Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 718 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| frankieboy | 2011-01-22 12:20 | |
![]() | www.side2.no/helse/a...87 2416.ece Håper linken virker nå, hvis ikke må dere nok taste inn adressa selv! Kun noen tastetrykk unna! mvh Kjære Klara Klok | |
| tombola | 2011-01-22 12:54 | |
![]() | Kjære Klara Klok. Takk for gode ord. Jeg liker ellers å kommunisere med kvinnelige spillere på Ordspill (Hei, hallo, hei igjen, hei sann - i to ord!). Samboerinnen kaller meg derfor "en jævla flørt". Hva gjør jeg? Hilsen fortsatt litt usikker. | |
| picassa | 2011-01-22 13:02 | |
![]() | Kjaere Klara Klok. Tusentakk for raad. Oeyeblikklig laget jeg skjemaet og satte det opp paa kjoeleskapdoera og forklarte min mann om alle premiene han kunne faa om han oppga muligheten til aa komme i rekordboka.Han virket lite interessert og kvitterte med aa samle mer lo. Men raadet ditt satte meg paa en god idé .Whisky. Jeg ga ham en premie paa forhaand,bare for at han virkelig skulle forstaa hva han kom til aa gaa glipp av. Hurra! Etter en flaske Whisky var han ikke i stand til finne navelen sin. Tusen takk for god hjelp. | |
| frankieboy | 2011-01-22 13:57 | |
![]() | Kjære Tombola! Her var det mye å gripe fatt i! Det første du må gjøre er å stille deg selv spørsmålet: Er jeg, Tombola, en jævla flørt? Etterpå må du svare ærlig og oppriktig på disse spørsmålene: Spiller du kun med kvinnelige spillere? Hvorfor det? Kommuniserer du eventuelt med mannlige spillere? Evt hvorfor ikke? Dreier kommunikasjonen seg kun om åpningshilsner? Kan dette kalles kommunikasjon? En tenkt situasjon: Samboerinnen din tar opp temaet Sommerferien 2011. Drømmer du da om ordspilltreff i Harstad, Trondheim og Oslo? Hadde det vært aktuelt å dra samboerinnen med på ordspilltreff? Du skjønner hvor jeg vil! Ordspill er en sunn og givende interesse. Spill i vei! Men kan det tenkes at du har en skjult agenda? At du egentlig er på sjekkeren i stedet for å fokusere på høyest mulig rank? Ordspillkvinner er prima vare, ingen tvil om det! Så over til din bedre halvdel: Jeg lurer på om samboerinnen din tvang deg til å sitte oppe i natt for å se på Australian Open! I så fall lever dere i et lite konstruktivt forhold. Du må virkelig tenke nøye gjennom dine veivalg! Kanskje innlemme samboerinnen i ordspillverden, spille mot hverandre -gemyttlig helst. Kan det la seg gjøre? Du er usikker, jeg er bekymret, men ikke forundret. Tenk gjennom hva du vil i livet! Er det verdt å miste samboerinnen for et slag ordspill? Eller omvendt? Kun du selv kan svare på det. Jeg ønsker deg lykke til og håper at du finner ut av det. Start straks! Hører gjerne mer fra deg og dine! mvh Kjære Klara Klok | |
| frankieboy | 2011-01-22 14:05 | |
![]() | Kjære Picassa! Det var hyggelig å høre at whiskyrådet fungerte! Ingenting er som en god flaske whisky! Mens mannen sover ut rusen kan jo du boltre deg i vei på ordspill. Ordspillmenn er prima vare, ingen tvil om det! Du bør også se ditt snitt til å sy igjen din manns navle mens han ligger og purker og sover! mvh Kjære Klara Klok | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2011-01-23 11:56 | |
![]() | Kjære Klara Klok Dette gjelder en venninne av meg (NSF) og en type hun traff på nettet for et par år siden (Trondheim). NSF ble mer og mer sjarmert av denne Trondheim, som virket både morsom og smart og veldig interessert i alt NSF tenkte, følte og foretok seg. Han ga uttrykk for at han ønsket å presentere henne for vennene sine, og til slutt bestemte de seg for å møtes, for å finne ut om det var grunnlag for å formalisere forholdet på noen måte (arrangere giftermål, eventuelt en seriøs turnering) i løpet av våren. De avtalte tid og sted (kl 18 på en hyggelig bar i sentrum), NSF satte seg på flyet, og nysminket, tynnkledd og full av forventning stavret hun seg gjennom snøføyka på høye hæler til nevnte bar. Men hva skjedde? Verken Trondheim eller vennene hans kom! Min venninne satt og forsmektet i seks timer før hun innså at hun var blitt sveket. Med sminken i uryddige klaser nedover kinnene, hjertet i tusen biter og de høyhælte skoene i vesken, ravet hun barbent tilbake til hotellet sitt, hvor hun øyeblikkelig falt i hvileløs søvn. Hva skal hun gjøre? Hvorfor kom han ikke? Vil det ha noe for seg å prøve igjen, eller bør hun bare glemme ham så fort som mulig? Takknemlig for svar | |
