.... og da er det nesten greit at det er et evighetsperspektiv i dette :-)
Evigheta skal vi alle sammen oppleve. Spørsmålet er hvor.
Hvor vil du ?

AaseB2010-12-25 23:18
Antall innlegg: 8147

Den leksa der er bortkasta på meg, altså.
Eg og du har totalt forskjellig verkelighetsoppfatning, det er sikkert.
Nuff said.

Bhå2010-12-25 23:39

Jeg trodde også det, at den leksa var jeg immun mot.... men så var det noe med at jeg oppdaga motsetningene mot frykten for fortapelsen og gleden ved å møte Herren. Ikke så bortkasta likevel da :-)
Uansett, valget har vi alle sammen, om vi vil åpne øynene og se det, eller bare snu oss vekk.
Uansett AaseB.... mitt ønske for deg er at du får den beste romjula du noen gang har hatt, og at du får et fantastisk og givende nytt år. Så håper jeg vi møtes over et herlig slag ordspill en dag :-)
Be blessed!

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-12-26 00:09
Antall innlegg: 168

USA: Sørlandet? Øh, hæ? Ikkeeksisterende må vel bli svaret.

Bhå: Du utviser en utrolig arrogant holdning. Dersom noen har en annen mening enn deg, så respekterer de ikke troa di? Hvordan i all verden trekker du den slutningen? For min del må du bare tro hva som helst.

Legg merke til at det er du og dine likesinnede som skriver bombastisk om guder og messiaser, ikke oss som ikke tror. Vi bare sier at vi ikke tror. Ikke ett sted har jeg sagt at gud ikke finnes, eller liknende.

Hva er det med sånne folk som deg som får dere til å skrive slikt som siste innlegget over her? Dere burde legge til "JEG TROR" eller "JEG MENER" eller liknende når dere forkynner deres høyst provate tro, om dere ønsker å få et snev av respekt fra denne kanten.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-12-26 00:09

/private

Bhå2010-12-26 00:43

Hva er det med deg, seierherren- som reagerer så utrolig sterkt på dette? Hva har du egentlig gitt avkall på? Og til hvilken pris?
Siste innlegg er jo bare et svar på hvordan JEG opplevde det. Ikke en påstand. Og jeg har vel lov å ønske noen den beste romjula som de noen sinne har hatt?
Du må ikke lese så mye mer enn det som står her. Tolkninger av hva du tror andre mener, kan fort bli til noe sårt.
Gud velsigne deg, seierherren-
Uansett om du tror på han eller ikke.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-12-26 00:56

Prøv igjen, du kan få det til. J-E-G T-R-O-R osv. :)

Blir forøvrig smått patetisk når du prøver å spekulere i mitt privatliv. Hva blir det neste?

En liten selvhøytidelig velsignelse fra deg og hva enn du tror på gjør hverken skade eller gagn for min del, så det er bare å kjøre på. Må da være noen hinduer eller muslimer eller noe der ut også som kan hive inn noen flere? ;)

mysteria - Ikke medlem lenger2010-12-26 01:36
Antall innlegg: 1124

Seierherren: det har ingen hensikt å diskutere med noen som tror ...
Vi har forsøkt det tidligere, har vi ikke?

Bhå2010-12-26 02:02

ooooooooooooooo..... angrep er det beste forsvar? wow.
Trodde du hadde bedre grep om ting enn som så.....
Men så feil kan man visst ta, TROR jeg !

Bhå2010-12-26 02:41

Det gikk dessverre som jeg trodde, men ikke hadde håpet på..... Som jeg skreiv først her inne:
Enten blir det drype stille her inne, eller så tar folk helt av i irritasjon over at noen i det hele tatt kan nevne det navnet...
Navnet Jesus rører noe i deg, uansett om det er til det positive eller du tilter helt. Ingen klarer å la det gå ubemerket forbi.
Det rare er alle de som går til frontalangrep fordi noen tør å referere til hva som står i Bibelen, eller mene noe positivt om det som står der.
Jesus sa: JEG er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til faderen uten ved meg.
Joh. 3.16 sier: For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin sønn den enbårne, for at hver den som tror på Ham ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.
I Romerbrevet kapittel 6, vers 23 står det: Syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre.
og Evangeliet etter Johannes:
3Det var en mann som het Nikodemus. Han var fariseer og en av jødenes rådsherrer. 2 Han kom til Jesus om natten og sa: «Rabbi, vi vet at du er en lærer som er kommet fra Gud. For ingen kan gjøre de tegnene du gjør, uten at Gud er med ham.» 3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» 4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i sin mors mage igjen og bli født for andre gang?» 5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike. 6 Det som er født av kjøtt, er kjøtt, men det som er født av Ånden, er ånd. 7 Undre deg ikke over at jeg sa til deg: 'Dere må bli født på ny.' 8 Vinden blåser dit den vil, du hører den suser, men du vet ikke hvor den kommer fra, og hvor den farer hen. Slik er det med hver den som er født av Ånden.» 9 «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. 10 Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det? 11 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Vi taler om det vi vet, og vitner om det vi har sett, men dere tar ikke imot vårt vitneutsagn. 12 Hvis dere ikke tror når jeg taler til dere om det jordiske, hvordan kan dere da tro når jeg taler om det himmelske?

