Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 635 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| snubi | 2011-08-08 20:18 | |
![]() | Bra innlegg, Marten! | |
| kingspencer | 2011-08-08 20:45 | |
![]() | Yes, I WOULD drink tea with a Muslim again. I drank tea with Muslims in Morocco, but we did not talk about religion or politics, so everything was fine. There should be more parties with Muslims and non-Muslims. Maybe tea and water and halal spydder. And qat? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-08 21:22 | |
![]() | ytringsfrihet kontra ytringsansvar jmf debatten om anonymitet på nett www.vg.no/nyheter/in...d= 10097226 For å skrive innlegg i de fleste aviser kreves full underskrift. Unntak er sms-meldinger. Merkelige greier. Fri flyt på nettet? | |
| kvedh | 2011-08-08 21:38 | |
![]() | Det er din tråd Wstine og skulle handle om te hos muslimer etter hva jeg kunne forstå. Hva er det du mener ang ytringsfrihet/anonymitet. Kanskje lage en tråd om det? | |
| maf | 2011-08-08 22:18 | |
![]() | Har drukket kaffe (det må vel også telle) med en muslim i dag jeg. Men jeg hadde ikke som formål å drikke kaffe med en muslim. Jeg ville bare ha kaffe. Det ville Adam tilfeldigvis også, på samme tid og samme sted, og så drakk vi kaffe sammen. Hyggelig det. | |
| ka-ramella - Ikke medlem lenger | 2011-08-08 22:51 | |
![]() | Spiser lunsj med muslimer veldig ofte, nærmest daglig. (Og drikker kaffe) Men er aldri blitt invitert på te til muslimer her i Norge. Har ikke invitert noen hjem til meg heller. Men på tur med Apollos guide Omar til en familie som bodde ved foten av Atlasfjellene, fikk jeg servert både te, hjemmelaget brød og nyslynget honning. Men det var rein business, da. | |
| bearo | 2011-08-08 23:08 | |
![]() | Rein business ja. Det ekkje rart dei vert kalla vår tids jødar. Ka-ching, ka-ching, ka-ching. | |
| Porthos | 2011-08-08 23:30 | |
![]() | Sikkert fint tiltak med te og de greiene,personlig syns jeg det er vel mange innvandrere,kanskje i Oslo spesiellt. Folk flytter fra bydeler som Furuset pga.stor andel mennesker med innvandrerbakgrunn. Ett problem syns jeg. Bare sier min mening uten at jeg vil debattere ytterligere. | |
| rubatS | 2011-08-09 00:46 | |
![]() | Det er vel snarere et problem med integreringen enn antall. Men: It takes two to tango! | |
| Marten | 2011-08-09 01:06 | |
![]() | Personlig synes jeg kanskje det mest problematiske er å kaste inn en brannfakkel i en debatt for deretter å si at man ikke vil debattere ytterligere. Enten bør man spare på kruttet og forholde seg saklig til temaet, eller så får man presentere det man ønsker å melde på en fornuftig måte og tåle den eventuelle kritikken. Det er min mening. | |
| sommerfugl | 2011-08-09 01:10 | |
![]() | Ja, hva mener egentlig Frida Frosk fra Agdenes født i 1900 (=wstine) om anonymitet i foruminnlegg, blogger osv.??? | |
| kvedh | 2011-08-09 15:56 | |
![]() | Det var dit jeg også ville Butterfly. Liker er herved påtrykket. | |
| mymlen | 2011-08-09 17:45 | |
![]() | Porthos: "folk" flytter fra Furuset? Hva er det som blir boende igjen da - "ufolk"? | |
| mymlen | 2011-08-09 17:47 | |
![]() | (Dette var bare et spørsmål i all enkelhet - MÅ ikke forveksles med et debattinnlegg...) | |
| Marten | 2011-08-09 18:03 | |
![]() | Mitt innlegg var ikke skrevet for å forhindre noen diskusjoner - tvert imot! Hvis det ble oppfattet sånn beklager jeg min klønete formulering. :-) Jeg ser så mye rart på nettet i alle slags fora, i alle slags anledninger, av folk som slenger ut en bemerkning som de ikke ønsker å begrunne eller forsvare. Dette synes jeg er betenkelig. Mymlien: jeg synes det var et betimelig spørsmål, men porthos har vel allerede varslet at han ikke vil svare. | |
| tante g | 2011-08-09 18:09 | |
![]() | Jeg synes det er både betenkelig og skremmende at vi i det hele tatt har en slik diskusjon i 2011. Det burde være en selvfølgelighet å ha omgang med mennesker fra forskjellige kulturer nå. Jeg forstår ikke hvordan mennesker som ikke kjenner noen eller har kontakt med f.eks. muslimer klarer det? Hva slags liv lever de? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-11 21:20 | |
![]() | sommerfugl: Ja, hva mener nå frida frosk om anonymitet i nettforum.... Som du ser så stiller jeg spørsmål ved muligheten til å operere anonymt på nett kontra kravet om fullt navn i f.eks debattinnlegg i de fleste avisene. Ellers 1: artikkelen jeg har linket til (to ganger) tar opp problemstillinger knyttet til anonymitet/ytringsfrihet/ ytringsansvar. Verdt å lese! Og en viktig diskusjon, særlig i saker med kontroversielle tema. Mao; Skal en ha mulighet til å være anonym i nettforum? Innebærer ytringsfrihet også en anonymitetsfrihet? Feigt å ikke stå fram med fullt navn? For risikabelt? Å gjemme seg bak et nick, blir ikke det omtrent det samme som å gjemme seg bak en heldekkende hvit drakt med spiss hette? Ikke noe fasitsvar her, men diskusjonen er viktig - syns jeg. Ellers 2: Mitt "anonyme" liv i nettforum begrenser seg til ordspill.no. Den første profilen min (liselotta) lå ute med bilde, fullt navn, korrekt kommune, alder. Så ordentlig som bare det. Ut i historien dukket det opp to ordspillere som ble temmelig private; den ene elsket meg, den andre hatet meg. Ka pokker! - tenkte jeg og opprettet den anonyme wstine/frida frosk. Men for den observante forumsleser så var det vel ikke så veldig vanskelig å ane at muligens wstine var liselotta........ Så der fikk du den historien! Interessant lesing.....? | |
| sommerfugl | 2011-08-11 22:56 | |
![]() | Jeg klarte å lese artikkelen allerede på første linken ;) Skal ikke begi meg ut på en diskusjon om anonymitet på nettet før det eventuelt lages en ny tråd om temaet. Enig med kvedh, denne er om tedrikking. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-11 23:05 | |
![]() | Men sommerfugl du har jo allerede deltatt i sidesporet (anonymitet), men ikke kommet med i innspill i trådens egentlige tema (tedrikking). Et tankekors, sommerfugl ;-) | |
| Kirsti | 2011-08-11 23:14 | |
![]() | Bjørnar Nordahl har i dag en kronikk i Dagbladet med tittelen "En hverdagsrasists bekjennelser", der han forteller hvordan det som skjedde 22. juli fikk ham til å tenke nytt – og jammen kommer han ikke inn på dette med tedrikking også. Vel verdt å lese! www.dagbladet.no/201.../1 7635689/ | |