| frankieboy | 2011-01-23 12:36 | |
![]() | Kjære Kness! Det opprører meg å lese om skjebnen til din gode venninne! Hvor hjerterå og uansvarlige mennesker kan være! Også jeg tar lærdom av dette; ikke alle ordspillere er prima vare! FY!!! Hva skal hun gjøre? Hun skal heve blikket, holde det fast og gå videre! Hun skal være stolt av egen moral og engasjement. Hun skal legge episoden bak seg snarere enn svint og etterhvert rette blikket mot sanne, trofaste venner! Hun skal kle seg etter forholdene og bruke brodder når det er påkrevet! Hun bør også vurdere vannfast mascara. Hun skal synge med på Bjørn Eidsvågs sang: En dag skal rettferdigheten seire! En dag skal vi danse, skal vi feire. En dag, en dag! Jeg har en mistanke om at disse "vennene" prioriterte flatfyll i Namsos, kastet seg i dansen til DDEs såre enkle toner og budskap. Slikt er ikke noe for en ekte ordspiller! Til deg kjære Kness vil jeg si: Du er en sann venn! Modig, empatisk og full av omsorg! Stå på! Til alle som lar seg opprøre av historien: La oss alle bekjempe slik oppførsel! Til dere som lover og lyver og påstår at dere skal dukke opp til avtalt tid og sted for et slag scrabble. Fy skam!!!! mvh Kjære Klara Klok (vonbroten!) | |
| LaBarca | 2011-01-23 17:07 | |
![]() | Kjære Klara Klok! Først vil jeg takke for oppmuntrende ord til mine medsøsken det siste halvannet dognet. Timer jeg har tilbrakt i det ytterste nettmørke. Linken mellom Gossen og Smines brøt sammen! I mangel av noe bedre har jeg brukt ventetiden til å finne på noen nye ord. Sambo er kjent Samba er dama Kongen er kjent Kongo er dama Så kom fortvilelsen over meg, for o-ending er da utvilsomt maskulin. Betyr det at kona til kongen, altså kongo, er maskulin? Er vi på vei mot et androgynt kongehus? Halvannet døgn uten nettkjenning er absolutt ikke bra for sinnet! Mvh LaBarca | |
| kuska | 2011-01-23 18:41 | |
![]() | Kjære Klara Klok. Takk for hyggelig, klokt og konstruktivt svar =) | |
| kuska | 2011-01-23 18:41 | |
![]() | ... Og for lenken til en god artikkel ;-) | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2011-01-23 20:26 | |
![]() | Kjære Klara Klok Takk for raskt og konstruktivt svar! Selv om min venninne er en grunnleggende positiv person som ikke mister motet så lett, er det ingen tvil om at din støtte og oppmuntring i sterk grad har bidratt til at hun nå har tørket tårene og reist seg igjen. Trondheim har dessuten antydet at vær- og føreforhold var en viktig årsak til at han ikke møtte opp i går; han hevder at han måtte velge mellom liv og død og at han følte seg tvunget til å grave seg ned i tide. Så man skal ikke se bort fra at NSF vil gi ham en ny sjanse når snøen smelter og våren senker seg over byen. Men han skal ikke føle seg for trygg! En ny, eksotisk mann ved navn Harstad har nemlig dukket opp i min kjære venninnes liv. Han virker ærlig og oppriktig på alle måter, og NSF planlegger å møte ham ansikt til ansikt allerede ved påsketider. Hvis han viser seg å være den prima varen hun er på jakt etter, kan det hende Trondheim må finne seg i å rykke bakover i køen. I alle tilfeller er det slutt på å sitte og vansmekte for NSF sin del (jeg syntes ordet "forsmekte" skurret litt da jeg skrev det i mitt første innlegg, men tenkte "pytt, her er vi i en akutt nødsituasjon, så hvem bryr seg om ordvalg. Klara Klok skjønner nok hva jeg mener ... NSF FORGIKK selvsagt ikke på den baren, hun satt bare og ble litt fortært av lengsel)! Hun har fått seg et skudd for baugen, men har fulgt dine råd og gått til innkjøp av brodder, vannfaste brikker og boxwall-konstruert jakke (for å være på den sikre siden). Så nå ser hun fremtiden lyst i møte. Det eneste hun ikke skjønner, er hvilken Bjørn Eidsvåg-sang du snakker om. Vennlig hilsen kness P.S. Håper for hennes del at hun ikke roter seg bort i han derre Namsos! | |
| picassa | 2011-01-23 20:36 | |
![]() | KJaere Klara klok. Tusen takk for svar igjen.Navlen er naa sydd igjen baade vakkert og grunndig.Kan huske at jeg et aar paa barneskolen hadde m+ i haandarbeide. Det gikk jo med en Whisky til for aa faa det gjort. Men hva naa?Hva gjoer man med 8 1/2 kilo navlelo?Altfor lite til aa slaa noen som helst rekord. Forslag mottas med takk. | |