maranello2010-12-26 04:58
Antall innlegg: 305

AaseB:
mange har det fint her på jorden, noen har det meget vanskelig...men ingenting på denne jorden skal vare evig.... VI, mennesker kommer til å forlate dette stedet vi elsker...ååå...vi elsker jorden, fordi vi er født her, vi tilpasset oss.... tilværelsen er nydelig...da vi bli REDD når noen sier at vi kommer til dø.... Så hvor skal vi hen etterpå??
(( Her mange kommer til å spekulere, spesielt de ikke troende))
INGEN VET.... OG INGEN KAN SVARE, "DEN SOM PRØVER LYVER.."
Selv de troende.....( de muligens har en anelse, men ikke bekreftet, så de kan ikke si jeg vet)
Hvorfor? fordi INGEN, absolutt ingen vet hva som fins på "andre siden"....

USA - Ikke medlem lenger2010-12-26 08:43
Antall innlegg: 1252

NRK 2, nå i dag, kl 10.25, Kven var Jesus ?

Gnøkkel - Ikke medlem lenger2010-12-26 09:19
Antall innlegg: 5

Det at så mange svarer (irritert) på tråden er vel svar nok i seg selv
;-) En uvesentlig person ville ikke skapt så engasjerte innlegg.

mymlen2010-12-26 09:42
Antall innlegg: 701

Nja, Gnøkkle - de mest engasjerte innleggene her handler lite om Jesus, mer om religionen/kristendommen og utøvelsen av denne.
Etter å ha skummet gjennom innleggene her, sitter jeg igjen med inntrykk av at angsten for at livet er slutt etter døden styrer gudstroen til mange. Og da virker jo skremselspropagandaen etter sin hensikt! Presteskapet har sluttet å drepe bokstavelig for å vinne folk, det holder jo lenge med å true med en fiktiv "død" etter det jordiske livet.
Heldige vi da, som tror vi har dette ene livet. Jeg frykter hverken døden eller hva som kommer etter. Døden er en naturlig slutt på et jordisk liv, enten man er en mygg eller et menneske.
I kosmos blir selv mennesket for mygg å regne....

Hildr - Ikke medlem lenger2010-12-26 09:55
Antall innlegg: 47

Arti når Disney kjøpte pirates of the carribean filmene var de bekymret over at figuren Jack Sparrow virket litt homofil og spurte Johny Depp om det var tilfelle, der han svarte at alle hans rolletolkninger var homofile. Akkurat som med julen så kunne de ikke bare fjerne Sparrow i de neste filmene, de vrir og forandrer det de slipper unna med. Mye av det fine i kristendommen er pakket inn sammen med julen og det er veldig koselig det da. Men det er ikke jesus som har funnet på "nestekjærlighet". Ve er programert til å synes valper er søte. Løver fostrer opp gaselle unger etter de har spist moren. Mange mennesker har filosofert over dette og prøvd å satt ord på det. Det har blitt til maktstrukturer som Disney, Islam, Kristendom og alskens eventyr for å bestemme over mennesker. Meget uheldige strukturer som undertrykker barn, kvinner og mennesker generelt.

Bareblåbær - Ikke medlem lenger2010-12-26 09:55
Antall innlegg: 13

Hva tror Seierherren- på, da?
Du gjør i hvertfall meg nysgjerrig.

Hildr - Ikke medlem lenger2010-12-26 10:06
Antall innlegg: 47

Mange mennesker som kaller seg kristne er de beste folkene, de respekterer jeg veldig. Bjørn Eidsvåg foreksempel, fin fyr med fine sanger som hjelper folk når de har det vanskelig, eller når de skal kose seg. Vær snill, gjør ditt beste, vi har alle feil men ikke la de overskygge alt. Flotte ting fra bibelreligionene. Men de tror ikke på han gud og himmel/helvette, den slags for da er du gal. Det er ikke sunt uansett. Det resulterer bare i psykosomatisk utslett og enda mer angst.

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-12-26 10:25
Antall innlegg: 710

Det er vel de dogmatisk kristne man skal passe seg for, de som har en tendens til å ta det for bokstavlig det som står i bibelen.

Bjørn Eidsvåg fin fyr ? Ja sikkert, men alle har vel sine sider som ikke kommer frem i media......

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-12-26 10:26
Antall innlegg: 710

Bjørn Eidsvåg har jo ofte innrømmet i media at han har oppført seg egoistisk og dumt, og det er jo en bra egenskap og sikkert litt terapi for folk som han har utsatt for dette. Og alle er vel egoistiske og dumme til tider ....

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?