Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 724 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-11 23:42 | |
![]() | Alfa du er så ung at du har ikke fått med deg alt her i verden, har da lest og sett på TV mange ganger hvor disse nevnte ting er presentert som kjennetegn på forholdsvis flere homofile enn heterofile, og jeg gidder ikke lete etter kilder på dette. Har dog gjort et søk på wikipedia så får den som er interessert lese: no.wikipedia.org/wik...&a mp;go=Go Og en annen ting, homofile menn leker mest med dukker i barndommen sammenlignet med de menn som blir heterofile. Også en typisk påstand som sikkert har sannhet i seg, og som dere unge idealistiske jenter og gutter synes det er for enkelt å bare si sånn uten videre, men sannheten er ofte enkel i mange tilfeller ...... | |
| Alfa93 | 2011-02-11 23:47 | |
![]() | Takk for at du opplyste meg om alt jeg har gått glipp av! Fascinerende at du vet så mye om hva jeg ser på tv og hvor mye jeg leser i aviser. Poenget er at når man debatterer i et forum, bør man begrunne påstandene sine, ellers vil det bli oppfattet nettopp som fordommer. | |
| Alfa93 | 2011-02-11 23:51 | |
![]() | Linken inneholder så vidt jeg kan se kun tre eksempler på mennesker som oppførte seg "jentete". Det fungerer neppe som bevis på at homofile generelt er mer jentete. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 00:03 | |
![]() | Jeg gidder da ikke begrunne alt jeg skriver .... like mye som du Alfa gidder å begrunne dine synspunkter og du har jo ennå ikke begrunnet noe .... Ingen tvil om at det er en større gruppe blant de homofile menn som oppfører seg "jentete", dersom jentete betyr at man viser væremåter som likner mer på jenters enn på gutters væremåte. Så er det sikkert noen homofile menn som er svært så maskuline i sin væremåte. | |
| frankieboy | 2011-02-12 00:06 | |
![]() | punkt 1 Alfa er så ung at hun har ikke fått med seg alt her i verden.... Hersketeknikk! Latterlig! punkt 2 USA har lest og sett på tv så mange ganger.... Hvilken litteratur? Hvilke tv-program? Triviallitteratur, såpeserier? Dokumentarer? punkt 3 linken du legger fram som bevis.... For å si det ungdommelig og folkelig: Kødder du? Du opprettholder sannelig bildet av deg selv som en fordumsfull figur. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 00:17 | |
![]() | Herremann, din kverrulant ... pøh .... | |
| frankieboy | 2011-02-12 00:19 | |
![]() | Et forsøk på å ta en fordumsfull debattant på alvor. Klokken 00.17 segnet han om. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 00:30 | |
![]() | Jezez, din kverrulant ... pøh .... | |
| Alfa93 | 2011-02-12 00:34 | |
![]() | Fint om vi sporer tilbake til tema, altså Jan Thomas og hans program. | |
| frankieboy | 2011-02-12 00:34 | |
![]() | Men! Han var ikke død. En krampetrekning. En utskiftning av et ord. | |
| frankieboy | 2011-02-12 00:38 | |
![]() | Ja, det var sant. Programmet til Jan Thomas. Kanskje det kan ha sin misjon om det kan være med på å skape debatt? Stikkordene står i kø: -overfladisk samfunn - plastisk kirurgi - homofile i det offentlige rom - myter, fordommer, klisjeer - velvære, råd og tips til folket kan være noen temaer. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 00:53 | |
![]() | Der kom det noe fornuftig fra deg frankieboy. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 14:11 | |
![]() | USA: maken til stereotyp framstilling av homofile menn, og det på ramme alvor! | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 14:53 | |
![]() | Wstine: Du leser ikke nøye nok det jeg skriver: Jeg snakker hele tiden om forholdstall innenfor den heterofile og homofile mannsgruppe. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 14:55 | |
![]() | I praksis betyr dette f.eks. at det finnes homofile menn som overhodet ikke har noen av de egenskapene som jeg her nevner er mest vanlige for homofile menn. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 14:57 | |
![]() | "Alle vet jo at homofile menn liker rosa skjorte bedre enn heterofile menn." Forholdstall? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 15:11 | |
![]() | Så du prøver å berge deg opp på den flytende planken nå wstine ? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 16:23 | |
![]() | ;-) Du liker ikke å bli konfrontert med sitater av deg selv usa. Men hva er det med deg og homofile? Og wikipedia? | |
| gompedyret | 2011-02-12 19:09 | |
![]() | De aller, aller fleste homofile har den irriterende uvanen at de verken har knekk i handleddet, egne klesskap fullt av rosa skjorter og fjærboaer, generellt utagerende flamboyanse eller tendenser til å hoppe på ethvert åpne lastebilplan med technomusikk og gi seg til å danse halvnakne. Med andre ord, de er umulig å skille fra en hvilkensomhelst heterofil. Media har selvsagt ikke bruk for disse. Da kan man jo like gjerne finne en som er hetero! Bakdelen med dette er at den svært lille andelen homofile som lever ut alle de stereotype trekkene vi gjerne tiltror dem, og gjerne i store doser også, de blir også SVÆRT synlige. Dermed risikerer enkelte mindre opplyste sjeler å mer eller mindre ubevisst anta at dette gjelder dem alle. Dette er min oppfatning, iallefall. Korriger meg gjerne, dere som har bedre peil. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-02-12 19:24 | |
![]() | Er helt enig med deg gompedyret. Ett av mine poenger med mine innlegg i denne tråden er at det er prosentvis flere homofile blant de homofile enn det prosentvis er heterofile blant de heterofile som uttrykker seg med knekk i håndleddet, rosa skjorte, oppvipp på kaffekopplillefingeren, beina i kors i sittestillingen og som lekte med dukker da de var barn. | |