| LaBarca | 2011-01-23 20:46 | |
![]() | kness, Bartebyen er ikke til å stole på. Send 'a nordover fortest mulig! picassa, send loa til kunstakademiet i Barcelona, de leter etter autentisk materiale til skulpturen "Pelusa de Ombligo". Mvh Klara Light | |
| frankieboy | 2011-01-23 22:52 | |
![]() | Kjære alle sammen og særlig Kness, Picassa, LaBarca! Først Kness: Takk for flott tilbakemelding! Det ante meg at venninnen din var et sunt, solid og livsbejaende menneske! Dette kommer til å gå så fint! Et raust menneske, et raust sinn. Bjørn Eidsvåglåten heter En dag. Legger ved en link så kan man lese hele teksten. Det er krutt! www.lyricstime.com/b...yr ics.html Du formulerer deg både spenstig og godt, verken jeg eller andre har problemer med bruken av "forsmekte" i en vanskelig situasjon. Tvert imot, det understreker vel heller alvoret! Jeg anbefaler fly til Harstad, men ingen mellomlanding i DDE-land!! Lykke til! Picassa: Det ante meg at nettopp du fikk M+ i håndarbeid, derav rådet! Og jeg gleder meg på dine vegne at navlen nå er lukket og låst for all framtid. 8,5 kilo navlelo: Her har vår kjære Klara light kommet opp med et aldeles kreativt og konstruktivt forslag. Følg det! Det er jo viktig at ingenting går til spille. Sløsing med ressurser liker vi ikke. LaBarca: jeg bifaller deltakelsen din! Takk! mvh Kjære Klara Klok | |
| frankieboy | 2011-01-23 23:19 | |
![]() | Kjære LaBarca, igjen I farten og gleden over ditt aldeles kreative innlegg, glemte jeg å svare på ditt forrige spørsmål. Beklager! Jeg er virkelig glad for at du er online igjen, og jeg er så hjertens enig i at halvannet døgn uten nettkjenning kan nok bli i meste laget. På meg virker det som at du har rotet det litt til. Kongo er Bongo, hunden til dama. Slik må det være! Her har du litt å lære! Men kongehuset er jo som kjent svært inkluderende og open minded, så jo, det kan nok tenkes at en androgyn vridning er på vei. Ikke dumt tenkt! mvh Kjære Klara Klok | |
| picassa | 2011-01-23 23:58 | |
![]() | Tusen takk til KJaerea Klara Klok og Klara LIght. Jeg visste jeg ville faa hjelp. I morgen den dag tar jeg kontakt med kunstakademiet i Barcelona for aa hoere om interessen er saa stor som Klara light mener. Postpakke blir det ikke snakk om,jeg fyller opp min Hyundai Atos og leverer lasset personlig. Ser fram til en navlelo-fri vaar. | |
| tombola | 2011-01-24 02:21 | |
![]() | Kjære Klara Klok. Jeg ser at du har lagt ut to reklameannonser på siden her - "Fikk hjelp mot luft i magen" og "Hjelp mot hard mage". Sambaen mener du må være Janette Holgersen fordi hun "ser så god og snill ut" på bildet. Selv mener jeg at bak ditt nick skjuler seg en navnebror, nemlig Tom Eng. I helgen har det derfor nesten kommet til håndgemeng og ikke uten grunn. Vet jo at jeg selv i praksis nesten alltid har rett, mens partnerinnens klippe, klippe truer med å drive en stakkar til vanvidd. For husfredens skyld er jeg glad om du bekrefter at det er jeg som har rett. Da vil vi også prøve produktet ditt. | |
| frankieboy | 2011-01-24 20:39 | |
![]() | Kjære Tombola! Alt for husfreden! Janette Holgersen og Tom Eng, begge var inntil nå ukjente for meg. Men jeg gir deg et halvt poeng for å gjette riktig kjønn, mens sambaen også får et halvt poeng fordi hun assosierer meg med en som "ser så god og snill ut". Stillingen så langt er 1-1. Skulle gjerne vært behjelpelig med produkter mot både luft i magen og mot hard mage. Dessverre! Her er det nok Aftenposten som må ta æren. Æres den som æres bør. Skulle derimot noen av leserne ha gode erfaringer med de nevnte produktene, la oss høre! Ingenting er som en god produktanbefaling! I tillegg gir jeg deg et halvt poeng for aktiv deltakelse i min svært gode spørrespalte. Stillingen er nå 2-1 til deg! Stå på Tombola, og gi partnerinnen en riktig god klem fra meg. mvh Kjære Klara Klok | |
| s29a - Ikke medlem lenger | 2011-01-24 23:40 | |
![]() | Hvor lang er en summetone? | |
| frankieboy | 2011-01-25 22:52 | |
![]() | Kjære s29a Uendelig! En summetone ER. Den begynner ikke, den slutter ikke. Alltid tilgjengelig. Sjekk selv! Vinden ser du ikke, men du hører den. En skyet dag, sola ser du ikke, men du vet at bak skydekket...! Det er trygt og godt å vite. Et ekstensielt spørsmål. Universelt. Tidløst. mvh Kjære Klara Klok | |