Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 589

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
maranello2011-05-07 23:04
Antall innlegg: 305

Du tar feil USA...... Det skyldes ikke sjalusi og underlegenhet.... det skyldes kun at USA vil ikke trekke seg tilbake fra Saudia Arabia etter "Desert war".... fordi det er at hellig land og OBL snakket om Islam...USA overså religion og sine regler...men vil fortsette å okkupere midtøsten for å kontrolerer Oljen i området...og Irak var neste... da Bin Laden nektet disse planer... tok USA initiativ for å knekke han.... Han visst for mye....
Etter Afghanistans krig mot Soviet Union... startet El-Qaida.... med mål å stoppe Usa's plan i midtøsten...men siden en del land støttet USA...ble de også med i å bli straffet.....
Det som skjedde etter det ...vet alle... og samtidig har alle en mening om dette.

USA - Ikke medlem lenger2011-05-08 11:56
Antall innlegg: 1252

Ja du er jo inne på noe maranello. Kampen om oljeressursene har stor betydning for OBL-terrorplanlegging samtidig har de psykologiske momenter jeg nevnte betydning. Det at Islam gis innflytelse over samfunnspolitikken ødelegger mulighetene for demokrati i land som iran, irak, pakistan, afganistan m.fl.

Gompedyret, om OBL har hatt mye flaks som har greid å holde seg i livet så mange år, han var nok under beskyttelse fra miljøer tilknyttet Pakistans regjering.

maranello2011-05-08 13:35

USA:
Islam ødelegger ingenting for noen.... tvert imot.... det forener alle.... med respekt for andres syn om religion....
De landene du nevner har ingenting med den reel demokrati å gjøre.... som de fleste U-land...(99%) det er om å gjøre seg rik på andres bekostning...og er makt syke... for de tror at de vet bedre enn noen andre... vi ser hva som skjer i disse landene i dag.....

USA - Ikke medlem lenger2011-05-08 13:41

maranello: Det at mennesker lar ytterliggående tekster i Islam og andre religioner få innflytelse er etter min mening menneskehetens store tragedie og et stort hinder for demokrati og den stor enkeltfaktor for ufred i verden. Islam vil bare forene så lenge menneskene underkaster seg en liten maktelite og gir fra seg mye frihet i sine liv.

maranello2011-05-08 14:18

USA:
Det er din mening, men i følge min.... er det ikke sånn det funker...Underkastelse er feil tolket...
det er ikke religion sin oppfinnelse..
men det er menneskelig... Islam er Gudommelig....
Hva er frihet? og hva skal man ha frihet til?....Å gjøre det man vil?
og overser andres sin livstil?... nei det tviler....
Ufred i verden er ikke av religiøs art.....men økonomisk.... berømelse..
kommer i første sider....se hva jeg har... grådihet.....og en del andre elementer påvirker den demokrati de fleste snakker om.... men til syvende og siste... redsel for hva Islam står for i forhold til den livstilen man har...om man ønsker virkelig fred... det er bare å gå inn å begynne å vite hva Islam går på.... og ikke bare det som sies (negativt)...om.... Hijab... ekteskap...kvinnesyn... det er mye mye mer.

USA - Ikke medlem lenger2011-05-08 15:06

Ja dere islamister sier bestandig for å forsvare Islam at det er så mye mer enn kvinnesyn, hijab, og alt annet "fordomsfult", bare det at disse såkalte "fordomsfulle" greiene kan vi svært gjerne greie oss uten og dermed få et mye bedre liv.

Og det andre som liksom skal være så mye mer, ja mye a v det er utrolig frihetsinnskrenkende....

wstine - Ikke medlem lenger2011-05-08 15:30
Antall innlegg: 2369

Innsnevra, fordumsfullt kvinnesyn kan man saktens finne her til lands også......

Cygnus2011-05-08 15:32
Antall innlegg: 44845

ikke minst i bibelen!

wstine - Ikke medlem lenger2011-05-08 15:35

og i tradisjonelle bondesamfunn.......

USA - Ikke medlem lenger2011-05-08 15:36

det samme med trangsynte brautende mannshatende bablende kjerringer, disse kan man også finne her til lands

wstine - Ikke medlem lenger2011-05-08 15:47

men finner man den slags kvinner i islamske land?

Cygnus2011-05-08 15:53

USA føler seg alltid så truet i sin maskulinitet, så, jenter, vi må prøve å være stillferdige og feminine og mannselskende og melodiske!

USA - Ikke medlem lenger2011-05-08 16:27

Du skulle bare vist hvor vanlig det er med prostitusjon i land som iran, irak, pakistan, afganistan wstine, man leier en taxi, kjører til et bestemt strøk, gifter seg for en dag med den prostituerte (for det sier Islam må til for å gjennomføre samleie), så boltrer disse gubbene seg...

Cygnus2011-05-08 17:12

Jeg trodde du var FOR prostitusjon i en tidligere tråd? eller blander jeg deg sammen med noen andre, USA?

USA - Ikke medlem lenger2011-05-08 17:24

Er ikke bare for eller bare imot prostitusjon. Har bare det budskap at prostitusjon kan ha både ulike sider.

Cygnus2011-05-08 17:27

Da beklager jeg, USA

europris2011-05-08 19:54
Antall innlegg: 9

vi kan si mye fælt om osama, men en god terrorist var han.

HanneH2011-05-09 02:08
Antall innlegg: 2290

Legger ved et klippe til en film av BBC som handler om akkurat denne mannen. Må si meg enig i veldig mye av dette, og tror nok mer på det disse forteller enn det som dukker opp i media. Filmen har litt lengde men er vel verd å se.

www.nrk.no/nett-tv/k...pp /734463/

Og vedr. det Runa sa om at al-Qaida hadde bekreftet at han var død så har jeg ikke lest det stykket. Men etter det jeg har hørt så tror jeg ikke de nevnte når han døde, de bekreftet vel bare at han var død, og det kan vel være både kort tid og lenge siden om man skal vri på det :)

Cygnus2011-05-09 08:22

Jo, men hvorfor skulle de - AlQaida- bekrefte det nå, hvis det ikke hadde skjedd nå?

Kokodrillen2011-05-09 22:58
Antall innlegg: 149

BBC har flere ganger gått veldig langt i å fronte USAs side i ulike konflikter. Jeg ville ikke brukt BBC som et slags nøytralt sannhetsvitne i denne saken.

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?